Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1888 ggr
Frida
2012-05-23 10:03

Ny filmatisering av Bröderna Lejonhjärta

Kan det här (Tomas Alfredson gör storfilm av "Bröderna Lejonhjärta") vara något tro? Jag är väldigt förtjust i originalfilmatiseringen och bävar för att detta projekt (om det blir av) kommer bli alldeles för "amerikaniserat".

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Yelly Bean
2012-05-23 10:07
#1

Jag älskar bröderna Lejonhjärta som den är nu, hoppas inte de förstör den :(

Aily
2012-05-23 10:08
#2

Oj, vad spännande. Jag tror på detta. Så länge det inte vajar en amerikansk flagga är jag okej med mer spännande action och drama… :)

 

Yelly Bean
2012-05-23 10:32
#3

Effekterna kan ju bara bli bättre, som t ex. Katla. Haha, men jag tycker ändå att det är nåt charmigt över de gamla filmerna och de usla effekterna. Hoppas de inte förändrar för mycket bara :)

Aily
2012-05-23 10:52
#4

Alla gamla filmer har en viss charm, men jag skulle nog inte vilja se en ny film i samma anda. Då kan jag ju se den gamla. :)

Mitt problem med filmer som bygger på böcker är när de just bara bygger på en bok, och inte följer den. Det gör mig nervös. :P

 

Yelly Bean
2012-05-23 11:42
#5

#4 Ja, man blir så frustrerad. Man tycker ju att det inte kan vara så svårt att faktiskt hålla sig till handlingen för en gång skull. Tycker de inte att handligen duger så kan de ju komma på en ny! ;)

[Thiah]
2012-05-23 17:33
#6

Läste det där i en finsk tidning idag och blev smått förskräckt. Skulle skriva om det men Frida hann före.

Jag har väldigt svårt att se hur det ska bli bättre. Det är ju min barndom som dom ska göra om, aja baja Tungan ute

Annons:
Sehvrin
2012-05-23 19:16
#7

Jag tycker det ska bli spännande med en nyfilmatisering: Det är ju inte så att en ny film förstör den gamla bara för att den existerar, man kan alltid återgå till den gamla och ignorera den nya Flört

Det finns ju lite förbättringar att önska av den gamla filmen, men jag hoppas att det inte sker på bekostnad av stämningen.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Thiah]
2012-05-23 19:24
#8

Den där stämningen är min värsta farhåga.   Jag tror att det blir svårt att få samma stämning i nya filmer som de gamla.

Thaeri
2012-05-23 22:08
#9

Det är ändå en av Sveriges bästa regissörer med en rejäl budget, och det handlar om en smart regissör dessutom.

Man för hoppas at prducenten är lika smart den.

Aily
2012-05-24 01:11
#10

Jag tror inte Bröderna Lejonhjärta kan bli dålig. Den har ju en riktigt bra bok att luta sig tillbaka mot. Det gäller bara att inte jämföra filmerna med varandra.

 

Skurtrasan
2012-05-24 07:29
#11

älskade originalet när jag var liten ^^

Livet i varje Andetag

Frida
2012-05-30 20:29
#12

Och nu sägs det att John Ajvide Lindqvist (Låt den rätte komma in) ska skriva manuset till den nya filmen. Artikel i DN.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Varga
2012-06-02 13:27
#13

#12

Vilket jag tror kommer att bli jättebra, för han är väldigt duktig på att skriva. Sen är det som någon sa tidigare - man får inte jämföra filmerna med varandra.

Men jag tror det här är bra på flera plan - en svensk storfilm av en bok som redan är väldigt stor utomlands, med en känd regissör och en känd manusförfattare. Ser man det på det sättet är det väldigt bra för Sverige och - om det blir bra - kanske banar väg för flera svenska "storfilmer" i framtiden med utländsk sponsring. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: