Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 2452 ggr
djurifrihet
2/17/12, 1:42 PM

Gandalfs stav

Är ett stort Sagan om ringen fan och när jag tittade på filmerna häromdagen kom jag och tänka på en sak.

När Gandalf och Saruman fightas tar ju han staven från Gandalf. När Gandalf kastar sig ner från tornet och landar på örnen har han heller ingen stav. Sen när dom är i Vattnadal har han sin stav tillbaka, hur gick det till? Har jag missat något uppenbart?

Funderat på det här ganska mycket och minns inte vad det står i böckerna heller.

Skulle uppskatta en förklaring

tack på förhand!

mvh Kajsa

Annons:
starhawk
2/17/12, 1:52 PM
#1

Som jag minns det har han inte samma stav i Vattnadal som den som Saruman tog, måste kolla upp det där

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

djurifrihet
2/18/12, 4:42 AM
#2

isf måste han ha tre stavar för det är ju inte den han har när han är vit:)

starhawk
2/18/12, 2:03 PM
#3

Nu har jag kollat det och staven han har i Vattnadal är misstänkt lik den som Saruman snodde, därmed är det ju inte sagt att det är samma stav, han kan ju skaffat sig en ny och då valt en som var snarlik. När han sen blir Gandalf vit är det klart att han måste byta stav, den "gamla" passade bra för Gandalf grå men inte för Gandalf vit.

Varför skulle han ha ett lager på tre stavar? det är ju bara att skaffa en ny när han blivit av med någon

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

djurifrihet
2/20/12, 5:04 PM
#4

vänta va? alltså jag tänker att varje stav är one-of-a-kind och att de inte finns några "på lager":)

jag bara spekulerade i om han hade tre olika stavar, den första innan saruman tog den, den i vattnadal och sen när han är gandalf vit men har ingen aning :)

det kan inte vara någon sån där miss man gjort när man regisserat filmen då? :)

Upp till toppen
Annons: