Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 4634 ggr
Frida
1/4/12, 1:18 PM

Once upon a time

Den tolfte januari klockan 20:00 (nästa torsdag) har TV-serien Once upon a time premiär på Kanal 5. Den handlar (väldigt kortfattat) om Snövit och Drömprinsens dotter (Emma) och i förlängningen hennes bortadopterade son. Allt sker i nutid utan att Emma vet vem hon egentligen är.

Serien började sändas i höstas i USA och blev väldigt populär. Läs mer på IMDb och Kanal 5 och se trailern nedan.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
emoflickan
1/4/12, 9:29 PM
#1

Kan rekommendera den, är tokfast efter 7 avsnitt!

AnnaMoonshadow
1/5/12, 12:57 AM
#2

jo, jag har ju också tjuvkikat på denna serie och den är faktiskt bra :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Geru
1/6/12, 4:14 AM
#3

Hmms. Jag är osäker om jag ska se pilot avsnittet eller inte.

Vilket typ av genré är serien?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Frida
1/6/12, 10:56 AM
#4

#3 Äventyr/drama/fantasy - samma stämpel som många serier utav denna art verkar få.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Sehvrin
1/6/12, 11:34 AM
#5

Av vad jag läst om serien verkar den påminna lite om serien (alltså sån på papper) Fables som också handlar om sagofigurer  som blir iväg drivna från sitt land. Och eftersom jag gillade Fables så ska jag även ge Once upon a Time en chans Glad

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

dragontear86
1/10/12, 9:35 PM
#6

den verkar bra!! jag ska kika på den!!

Annons:
Frida
1/12/12, 10:50 AM
#7

Skickar en liten påminnelse om att det ikväll är premiär för serien. Glad

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Frida
1/13/12, 11:33 AM
#8

Såg ni första avsnittet igår? Vad tyckte ni i sådana fall?

För den som missade ska det gå att se avsnittet på kanal 5 play fram till nästa torsdag.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

dragontear86
1/18/12, 7:06 PM
#9

Jag tyckte den verka bra!! Jag ska fortsätta kolla på den iaf!! hihi

Shanea
1/19/12, 11:02 PM
#10

Ah, följer denna serie direkt från USA där det släpps nytt avsnitt varje måndag tror jag :) Tycker om den, älskar hela hur sagor anpassas på verkligheten liksom, men känns som den är en aning seg… egentligen inte hänt så mycket nytt.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


[Kaktuz]
1/22/12, 8:15 AM
#11

Jag tyckte det första avsnittet var lätt och räkna ut vad som skulle ske. Den var liksom lite riktad till barn med, i mina ögon. Men jag ser den iallafall på brist på annat Cool

[luneri]
1/22/12, 9:45 AM
#12

Den är rolig att se på, men det blir förmodligen inte en personlig favorit. Jag tycker den är förutseende och kliché många ggr. Men underhållande är den.

[Kaktuz]
1/22/12, 10:06 AM
#13
#12, precis
Annons:
rebeccajansson
1/27/12, 10:47 AM
#14

Jag är ganska besviken på serien. Tycker att den är dötrist.

[Kaktuz]
1/27/12, 1:48 PM
#15

Den verka lite mer riktad till 8-15 åringar Tyst

Frida
2/9/12, 9:11 PM
#16

Är det bara jag som fasar över att det i slutändan ska visa sig att allt bara är Henrys drömmar/fantasi eller något sådant. Blir lika nervös varje gång när veckans avsnitt är slut (ni som vet får inget säga!). Tungan ute

Jag tycker om serien, det behöver inte alltid vara så komplicerat alla gånger. Tycker det är roligt att de har med alla dessa gamla sagofigurer och längtar varje vecka efter nästa avsnitt. Sagan om Päronskaft (Rumpelstiltskin) är dessutom min favoritsaga, fast den är ju förstås rätt annorlunda jämtemot hur de har hanterat den i serien.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Nesslan
2/10/12, 9:38 PM
#17

Gillar den, tycker det är en söt serie. Började kolla när den började sändas på Kanal 5 men nu kan jag inte hålla mig så jag kollar i amerikansk takt :)

pebb
2/16/12, 6:46 PM
#18

Tycker den är helt okej, inte det bästa jag har sett men sevärd!

TerriZue
2/16/12, 7:08 PM
#19

Nu har jag ju inte tittat från början eftersom jag såg den här tråden först idag… men jag ska nog försökal se den. Den verkar mycket förvirrande… och bra. :)

Vill definitivt se den. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Nesslan
2/17/12, 10:01 AM
#20

Kan säga att jag var nääära att börja gråta när jag såg avsnitt 12!

Annons:
[Alenzi]
2/18/12, 8:27 PM
#21

#20 Definitivt bästa avsnittet so far..

AnnaMoonshadow
2/24/12, 9:23 AM
#22

#16 jag är också alltid lika orolig att det bara ska visa sig vara fantasier. Fast så kan de ju bara inte göra! >___<

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

rudyC
3/28/12, 7:54 PM
#23

har följt serien varje avsnitt dock så har jag fortfarande inte kommit på om jag tycker om den eller inte…

LaSadie
4/1/12, 10:35 PM
#24

Älskar den serien, den är så himla bra och det är spännande. MEN med tanke på att det är skaparna från Lost så är jag är rädd att den blir en evighetsserie som vattnas ut till slut :( Men Robert Carlyle är så himla bra så han kan rädda mycket :)

Nesslan
4/2/12, 10:27 AM
#25

#24 Håller helt med dig!

[Emma--]
4/4/12, 7:40 PM
#26

Jag gillar den :)

[Thiah]
6/2/12, 12:59 AM
#27

Wow, varför har jag inte börjat titta på denna serie innnan!! Skrattande

Annons:
AnnaMoonshadow
10/8/12, 10:36 AM
#28

Har ni sett början av den nya säsongen? vad tycker ni?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

LaSadie
10/8/12, 1:02 PM
#29

Jag har sett det första avsnittet som började i USA förra veckan. Det är okej, det kommer ske en hel del förändringar =)

[Sweetdelight]
10/9/12, 2:13 PM
#30

Denna serien är jag helt fast i! Mitt barnsliga intresse för prinsessor, romantik och magi är perfekt för denna serien ;)

Följer den på nätet orkar inte vänta på svensk tv ^^

Tawny
10/12/12, 7:19 PM
#31

säsong två har börjat (i usa)

[Sweetdelight]
10/12/12, 10:03 PM
#32

Japp. Ska se de strax :)

LaSadie
10/13/12, 6:16 AM
#33

Sett två avsnitt, inte lika bra som säsong ett men visst är den spännande fortfarande :)

Tawny
10/13/12, 8:14 AM
#34

håller med #33..

vet inte varför men det är nåt som fattas..

Annons:
AnnaMoonshadow
10/13/12, 9:26 AM
#35

jag är lite rädd att de kommer spåra ur :/ Men får väl fortsätta kolla ett tag till och se vad som sker ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Tawny
10/15/12, 10:50 PM
#36

#35

ja, det känns som de hade en ide och långsiktig tanke för säsong 1, men nu känns det som de trampar vatten..

jag saknar den långsiktiga planen

[Emma--]
10/16/12, 8:46 AM
#37

Måste också tyvärr hålla med. 
Känns ärligt lite segt just nu.

Upp till toppen
Annons: