Annons:
Etikett11-spel
Läst 4186 ggr
Shanea
2011-09-11 00:57

Din spelcrush

Jag har nyligen börjat spela Dragon Age: Origins och har upplevt något nytt, tror jag fått en liten crush i karaktären Alistair. I början kanske han verkar lite som en pajas, men sen inser man att han har så mycket mer. Och under en av prövningarna man måste gå igenom för att komma till Andrastes aska där måste man klä av sig för att komma igenom den "renande elden" kunde jag förstås inte låta bli att se efter hur han såg ut i underkläder.

Jag har haft crush på film, serier och bok karaktärer, men aldrig spel förut. Så nu undrar jag förstås, finns det någon spelkaraktärer som ni förälskat er lite extra i? ;-)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Annons:
denstore
2011-09-11 20:07
#1

Crush är kanske lite att ta i, men visst ha man "gillat" vissa karaktärer i en del spel lite extra. Jaheira i Baldurs Gate I och II var en gjuten romans. Många ogillade den karaktären ute på forumen, men jag gillade verkligen hennes röst, och lite småcyniska kommentarer….

[Thiah]
2011-09-17 09:34
#2

Fenris i dragonage 2. Jag vet inte varför, kanske för att han inte har några skor.Flört

Frida
2011-09-19 13:20
#3

Cloud Strife (länk till bild) från Final Fantasy VII! Fast det räknas nog mer som en filmcrusch i mitt fall (Advent Children), men det är i alla fall en karaktär från ett spel. Tungan ute

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Zorita]
2011-09-21 17:35
#4

Jag hade också en liten fling för Alistair och flirtade helt vilt med honom Flört Annars har jag nog ingen npc crush, men har haft lite små romanser med andra spelare i mmorpgs haha.

Shanea
2011-09-21 23:08
#5

#4: Kul att höra ;-P Börjar dock tveka på att jag faktiskt kommer hinna komma någonstans med honom innan jag typ spelar ut det (fast dragon age kanske är ett sånt spel där man kan springa omkring och leka fast intrigen är slut?), fått lite för många minus genom att tillåta lite blodmagi och liknande…

På tal om detta ämne måste jag ju berätta att jag höll på mycket med ett fantasy textbaserat rollspel förr i tiden, där min karaktär hade en romans med en annan karaktär, och slutade med att spelaren och jag blev ihop (är inte ihop längre, men varade över två år)… Finns kanske alltid lite av en själv i ens karaktärer? ;-)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


[Thiah]
2011-09-26 18:19
#6

#4 träffade min ex-man via WOW….så det kan gåTungan ute

Annons:
Zolah
2011-09-29 12:57
#7

Anomen Delaryn från baldurs gate 2 ^^b

KastKatt
2011-10-22 01:41
#8

Alistair?! Bah! Jag hatade honom. Däremot var jag svag för Leliana däremot, och Zhewran.

Men annars så säger jag #3 Cloud Strife. Love him.

(Ska föröska få en av Nanakis tatueringar också, he´s awesome)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Shanea
2011-10-23 00:44
#9

#8: Haha, jag hatar Leliana, vart så sur när Zhewran förådde mig och jag var tvungen att använde henne för hon var den enda rougen jag hade kvar… Kan dock förstå att man har svårt för Alistair, han är nog en sådan om man inte älskar honom kommer man bara irritera sig på honom ^^

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


KastKatt
2011-10-23 16:53
#10

Jag gillar henne på ett sätt som… vet inte. Min kickass warrior, som var alv och så badass att det nästan var läskigt, behövde något litet och nett som man kunde ge blommor och skit.

Zhewran (stavas det så? Jag chansade bara) gilalr jag för jag tycker lite synd om honom.

Ska nog sätta mig och spela lite Dragon Age II nu, och där är det ju dvärgen som jag favoritiserar :P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[Vytheti]
2011-10-23 19:17
#11

#3 Gillar också Cloud… Fast dock mest i Advent children. Och Vincent Valentine.

Men båda är ju karaktärer i spel som sagt :p

Zolah
2011-10-23 20:25
#12

Känner mig hemskt gammal då ingen verkar veta vem anomen är xD

denstore
2011-10-23 22:26
#13

Njae, det handlar väl snarare om att Anomen var en sån tråkig kille..;-) Självupptagen och skrytsam…

Annons:
Zolah
2011-10-23 23:40
#14

Haha, när man var i min ålder då var han helt kanoners ^^ Ska spela om BG2 senare igen och se om han är lika kul som då.

Mmm yum ' den här blomman påminner mig om dig…' kändes inte så smickrande i beholder grottan xD

denstore
2011-10-24 08:25
#15

BG2 är alltid värt att spela om. Bästa CRPG:et någonsin.

Supinesophie
2011-11-02 21:15
#16

Fenris.

[Thiah]
2011-12-25 20:39
#17

#16 yes, jag är inte ensam om att förstå hans potential  Skrattande

AnnaMoonshadow
2012-01-03 10:48
#18

Hmm… Jag brukar alltid gilla de där mystiska karaktärerna som man inte riktigt vet varför de dyker upp och hjälper en förens i slutet av spelet. Shiek i Zelda: Ocarina of Time är en av dessa, Kratos Aurion från Tales of Symphonia är en annan <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Zandrama
2012-01-03 11:04
#19

Hmm… Vincent Valentine har jag alltid varit lite svag i knäna för xD
Men även Yuri i Shadow Hearts <3

//Belinda aka Zandrama

KastKatt
2012-01-11 14:57
#20

Är sjukt svag  för Jane Shepard måste jag säga också :P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
[Thiah]
2012-01-13 18:48
#21

Det är ju ganska lustigt ändå hur man kan börja gilla figurer i spel/filmer som verkligen inte är verkliga, om ni förstår hur jag menar Glad. Fast det kanske vi borde diskutera i en helt annan tråd ? Flört

Shanea
2012-01-19 23:00
#22

Skulle säga att det är en riktig eloge till skaparna att karaktärerna känns så verkliga att man faktiskt kan bli lite småförälskad i dem :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Upp till toppen
Annons: