Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 3162 ggr
Frida
12/16/11, 10:28 AM

Steampunkconvent 2013

Det håller på att planeras ett steampunkconvent i Göteborg någon gång under sommaren 2013. Just nu håller de på att undersöka intresset. Mer information finns på eventets sida på Facebook.

Jag var en av dem som trodde att steampunk var en undergenre till science fiction, punkt. Men så började jag kolla upp steampunk lite mer och insåg att det här var den förlorade genre jag har letat efter! Något jag själv hade "byggt i mitt huvud" och som nu helt plötsligt hade ett namn, att det fanns andra som tänkt samma sak innan. Steampunk kan vara precis lika mycket fantasy om man så vill, och det tror jag att de flesta av oss här på sajten faktiskt vill väldigt mycket. Jag har i allla fall anmält intresse för conventet och det kommer behövas mycket för att jag inte ska vara med om/när det blir av. Skrattande

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
MissInAction
12/16/11, 11:46 PM
#1

Ohh spännande! Skrattande Det eventet på FB ska jag hålla ögonen på. Kanske utveckla mitt eget intresse under tiden..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

denstore
12/17/11, 10:47 AM
#2

Visst finns det eventuella kopplingar till fantasy, men jag tycker nog ändå att Steampunk är ganska teknikdrivet.

Geru
12/28/11, 12:35 AM
#3

Steampunk är ju typ hightech utklädd till 1800-tal:p Om jag inte har fel?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Thiah]
12/28/11, 5:18 PM
#4

# så verkar det på de bilder jag sett hitills

Geru
12/28/11, 5:23 PM
#5

För mig är steampunk inte ens någonting som är fantasi, det finns flera människor som har den stilen i sina hus…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Thiah]
12/28/11, 5:24 PM
#6

Hur har man den stilen hemma? Jag har några tavlor i mina sims hur men thats it Tungan ute

Annons:
Geru
12/28/11, 5:29 PM
#7

#6 Man köper:p Dyrt som *** är det har jag för mig. Men är man rik så är man… Tänk dig själv om man har ett 1800-tals hus :p

Man kamoflerar alltså hightech saker in i 1800-tals miljö. Tycker det är riktigt snyggt faktiskt. Tekniken börjar dessutom bli så liten.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Thiah]
12/28/11, 5:31 PM
#8

Coolt

Sehvrin
12/29/11, 10:53 PM
#9

#5 Fast steampunk-genren i sig har ganska ofta ett mer eller mindre stort inslag av fanstasy. Och sen kan man ju fixa så att saker ser steampunk ut, men det mesta har ju ett modernt inre och då anser jag i alla fall inte att det är på riktigt.

Steampunk-konvent låter roligt Skrattande Jag har ganska nyligen intresserat mig mer för genren, men får se om intresset finns kvar till 2013 Flört

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Geru
12/29/11, 10:55 PM
#10

#9 :P Vi har alltså en helt annan bild av det, jag visste inte att det var en fantasy genre på det viset. Jag hade bara hört om själva inredningsstilen:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Sehvrin
12/29/11, 11:04 PM
#11

#10 Jodå, det är en egen genre Glad, men lite svår att placera ibland. Man brukar antingen sätta den som fantasy eller som science fiction. Jag kom i kontakt med genren genom webserien Girl Genius som jag definitivt skulle räkna som steampunk-fantasy.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Sehvrin
8/26/13, 7:33 PM
#12

Är det någon mer här som tänker åka på Steampunk-konventet i Alingsås? (Det som det pratas om i första inlägget?)

Jag och en kompis köpte biljetter förra veckan och det ska bli jättekul att åka 😃

Om ni har bestämt er för att åka och inte köpt biljetter är det dags att göra det nu, för Bruk i Baljan som anordnar konventet är oroliga för ekonomin och kommer ställa in det om de inte sålt 100 förköpsbiljetter innan 6 september (tror att det är cirka 30 biljetter kvar tills de nåt målet).

Titta in på hemsidan och se allt roligt som händer den helgen! http://www.steampunk-konvent.se/

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Sehvrin
8/31/13, 6:18 PM
#13

Steampunk-konventet är säkrat! Men jag tycker fortfarande att folk borde åka, för det kommer bli jätteroligt!

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
icecreamviking
9/1/13, 7:41 PM
#14

Det evenemanget i Alingsås låter ju helt awesome! Såg att dem kommer att ha en självförsvarskurs med paraply/käpp, har länge velat testa detta men inte fått tag på någon manual till klubben  :)


leja
9/3/13, 1:56 PM
#15

Känner ni till detta, nästa sommar.

http://steampunkfestival.se/

i Gävle.

Vad ska man ha som signatur tro?

Upp till toppen
Annons: