Annons:
Etikettot-ej-fantasy
Läst 5745 ggr
[Thiah]
2011-12-28 18:11

Medlemmar

Vore det inte roligt att presentera oss för varandra så att vi alla vet vilka som kommenterar och skriver här?

Jag kan börja:

Katarina, Kattis, heter jag och jag är hela 28 år gammal enligt officiella källor men säkert inte mer än 17 enligt själen. Flört

  • Bor i Finland sen 6 år men är från Stockholm
  • Jag har en stor hink humor(dålig och snuskig helst), ironi och munterhet varthän jag går
  • Jag upplevs visst som snäll
  • Jag älskar smile gubbar
  • Lyssnar på det som faller mig in vilket är ett otroligt brett spektrum
  • Blev just färdig Närvårdare( typ barnsköterare+ undersköterska)  här i Finland, jobbar därför på dagis med massor av små juveler, gått medielinjen på gymnasiet
  • Kan inte klappa i takt och tänka samtidigt
  • Sjunger gärna tillsammans med vänner men inte framför andra (har fått höra att jag visst låter helt okej - inga fåglar,glas eller trumhinnor har exploderat ännu)
  • Har två katter men strävar , till sambons stora frustration, till att bli som the crazy catlady i The Simpsons.
  • Tittar väldigt gärna på serier som  Top gear ,The Big bang theory,, Family guy, The Simpsons, American Dad.
  • Gillar även serier som Criminal Minds och CSi
  • Hatar Skräckfilmer
  • Är mörkrädd och ganska lättskrämd, ser inte filmer/serier som kan uppfattas som skrämmande om inte sambon är hemma!
  • Gillar Stand up
  • Älskar Böcker
  • Kanske spelar lite teve/dataspel… Tungan ute
  • Kan  i vissa kretsar klassas som en nörd.. En titel jag mottar med glädje!
  • Redigerat 2020-11-05 14:48 av Niklas
Annons:
Frida
2011-12-28 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Frida heter jag (kanske inte helt oväntat Tungan ute), 25 år ung och bor med två huskatter, en dvärgvädur och min man i Göteborg. Snabb fakta:

  • Började på Chalmers 2008 men kommer förmodligen aldrig bli klar (livet, framför allt föreningslivet, är för roligt för att sitta inspärrad och plugga dygnet runt).
  • Driver ett nystartat företag som vi håller på att testa konceptet för just nu.
  • Föll för fantasy under bokrean 2002 då jag fick tag på så gott som alla av Eddings böcker om Belgarion.
  • Har en väldigt spridd musiksmak men tål inte reggae.
  • Verkar som att jag dras till läskiga filmer på tv när jag är ensam hemma och sedan vågar jag knappt ta mig från soffan.
  • Är professionell amatörpyrotekniker sedan februari/mars 2009 (via Chalmers Pyrotekniska Kommitté som jobbar ideellt med fyrverkerier men på en professionell nivå).
  • Har varit Medarbetare på Fantasy iFokus nästan sedan sajten startades och blev Sajtvärd sensommaren 2010. Är även Medarbetare på World of Warcraft iFokus.
  • Spelar vanligtvis The Settlers, StarCraft II och World of Warcraft men är värdelös på alla sorters konsollspel.
  • Favoritserierna är X-files, Bones, Buffy the Vampire Slayer och Full Metal Alchemist.
  • The Fifth Element och Advent Children toppar min filmlista.
  • Kan inte välja en eller ens en handfull favoritböcker, men börjar allt mer inse att min favoritförfattare nog kan vara Fiona McIntosh.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Thiah]
2011-12-28 22:15
#2

Frida,

När ni öppnar webbutiken får man då beställa från hela Sverige eller bara i Gbg området? Kommer ni ha presentsändningar? Där man kan köpte en "kaka" och ni skickar ingredienserna och mottagaren bakar sin egen kaka? Låter nämligen väldigt smarrigt med erat företag! Skrattande

[mymmeli]
2011-12-30 19:36
#3

Vad intressant att höra lite mer om er och vad roligt med ditt nya företag Frida. Har inte varit aktiv i den här gruppen så länge, men har varit med på iFokus i andra grupper under en längre tid.

Jag älskar böcker, både att läsa och skriva i olika genre, men fantasy är en av mina favoriter. Har egentligen inte någon speciell favoritförfattare, men gillar inte evighetslånga serier. Några av de författare jag gillar är: Franny Billingsley, Victoria Schwab, Gull Åkerblom, Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Som ni märker föredrar jag ofta ungdomsböcker och det gäller nog andra genre också. De är ofta minst lika spännande som de för vuxna, men utan den råhet som man ibland hittar där. Naturligtvis finns det undantag.

När det gäller filmer och tv-serier har jag inte så många favoriter, men Sagan om ringen är ju en av dem (Och böckerna naturligtvis). Bland klassikerna tycker jag mycket om Robin of Sherwood (med Michael Praed/Jason Connery).

Sen ett år tillbaka är jag delägare i ett nystartat bokförlag som jag har tillsammans med min syster, som precis som jag skriver själv. Just nu skriver jag på en ungdomsfantasy (för de yngre åldrarna) och förbereder utgivningen av ett par barnböcker. Jag har upptäckt att det är nästan lika roligt att ge ut andras böcker som att skriva egna.

I övrigt är jag lite av en geek beträffande tekniska prylar. Älskar min iPhone, iPad och MacBook. Jag älskar också att teckna, jobba med datagrafik mm. I vårt förlag är det jag och en till som står för illustrationerna och omslagen, men vi hoppas kunna ta in andra framöver.

Här på fantasy.ifokus hoppas jag att träffa andra som brinner för genren, få tips om boktitlar och kanske träffa på andra som älskar att skriva.

MissInAction
2011-12-30 23:23
#4

Trevlig tråd!
Och jag säger detsamma, kul med ditt nya företag, Frida! Glad

Tja, jag då..

  • Har alltid haft mycket fantasi och ansett mig öppen för olika tankar, så fantasy känns så naturligt.
  • Upptäckte Sagan om Ringen vid 2000 och läste första boken innan första filmen kom.
  • Älskar historien om Den mörka materian, av Philip Pullman.
  • Harry Potter har blivit en stor del av mitt liv, tyvärr gav jag efter för trycket att läsa böckerna så sent som 2009. Men två filmpremiärer har jag fått uppleva och träffat många goa människor i Uppsalas egen HP-förening Uppsala Slug Club <3
  • Är sambo med Anders
  • Min andra stora kärlek här i livet är Alan Rickman Flört (det gjorde ju inte saken sämre att han spelar Severus Snape i HP-filmerna)
  • Älskar hästar och tillbringade större delen av min uppväxt i min systers stall. Arabiskt Fullblod är favoritrasen.
  • Make up är en stor hobby. Jag har alldeles för mycket smink, trots att jag rensar med jämna mellanrum ;)
  • Intresserad av naturlig hudvård.
  • Äter lågkolhydratkost och mår väldigt bra av det, samt har tappat 12 kg och gått ner tre-fyra storlekar. Mer ska det bli!
  • När det kommer till livsåskådningar så skulle jag placera mig inom druidism.
  • Har ganska bred musiksmak men favoritbanden är Deine Lakaien och Pink Floyd och favoritsångerskan är Sarah Brightman.
  • Spelar ett dataspel som heter Urban Terror, ett fps-spel, sedan nästan 7 år.
  • Fotografering är ett annat stort intresse sedan barndomen.
  • Jag är mörkrädd och när jag sover borta tittar jag alltid under sängen efter monster.
  • Har spindelfobi. Extrem sådan. Utveckla det till krypfobi.
  • Favoritfärg är rosa.
  • Favoritfilm är Love Actually. Ja jag vet att det inte är fantasy men den är underbar.. om det måste vara fantasy så säger jag Harry Potter 7 del 2….
  • Favoritförfattare som inte är fantasy är Paulo Coelho.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

AnnaMoonshadow
2012-01-03 10:43
#5

hehe roligt att få lite mer information om alla medlemmar :D

Vem är då jag?

jag är född 1990  i urskogarna i Hälsingland och har under min uppväxt läst väldigt mycket böcker, främst fantasy. Favoritförfattare är David Eddings, Tamora Pierce, Rowling, Hearn m.fl. brukar ha oerhört svårt att bestämma mig för en absolut favorit ^__^''' på senare tid har jag börjat läsa allt mer fantasyromantik, då inte i Twilight-stuk utan lite mer "vuxet".

Utöver att emellanåt kika in här på forumet så är jag mest aktiv på japan.ifokus.se då jag även är väldigt intressera av anime, manga och asiatiska tvserier och musik. Har även blivit Medarbetare på JiF och tycker det är oerhört roligt.

Utöver att ägna mig åt mina intressen så fort jag kan så försöker jag få in lite pluggande också, har bestämt mig för att bli gymnasielärare i Religion. försöker att inte tänka på hur lång tid av utbildningen jag faktiskt har kvar >___<

Tja, det tycker jag får räcka som presentation, funderar ni över något så är det bara att fråga ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Frida
2012-01-04 13:54
#7

Tack för de snälla kommentarerna.

Thiah: jag har höga drömmar om att det ska gå att skicka till andra som gåvor etc. Givetvis även att det ska skickas över hela Sverige. Får se vad tekniken (och priset för tekniken) säger. Jag har gett mig själv lite ledigt denna vecka så nästa vecka drar det igång på allvar med dygnet runt jobb igen. Tungan ute

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Thiah]
2012-01-13 18:51
#8

Halloj Hörrni alla!

Vi är absolut mera än 5 personer på denna sajt så kom igen nu och ge er tillkänna! Man måste inte visa bild eller berätta värst mycket om en själv men säg gärna hej! Skrattande

Shanea
2012-02-03 15:15
#9

Säger som alla andra, roligt att få veta vad som gömmer sig bakom de små profilbilderna… :)

Så jag tänker inte vara sämre. Namnet är Sanna, men brukar använda mig av diverse alias på internet, här Shanea, en annan favorit är Pipen.

  • Född 1991 och uppväxt ute i skogen, ett utmärkt miljö för fantasyintresset att frodas. Dels på grund av underbara skogsmiljöer, dels på grund att det helt enkelt inte fanns så mycket att göra.
  • Bor nu i en liten etta i Skövde där jag pluggar till… ja… huvudämnet är i alla fall socialpsykologi, som jag älskar, sen läser vi tyvärr lite tråkigheter som ekonomi också.
  • Några av de första fantasyböckerna jag läste var nog Harry Potter samt Mörkrets Tjänare av Holly Black.
  • Har sen några år även en älva tatuerad på armen, stolt över att vara fantasynörd minsann.
  • Anser att beskrivningen "med båda fötterna på jorden och huvudet bland molnen" passar mig riktigt bra. Bara delvis för att jag ganska lång.
  • Drömmer om att skriva ett enormt episkt fantasyäventyr, men blir oftast några sidor här och några sidor där på mina berättelser.
  • Tycker även riktigt bra om katter, och är jourhem åt skövde katthem, tar hand om katter som behöver det tills de hittar permanent hem.
  • Resa är en annan passion, spar ständigt pengar till detta alltför kostsamma intresse.

Råkar även vara Medarbetare är på Fantasy, med lite växlande aktivitet kanske, men hittar alltid tillbaka förr eller senare :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


JLNordin
2012-02-11 21:45
#10

Ja, jag skriver inte här inne så mycket men kan presentera mig ändå ;P

Jag heter Jennifer och blir 16 snart, och har inte läst så mycket olika fantasy böcker fastän jag verkligen gillar dem väldigt mycket, men av dem jag har läst är triologin om Phartalon -elr vad det heter- favoriterna ;)

Jag älskar alla möjliga filmer och favoriter är de 4 om hannibal :P

musiken som gäller är hårdrock men lite lite annat kan gå för sig

Älskar natur och djur, har två hundar hemma just nu som vi tränar med. och har fastnat för stenar och kristaller.

jag gillar även att skriva noveller/berättelser men börjar oftast bara på dem och seddan börjar jag på en ny :p

denstore
2012-03-23 22:18
#11

Kortfattat är man 43 år, och undrar var livet tog vägen. Låter kanske deppigt, och lite är det kanske, men det finns förhoppningsvis en hälft kvar.;) Har varit arbetslös ett bra tag nu, och det muntrar inte direkt upp. Men när det blir för jobbigt, så kan man ju alltid vända sig till böckerna. Bor utanför Lund, tillsammans med min fru och vår katt.

Jag skriver ju här lite av och till. Har mycket intressen, och lider lite av magnesiumfenomenet. Brinner starkt och intensivt, men brinner också snabbt ut. Dock så brukar flamman tända om med jämna mellanrum. Fantasy och SF är dock en av de sakerna som har varit mer eller mindre beständiga sedan barnsben. Farsan läste i stort sett samma saker, så det var Tolkien vid middagsdiskussionerna ena veckan, och Heinlein eller Asimov nästa.

Har sysslat med datorer sedan tidiga tonåren. Fick min första dator på tidigt 80-tal. Har sedan ungefär samma ålder sysslat med rollspel och figurspel lite av och till. Idag blir det kanske rollspel någon gång i halvåret, men det räcker. Fortfarande lika roligt som när man var i tonåren. Skillnaden är nog att man är mindre i behov av att klara saker bra. Nu är man vuxen, och vet att saker går åt helvete oavsett om man vill det eller inte….;)

Favoritförfattarna är antagligen L.E. Modesitt Jr, George RR Martin och Raymond E Feist. Brukade sätta Feist först, men han har verkligen tacklat av på senare år. Riktigt så att man önskar att saker ska ta slut. Men de första nio tio böckerna är fortfarande superbra. Är jag riktigt nere, så läser jag om Riftwar-trilogin….

Har läst en massa andra också. I stort sett det mesta av de obligatoriska, som Tolkien, Robert Jordan, Eddings, Anne Caffrey m.m. Även en del buskisfantasy, som Salvatore, men det är rätt avslappnande ibland.:)

Så, cynisk, bitter och gnällig, med allt kraftigare gubbvarning. :D

LillyPop
2012-04-11 21:53
#12

Hej hej!

Jaha ja okej jag kan väl presentera mig också :P

Jag heter Lilly å är en tjej på 14 små år… ööö kommer från ett litet samhälle i norr flyttade till stora Ö-vik när man va tre då

Hm.. ja vad jag gillar då.. ja jag har alltid varit intreserad av fantasy, manga , anime å sånt och ÄLSKAR att läsa böcker som många andra av er kanske gör :) jag gillar å gå på manga-konvent å rita lite

ååhh.. ja favorit serierna är väl … öm ja det finns ju så många! ja men vi kan väl säga att jag gillar dom flesta fantasy serierna ;)

Jag har två vattensköldpaddor Piff å Puff (dom gillar å bitas) en kisse som heter Comviq å syrrans hamster Rolf-Ove

Ja, nu orkar jag inte skriva så mycket mer… om ni vill veta nå mer om mig så får ni väl fråga :)

//Lilly Cool

drakvinge
2012-04-26 16:46
#13

Då får jag väl också skriva då.

  • 13, snart 65 år gammal tjej från skåne.
  • Jag tecknar. Mycket. Det börjar snart gå ut över skolarbetet…
  • Jag läser mycket, mest fantasy och Sci-Fi. Jag skriver också ganska mycket, bland annat noveller och blogginlägg. >_<
  • Jag älskar musik, och sjunger gärna högt när jag duschar och på mitt rum. Detta kompletteras ibland med idiotdansen. :DD
  • Jag formligen älskar manga och anime, läser och tittar mycket, när jag inte tecknar. Anledningen till att jag tecknar manga är nog att jag har läst för mycket manga.
  • Jag har ångest över gymnasiet. (går i åttan, eftersom jag började skolan i england, blaha blaha…)
  • Och jag har världens sämsta humor, och har en förkärlek till långa blonda svennekillar. Skäms

Det var nog allt ni behöver veta. :P

Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.

http://mylilpieceofcake.blogspot.se/

Annons:
Aily
2012-05-23 09:52
#14

Namn: Aily**
Ålder**: 38 år
*Bor*: Utanför Lund
*Stjärntecken*: Fiskarna
*Familj*: 2 barn, en liten Cavalier och en levnadskamrat.
*Hårfärg*: Brunt med inslag av rött.
*Ögonfärg*: Bruna
*Favoritfärg*: Rosa
*Syskon*: En bror.. Han är 36 år och är en labbråtta… Eller biolog heter det kanske.
*Bästa årstid*: Våren om det är en varm sådan, annars sommaren. Gillar bäst att inte behöva ta på mig flera lager av kläder för att kunna gå ut. Svettas hellre än jag fryser så att säga.
*Intressen*: Jag vill gärna ha en hobby, men efter 38 år har jag fortfarande inte någon. Jag sitter gärna vid daton och spelar spel eller chattar med vänner. En bra bok kan fängsla mig timmar i streck men sen kan det gå månader innan jag läser nästa bok.
*Sysselsättning*: Studerar när andan faller på.
*Humor*: Svart
*Spelar*: Sims3 och Lotto. Har spelat World of Warcraft sedan lanseringen.
*Favoritbok*: Serien 'Sword of Truth' av Terry Goodkind.
*Favoritartist*: Gackt, Vamped, Rammstein, Nightwish och Iron Maiden
*Favoritlåt*: Även om jag nästan lyssnat sönder Gackt's senaste album med YFC så är nog Redemption fortfarande en favorit.
*Favoritfilm*: Underworld och Moon Child är två väldigt olika vampyrfilmer. Jag är svag för snygga skådespelare, vampyrer och action. Gärna i kombination.
*Favoritmat*: Jag älskar alla former av grytor.
*Favoritdjur*: Tiger
*Ser helst på TV*: Imperialistisk science-fiction á la Amerika. Star Trek är absoluta favoriten. Kriminalserier ser jag mer och mer nuförtiden. Japanska och Koreanska tv-draman visas inte på Svensk tv, så dem ser jag på datorn…
*Avskyr*: Förtal och Fördomar (och nej, jag är inte fördomsfri, tyvärr)
*Dröm*: Få göra film.
*Önskelista vid nästa födelsedag*: En kompaktkamera.

Det var lite korta snabbfakta om mig, nykomlingen på forumet. :)

 

emmajensennn
2012-05-29 06:46
#15

Namn: Emma                                                                      Ålder: 15 år
Bor: Ekenässjön
Stjärntecken: Stenbocken
Familj: mamma,pappa, 5 syskon, låtsaspappa
Hårfärg: Blond/brunt
Ögonfärg: grön/blåa
Favoritfärg: Blå :)
Syskon: Timmy 20år, Alexander 17år, Max 9år, Jacqueline 7år, Tindra 1år + 5 månader /bara Alexander är helsyskon)
Bästa årstid: Sommaren! Är så varmt och skönt!
Intressen: Måla, Läsa, Djur, Fotografera, Baka, Pyssla
Sysselsättning: Har mina hästar ;)
Humor: Gillar nog all humor :P
Spelar: Nintendogs + cats på 3DS ;)
Favoritbok: Ohhh… GIllar många!
Favoritartist: En favvo är väll F.U.N :D 
Favoritlåt: Jaa… Många ;) En Favvo är iallafall "We Are Young" med F.U.N  ;)
Favoritfilm: Gillar bla "Horse Whisperer" och fler 
Favoritmat: Älskar Tacos och Pizza mm
Favoritdjur: Hmm… Många ;) Har alltid varit lite förtjust i just Leoparder :)
Ser helst på TV: Komedi ;) eller Romantik ♥
Avskyr: Folk som sviker
Dröm: Bli en redig hästuppfödare som nästan alla känner till! (Mina hästar jag föder upp ska ha stoooor talang)
Önskelista vid nästa födelsedag: Laptop ;)

Kopierade ditt Aily om det var okej?

You can't make a rainbow without a little rain

Aily
2012-05-29 07:37
#16

# 15

Helt okej! :)

 

Perscitia
2012-08-22 15:57
#17
  • Jag heter Hera (som den grekiska gudinnan, men så är jag ju faktiskt halvgrek)
  • Jag har aldrig (ännu) träffat någon som älskar att läsa lika mycket som jag
  • Läser mest av allt fantasy och Science Fiction, elst på engelska
  • Jag fyller 15 i november
  • När jag inte läser spelar jag teater, skriver, tittar på Merlin eller sjunger sopran 1 i Brunnsbo Musikklasser i Göteborg (där jag bor)
  • Slutade nyss som reporter på Göteborgs-Postens ungdomsredaktion Graffiti
  • Älskar astronomi och hoppas på att börja på Rymdgymnasiet i Kiruna nästa höst
  • Har tre fantastiska dvärghamstrar
  • ÄLSKAR drakar
  • Perscitia är förresten en drake ur den fenomenala Temeraire-serien av Naomi Novik som alla som inte har läst den genast måste läsa (detsamma gäller Eoin Colfers Artemis Fowl)
Annisangel
2012-08-24 06:13
#18

Hejsan!

Här kommer en ny medlem till! Jag heter Annika Nyström och blir 36 år den 9:e December.

Jag bor i Oxelösund och har en underbar sambo och tillsammans har vi vår fantastiska lilla dotter Nova som blir 2 år nu i November.

Kram Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

chevy79forewer
2013-08-19 14:22
#19

Tjenare…

En glad 22 årig tjej här som skriver otroligt mycket historier och ÄLSKAR det.. Lyssnar mycket på musik.

Samt söker jobb till 10000000. Vill så gärna flytta i hop med min underbara sambo.

Har en hund på 4år och hoppas på en liten på två ben inom en snar framtid. Sen en valp inte bestämt ras eller så….

Samlar in växter minst 1 gång i veckan för torkning (är en Wiccan)

Bor just nu på landet och drömmer om en egen trädgård med otroligt mycket blommor, buskar och gömmor. Trivs bäst i skog och mark. Tillsammans med min systemkamera och hunden. Och sambon när han orkar och inte har sin astma=(

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

SchappisenWilton
2013-09-29 09:11
#20

Halloj! Hyfsat ny här på FiF, har varit medlem på iF i ett tag, men har inte varit speciellt aktiv på senaste. Heter Lea, för alla som undrar. :)

-Född i februari 2000, så jag missade precis milleniumskiftet, crap

-Den som jag älskar mest i hela världen är familjens lilla schappe, Wilton som föddes som enda, överlevande, valp i kullen den 11 februari 2010

-Jag spelar piano i Bergtorpsskolans musikklasser

-Älskar att skriva berättelser och hoppas på att eventuellt ge ut en bok någon gång i framtiden

-Har varit en bokmal sedan jag började läsa Harry Potter-böckerna 2008

-Hyfsat mörkrädd

-Älskar att titta på filmer

-Favoritfilmerna är Harry Potter-filmerna, vilken av dem vet jag inte, Sweeney Todd, Disney-klassiker som Mulan, Pocahontas, Ringaren i Notre Dame och Skönheten Och Odjuret och Fantomen På Operan

-Favorit-tv-seriena är New Girl, Pretty Little Liars, Glee och framförallt Once Upon A Time, har dock missat det mesta av den senaste säsongen…

-Lyssnar på de flesta musikgenrerna, allt beror på hur jag känner mig, det blir dock mest musik av Vanessa Carlton

-Dansar disco för tillfället men har under mina tio år inom dansen provat på en del olika stilar, jazzfunk, commercial, disco m.m.

-Väldigt intresserad av historia och siktar på att bli arkeolog i det underbara England

-Framtidsplaner? Well, jag hoppas på att bo på en kanalbåt i England som arkeolog, författare och hundägare

-Favoritdestinationen för semester är London, helt klart

-25% finsk, 25% göteborgare, 25% skåning, 25% jämtländska men har bott ca 2 mil utanför Stockholm i hela mitt liv

-Har någon sorts besatthet med ugglor

-Ohyggligt lat

-Sjunger gärna när jag är ensam eller i värsta fall i några kompisars närvaro, men föredrar att inte göra det in front of everybody, har dock gjort det ett par gånger… Ångrar det bittert nu… Nämen, jag sjunger gärna, men jag kan, enligt mig själv, inte sjunga rent, har dock fått höra från musikläraren och kompisar att jag visst kan det, föredrar fortfarande att hålla min sång för mig själv :p

-Älskar att sy, är totalt värdelös på det, dock

-Har stickat sedan jag var 5, så det kan jag göra lite bättre än att sjunga och sy :)

-Önskar alla som läser detta en mycket trevlig dag! :)

MVH

SchappisenWilton

Annons:
Upp till toppen
Annons: