Annons:
Etikettot-ej-fantasy
Läst 2985 ggr
Frida
2012-02-23 16:32

OT - Åker på SSMF

Hej allihopa

Vill bara meddela att jag åker bort nu över helgen. Närmare bestämt till Luleå för att tävla i Svenska StudentMästerskapet i Fyrverkeri (SSMF).

Kommer inte kunna vara online något alls fram till söndag kväll.

Ha en trevlig helg!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
AnnaMoonshadow
2012-02-24 09:25
#1

oh, det var faktiskt en riktigt trevlig fråga ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Frida
2012-02-26 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Fråga?

Nu är jag tillbaka i stan igen, efter lite för lång tid på Arlanda till följd av att Landvetter var avstängt tidigare idag. Och vet ni vad? Vi vann SSMF!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Shanea
2012-02-29 19:15
#3

Vilken cool grej, måste bara fråga, tävlar man faktiskt i att göra fyverkerier? :O

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Frida
2012-03-01 12:28
#4

Tack.

Inte i att göra (dvs konstruera pjäserna) men däremot i att komponera och lägga/planera ett fyrverkeri. I Sverige har vi tyvärr inte en särskilt stark fyrverkerikultur (jämfört med tex Spanien) men vi har haft SM i musikfyrverkeri (fyrverkeri som går till musik) fram till förra året då den sista tävlingen hölls.

Så nu är vårt SMMF den tävling som finns kvar och detta efter några års uppehåll. Idag finns det fyra olika föreningar/kommittéer på lika många högskolor som aktivt sysslar med fyrverkerier. En är relativt ny men vi andra tre har varit med ett tag (Chalmers Pyrotekniska Kommitté som jag är med i firar i år 44 år) samtidigt som två andra skolors föreningar tyvärr har försvunnit.

Jag skulle gärna länka till filmer men de har tyvärr inte kommit upp några bra ännu som jag vet om. Vår egna kamera är tyvärr väldigt dålig på att återge färgerna i ett fyrverkeri så det ger inte så mycket wowupplevelse av att titta på den.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Frida
2012-03-01 18:02
#5

Hittade en film från vårt bidrag. Den är långt ifrån optimalt filmad, men färgerna var i alla fall rätt bra.

Och bara för att klarlägga - det här är inte fyrverkeripjäser som vem som helst får använda utan det är bland annat proffsbomber. Inga farliga raketer på pinne här inte!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Upp till toppen
Annons: