Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 3030 ggr
Frida
4/17/12, 9:36 AM

Mer Game of Thrones

Serien på allas läppar har nu fått klartecken för en tredje säsong. Men till skillnad från de två första säsongerna, som täcker in varsin bok vardera, så kommer den tredje säsongen endast att avhandla första halvan av A storm of swords. En eventuell fjärde säsong (vi kan ju hoppas) skulle då ta upp den andra halvan av boken.

Att serien dras ut så skulle ge Martin mer tid att hinna klart med den sista boken så att även den kan hamna på TV-skärmen.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Mantissa
4/17/12, 9:39 AM
#1

woopee:)

Artylay
4/22/12, 12:23 PM
#2

Yeii :D!

Mvh
Rebecca Frödén

[Thiah]
4/26/12, 6:15 PM
#3

Jag har försökt att gilla denna serie men det blir inget av det. Tungan ute

Yelly Bean
5/1/12, 4:03 PM
#4

Najs, :D Jag älskar Game of Thrones, och ska läsa böckerna så snart jag kan!

denstore
5/2/12, 10:53 AM
#5

Böckerna är jättebra, men man måste inse att George RR Martin verkar ha en ganska cynisk bild av mänskligheten, oavsett om det är i vår värld eller någon annan.

Yelly Bean
5/2/12, 2:49 PM
#6

#5 Hur menar du då? :)

Annons:
denstore
5/2/12, 3:01 PM
#7

Han lyfter upp personer till oanade höjder, för att sedan ständigt sätta käppar hjulen för dem. Folk som beter sig bra, plågas och torteras, folk som beter sig för jäkligt lyckas.

Lite som i verkligheten, alltså….;)

Yelly Bean
5/4/12, 8:23 PM
#8

Aha, :/ Man ska vara en bad guy då! Flört

Mantissa
5/4/12, 8:57 PM
#9

Jag tycker det verkar gå lite si sådär för dem också om man ska gå efter säsong ett. Kanske sensmoralen är något typ "man ska vara nöjd med sin plats och inte gripa efter för mycket"? Alla med ambitioner dör, och en del andra oxå av bara farten xD

AmandaChristina
5/16/12, 4:27 PM
#10

Lycka Skrattande

denstore
5/17/12, 12:49 AM
#11

Intressant är att mängden meningslös sex har minskat drastiskt i de tre sista avsnitten. Nästan som att man kan tro att regissörer eller producenter har fått sig en avhyvling angående hur fånigt det började bli.

adirf1
5/17/12, 7:47 PM
#12

Jag har verkligen fastnat i serien, hatar sexet men det balanseras upp av hur värgjord jag anser den vara.
Tycker att det faktiskt är väldigt mycket fokus på kvinnorna i serien & det gillar jag också^^
Handlingarna kring Daenerys & Arya är de jag uppskattar mest & det senaste har jag även fattat intresse för Sansas del i berättelsen, en karaktär jag inte gillade alls från början..

Frida
6/12/12, 7:53 PM
#13

En intervju med Martin om kommande boken och sista avsnittet på andra säsongen: Interview with George R.R. Martin. Väldigt trevlig läsning och där Martin själv säger en del saker som har tagits upp i några andra Game of Thrones-trådar här på Fantasy.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Sehvrin
6/12/12, 8:57 PM
#14

#13 Det kanske var tur att de började göra serien: Han verkar ju lite stressad av den Flört (men förhoppningsvis inte för stressad, man vill ju inte ha en slarvigt skriven bok)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Mantissa
6/13/12, 3:22 PM
#15

de drar ut tredje boken på två säsonger. Gör de samma sak med bok fyra och fem så har han gott om tid på sig:)

Frida
6/27/12, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Rykande hett från FB:

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[luneri]
8/29/12, 12:19 PM
#17

Längtar till nästa säsong. slutet på säsong två var riktigt spännande och jag funderar hur detta kommer gå nu för dem.

Upp till toppen
Annons: