Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 2184 ggr
Frida
9/19/11, 1:13 PM

Ahoy, ye pirates

Idag är det Talk like a Pirate Day. På ämnet har Science Fiction bokhandeln givetvis ett och annat och säga:

Hur "firar" ni en dag som denna?

Själv ska jag sätta mig och titta på At World's End (såg de första två Pirates-filmerna igår) och fortsätta med min utklädnad till en fest med pirattema som jag ska på senasre i höst.

Segla lugnt!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Sehvrin
9/19/11, 1:34 PM
#1

Firar det inte så mycket, utöver att jag säger "Arrrgh!!!" lite då och då under dagen :P

Fast jag måste ju lyssna på min favoritpiratsång från ett av mina favoritspel:

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Shanea
9/19/11, 7:39 PM
#2

#4: Åh! Monkey Island, brukade spela det med mitt ex bara för de härliga sångerna/dialogerna/karaktärerna. Hysteriskt :)

Ett litet tips om man nu vill fira piratdagen… byt språk på facebook till English (pirate). Man byter språk längst ner till vänster. Pröva, underbart!

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Skogselva
10/12/11, 8:46 PM
#3

#2 Åh så roligt! Skrattande Jag älskar pirater så mitt språk på facebook är från och med nu English (pirate) och lär så förbli ett tag framöver! Att jag inte vetat det tidigare.

Firade dock inte dagen mer än att läsa lite intressanta artiklar om pirater och deras språkbruk. Arr var tydligen dialektalt bruk för "ja", så många pirater sade faktiskt så.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: