Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 3298 ggr
[Thiah]
8/5/11, 11:01 PM

Favorit?

Om du skulle få bestämma vad för sorts bok/spel/film som skulle göras (fantasin har inga gränser här!), vad skulle du göra/vilja se gjort?

Då menar jag att det inte finnns någon budget, inga gränser, inga nånting. Du får bestämma ALLT!

Jag skulle vilja se en blandning av WOW/LOTR/DRAGON AGE.

Hur detta skulle gå ihop  vet jag inte men jag skulle vilja se det gjort! Glad

Annons:
Shanea
8/7/11, 6:43 PM
#1

Något jag länge har velat se är Wheel of Time som serie. Antagligen skulle den göra sig bättre som serie (jämfört med film alltså) med tanke på att det är så många böcker. Om det gjordes riktigt bra skulle det nog kunna bli riktigt härligt att titta på.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Endroppeihavet
8/7/11, 9:44 PM
#2

#1 Jo det har ju gjorts ett par filmer.. Och ingen av dem har riktigt fungerat, någon har varit okej.. Men serie.. Ja det skulle nog fungera mycket bättre! Dock kanske det skulle behöva modifieras, vet inte om jag själv personligen skulle gilla att fästa mig vid karaktärer som sedan bara försvann för att ersättas av andra iom. att en "ny" bok påbörjas.

#0 Nu är ju jag en riktig sucker för romantik och vampyrer så kanske underworld/true blood/steampunk/romantik/religion och dan brownmystik YUM!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

denstore
8/7/11, 9:54 PM
#3

Jag har iofs redan fått en av mina önskedrömmar inom film uppfylld, iom Game of Thrones, men jag hade lätt kunnat tänka mig något av Modesitt eller Feist filmatiserat också.

[Rhodugune]
8/8/11, 12:36 AM
#4

Jag satt och diskuterade med några kompisar i helgen, vad vi önskade att speltillverkarna Bioware's nästa projekt skulle bli, efter Dragon Age, Mass Effect och The Old Republic.
Vi hoppas, förmodligen förgäves, på ett rpg eller mmo i tvseriens Firefly's värld!

Det tror jag skulle kunna bli hur bra som helst!

Eller någon annan historia som Joss Whedon skulle kunna koka ihop, jag tycker har är så bra på att berätta en historia och hans karaktärer är så sköna och lätta att älska.

Vad sägs om Buffy the rpg! ;)

Eller ett postapokalyptiskt Dollhouse' rpg?

Annars är jag riktigt svag för Patrick Rothfuss' Kingkiller Chronicles, det skulle nog kunna bli en bra serie filmer eller tv serie. :)

Kram, Maya

Frida
8/8/11, 3:41 PM
#5

Jag hoppas innerligt på en bra World of Warcraft film, men även vad som helst inom Warcraft sviten skulle jag gärna vilja se på vita duken. Det finns ju så mycket fantastisk lore i/till spelen och det har skrivits många böcker om det. Det är gärna dags för lite fim nu.

Eller varför inte göra Looking for group till en animerad tv-serie?!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Shanea
8/8/11, 6:15 PM
#6

#2 Har det gjorts filmer baserade på Wheel of Time? Har jag helt missat i så fall… Har läst att filmrättigheter har säljts att det verkar löst planerat att göra en film av första boken men att det än så länge bara är planer.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Annons:
Endroppeihavet
8/8/11, 8:37 PM
#7

#6…. Nej… Nu tänkte jag på på Pratchettböckerna.. Don't ask me how…

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

[Zorita]
8/9/11, 1:59 AM
#8

#7 åh så börjar jag tänka på filmatisering av alla dem, speciellt alla i Discworld!

Annars Wheel of Time så man slipper läsa hela Tungan ute Det blir ju bara så mycket text efter ett tag.

Vill ha en till Sagan om Ringen där Faramir får upprättelse, man slipper Arwen och det där slutet på film 2.

Vill ha film och spel av Weiss och Hickmans Deathgate Cycle!

Och generellt bara fler fantasyfilmer!

[Rhodugune]
8/9/11, 3:28 PM
#9

#6 o 7 Det finns flera Discworld filmer, med bla Sean Astin. :)
The Colour of Magic: http://www.imdb.com/title/tt1079959/

Långt ifrån lika bra som böckerna, men klart sevärd. :)

Kram, Maya

Geru
8/11/11, 2:33 PM
#10

#8 O ja. Deathgate Cycle vill jag se.. Hade varit extremt mysigt:D

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Thiah]
8/11/11, 4:34 PM
#11

#9 tyvärr är dom lite lågbudget (iaf dom jag sett).  När jag läst böckerna så fick jag sådana höga förväntingar att filmerna inte hade en chans. MEN med en bättre budget och liknande skulle dom kunna bli hur underbara som helst. Tänk bara hur roligt det vore att se Mistress Weatherwax och Nanny Ogg! Skrattande

Sehvrin
8/11/11, 11:19 PM
#12

Jag skulle vilja se en bra Dresden Files-filmatisering. Jag vet att det finns en serie, men den är inte ens i närheten av böckerna.

Hade det varit för två år sen eller så hade jag önskat mig ett Dresden Files-rollspel också. Men det gör jag inte längre, eftersom det redan finns ett som verkar väldigt bra (Äger regelböckerna, men har inte spelat ännu).

Det skulle vara intressant att se Neil Gaimans Sandman filmatiserad, fast det krävs extremt mycket budget, så jag tror inte att man någonsin skulle lyckas att få det bra Flört Men jag hoppas att den omryktade Death-filmen faktiskt ska bli av nån gång.

I bokväg så skulle jag vilja ha en till bok av Susanna Clarke, då hennes Jonathan Strange & Mr Norrel och Ladies of Grace Adieu är helt fantastiska.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
KastKatt
10/22/11, 1:50 AM
#14

Foundling / MonsterBlood Tattoo / Blodsmärkt i anime kortserie.

Vore för bra för att vara sant. Eller som en serietidning.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Upp till toppen
Annons: