Annons:
Etikett11-spel
Läst 4438 ggr
EmmaG
9/26/07, 3:56 PM

Favoritspel?

Ja, vilken är ditt favoritspel, alla kategorier- oavsett om det gäller PC el. rollspel..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
EmmaG
9/26/07, 4:13 PM
#1

Nu är ju inte jag så mkt för den här sortens spel faktiskt.. Det enda PCspelet jag lirar emellanåt är Black & White

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

FredrikN
9/26/07, 4:58 PM
#2

World of Warcraft är det spelet som går mest hemma nu.

KickanW
9/27/07, 1:00 AM
#3

Warcraft (mest 2 och 3), Diablo och Heros of might and magic.

Belial
9/27/07, 2:49 AM
#4

Hmm.. PC och rollspel. Räknas inte Tv-spel?

Jättesvårt att lista, för mej. Jag har, tyvärr (om man nu kan säga "tyvärr" om något man egentligen tycker är superkul) för det mesta lite för många på g, så kan inte hålla reda på dem. Men det senaste spel jag börjat med är iaf Valkyre Profile 2: Silmeria till PS2 (tog sin lilla tid innan jag kände att jag hade tid att börja Spela de.. så jag ligger väll lite efter Fundersam). RPG med nordisk mytologi och fantasy.

Till PC får jag väll annars säga att jag fortfarande är en sucker för gamlingarna: Diablo II & Sacred (vet inte varför, men blir totalberoende av de till och från). Sen är jag egentligen ingen inbiten spelare, men kör även lite WoW & Guild Wars någon gång ibland. Fast där kan jag tröttna rejält ibland, känner jag.

EmmaG
9/27/07, 1:44 PM
#5

#4 Självklart =) Alla sorters spel men fantasyknytning =)
Tex kortspel oxå kanske ;)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

zeretki
9/27/07, 1:50 PM
#6

Hmm, föredrar rollspel framför dataspel… Favvisar är nog Vampire, Mage och andra White Wolf-spel men det beror mycket på spelledare och spelare.

Annons:
Nidnal
9/27/07, 5:00 PM
#7

World of Warcraft och Guild Wars spelar jag ibland :) Innan jag började spela dem spelade jag rätt mkt Diablo II.

Nidnal
9/29/07, 1:39 PM
#8

Jag har just hittat ett nytt spel, Dig'n'Fight! Ganska kul, lite segt bara när man gräver. Man får se till att ha någon annan sida uppe samtidigt.

http://www.dignfight.se/game Eller om ni vill vara snälla och ge mig extra pengar så är det http://www.dignfight.se/index.php?vid=136001080 Oskyldig

Nidnal
9/29/07, 4:10 PM
#9

Förlåt förlåt! Första länken ska ju vara http://www.dignfight.se/game.php Generad

Vattnadal
10/1/07, 6:20 PM
#10

Gamla klassiska Drakar och Demoner! Så otroligt underbart på alla vis. fast när jag började med levande rollspel 94 har det blivit längre och längre mellan "drakar-kvällarna".

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Dimhilwen
10/2/07, 12:12 AM
#11

Om man får välja rollspel så ;D Otroligt roligt! =D

Frida
10/2/07, 7:07 PM
#12

WoWnörd ända ut i fingertopparna. Försöker dock rehabilitera mig själv Flört

Annars är jag förtjust i Oblivion, Dungeon keeper, Settlers etc. Har även smått börjat pröva min lycka i Archlord.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Henke29]
10/3/07, 12:03 AM
#13

Far Cry Quke 4 Half Life 2 mm
Finns så många goa spel ute.

Annons:
trollet85
10/7/07, 8:45 PM
#14

helt klart Final Fantasy spelen och Chrono Cross

Achatina
10/9/07, 9:23 PM
#15

spelar inte så många xD men typ puzzlepirates xD och moutonking (men de har bara små inslag av fantasy, så som en skola för häxkonster).

typ-t
10/9/07, 11:10 PM
#16

Mitt favoritspel är Beyond Good & Eval.

Det är ett klurigt spel där man tar sig runt i en fantasivärld och fotar olika raser av djur.Musik och grafik är ganska bra!Men handlingen är roligast!

http://beyondgoodevil.com/uk/home.php

http://beyondgoodevil.com/us/main.php

Här är två länkar om spelet.på den undre länken kan du lyssna på musiken

Hedan
10/11/07, 9:49 AM
#17

Mitt är ned for speed onder ground och alla andra need for speed!!

Men mäst Beyond Good & Eval!!!!Cool

starhawk
10/11/07, 10:44 PM
#18

Jag gillar dom gamla goda Might & Magic och Wizardry 8, på den tiden jag var spelledare var det mest Star Opera men det är väl mer åt Science Fiction hållet

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Sehvrin
11/10/07, 12:55 PM
#19

oh, det finns ju så många att välja mellan (eller… vänta lite, så mycket spelar jag ju inte ^^') Mina favoritspel är Monkey Island-spelen (1-3, jag vägrar att erkänna att 4:an är ett MI-spel), Zelda: Ocarina of Time, Carcasonne (sällskapspel) och Once Upon a Time (sällskapsspel)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

mackeNR1
11/10/07, 1:56 PM
#20

De e väl wow nu men ja vill spela final fantasy :D

Annons:
Fantasy97
11/11/07, 8:40 PM
#21

Diablo 2 och Gulid wars ibland warkrat 3.

För en kanske  en månad sen spelade jag The hobbit

vimes
11/12/07, 10:02 AM
#22

Ja! Beyond Good and Evil, kul karaktärer i skruvad sci-fi-fabel. Kul, spännande, snygg intrig.

mackeNR1
11/13/07, 6:44 PM
#23

åå ja kommer ihåg heroes of might and magic de vill ja spela igeen :D

Eilonwy33
11/13/07, 8:49 PM
#24

För tillfället hinns det inte riktigt med dataspel, då jag har väldigt mycket på gång just nu, skola, konfirmation, luciaträning (jodå någon har anmält MIG, jag som knappt kan ta en ren ton till att gå med i ett luciatåg i kyrkan där jag bor, och dessutom sagt att jag vill vara LUCIA, hjälp!), prov, läxor och allt annat som ska hinnas med… Men några spel som brukar spelas är Diablo II, Sims2, Medieval total war II, Sagan om ringen;den tredje tidsåldern mf.. annars är det mest min dataspelsgalne broder som spelar dagarna i ända.. ;P

gogogo
11/14/07, 8:49 PM
#25

haha super mario på nintendo 64 är kul xD och Zelda :).. (a)

virre_erriv
12/2/07, 3:10 AM
#26

Hmm jag spelar mest spel med ganska abstrakta enhetligheter så fantasykontakten kan bli svår…

Och nu pratar vi Brädspel…

 Rainer Knizias Lord of The Rings spel är trevligt

Jag gillar ett spel som heter Industria men det har ingen fantasykopling alls.

Hmm…

Ninja
12/2/07, 10:20 PM
#27

Jag gillar The Elder Scrolls IV: Oblivion, Diablo II: Lord Of Destruction, Age Of Wonders: Shadow Magic och Star Wars Battlefront på PC. För PS2 är det Final Fantasy X-2 och The Lord of the Rings: The Return of the King som gäller.

Annons:
moondancer
12/2/07, 11:37 PM
#28

Dialblo, både ettan och tvåan är sjukt härliga. Men min stora favoit nu är Neverwinter Nights (ettan). Underbart undehållande spel

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

virre_erriv
12/3/07, 4:45 PM
#29

ah jag vet vad jag glömde, Blood Bowl… Sportfigurspel i Fantasy Miljö från GW…

ForceA
12/3/07, 8:55 PM
#30

World Of Warcraft och ska köpa Lord Of The Rings Online: Shadows Of Angmar. Äve Slaget Om Midgård 2 (strategi) spelas en del här.

typ-t
12/23/07, 1:10 AM
#31

# 25 -Håller helt med dig!!!!!!

Ijin
12/24/07, 2:15 PM
#32

WOW spelade jag mkt förr… Skönt spel=)

annars är Warcraft 3 det stora och enda jag spelar nu förtiden:p

EmmaG
12/25/07, 7:49 PM
#33

Jag är så glad för att jag äntligen tagit upp & installerat Black & White 2 igen!!
Dock var det ju ganska korkat av mig att göra det 2 dagar innan sambon gick på semester så nu kommer jag ju inte få lira igen förrän efter nyår!! *abstinens*
(beror på att det är bara hans dator som har tillräcklig prestanda…och den spelar ju han på! >_<)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

whisper
1/2/08, 7:36 PM
#34

World of Warcraft spelas nästan dagligen på min stackars bärbara dator :)

Fast jag har funderat på att testa Guild Wars, ska ta reda på lite mer om det först :) Onödigt att fylla upp datorn med det om det inte är så intressant som det verkar :)

Annons:
typ-t
1/3/08, 12:56 AM
#35

Zelda, på alla olika speltyper, supernintendo,Gameboy,Ds och WII och Gameboy advance

Madde80
1/4/08, 11:09 AM
#36

WoW, och Zelda :). Har bara Twilight Princess framme nu, men min största favorit är nog fortfarande Ocarina of Time - sån underbar spelkontroll och vacker musik!

ForceA
2/6/08, 6:42 PM
#37

#34 Jag började med guild wars men slutade efter ett par dagar. Det var inte så roligt som jag trodde, men det blir nog bättre när man kommit in i det.

Sennie
3/8/08, 11:53 PM
#38

Just nu så är nog mitt favoritspel Kingdom Hearts II. Jag ger inte mycket för ettan, men tvåan och Chains of Memories är riktigt bra :)

denstore
5/4/08, 1:58 PM
#39

Bland datorspelen så är Baldurs Gate I & II fortfarande de jag fått mest valuta för pengarna med. Fast de köptes dyrt. Bra handling för att vara datorspel, och i.o.m. att det använder sig av AD&Ds regler, så förstår man vad som händer.

Bland rollspelen, så är väl Warhammer Fantasy Roleplay bästa systemet, och det har också bästa kampanjen jag någonsin har hittat till ett rollspel. Annars är AD&D ett bra spel, då det inte krånglar till spelandet med för mycket tidskrävande regler.

Azmaria
5/4/08, 5:25 PM
#40

Lord of the rings, Shadows of Angmar online spel. spelas mycket här hemma nuförtiden

Make Pasta not War, Vee~

Fantastik
5/5/08, 11:43 AM
#41

Bland rollspelen är det tveklöst Dungeons and Dragons för mig, gärna advanced edition.

När det gäller spel för datorer och konsoller så håller jag mig till Eye of the Beholder-serien samt Diablo. Fortfarande.

Icke-fantasyspel så blir det Civilization för hela slanten.

Annons:
Frida
5/5/08, 11:51 AM
#42

Jag håller mig till WoW som innan men nu väntar både pojkvännen och jag på att få betatesta Warhammer online =)

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Ijin
5/5/08, 3:03 PM
#43

Spelade wow. Nu är det dags för Age Of Conan.

Josefinee
5/7/08, 7:49 PM
#44

Åh en speltråd, toppen.
Min kompis har nämligen börjat spela ett onlinespel som heter Utopia, och handlar typ om att man ska bygga upp en armé eller något (har inte riktigt fattat än). Man kan välja om man vill vara trollkarl, alv, dvärg mm. (Ett fantasyspel alså)
Men jag undrar om det är någon som spelar det? Det verkar roligt men jag undrar om det är värt att börja spela? Jag har nämligen rätt lätt för att fastna i saker (a) :P

Fantastik
5/8/08, 12:49 PM
#45

#44: VARNIG!!!!!

Förvånad Förvånad Förvånad Förvånad

Utopia är extremt vanebildande, och ska du vara med i ett bra kungarike behöver du vara aktiv 24 timmar om dygnet, varje dag, varje månad.

Jag spelade Utopia redan första åldern, och spelade tills för 1 år sedan. Det tog ALL min fritid. Jag till och med satte väckaklockan för att kunna gå upp mitt i natten för att skicka ut mina arméer igen. (fast vi tog flest WW de flesta åldrar, rekordet tror jag var 12 WW på en ålder)

Ska du spela Utopia och tillhöra ett vinnande kungarike behöver du vara arbetslös och utan flick/pojkvän.

Skulle du börja spela, och stöta på ett KD som heter Celtic Blades kan du alltid hälsa dem från Celtic Dragon :-)

Josefinee
5/8/08, 11:52 PM
#46

#45 Hehe jag förstod nästan det, det är det som r lite problemet, men det verkar ju skojj. Men jag tror inte jag ska börja, har inte tid o sitta och spela annat än mobilspel nu för tiden :P

Frida
5/9/08, 12:40 AM
#47

#45 Hahahaha. De där låter ju nästan precis som WoW  Om man vill komma någon vart (oavsett om man satsar på PVP, PVE eller båda) så tar det alldeles för mycket tid från verkliga livet.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Josefinee
5/9/08, 11:52 PM
#48

haha det är det som är de dumma med spel xD

Annons:
Hamka
6/8/08, 7:25 PM
#49

The lord of the rings online

vitvargen
8/2/08, 1:39 PM
#50

Alla former och konstellationer av rollspel till datorn är min stora passion, men om jag ska nämna några så.. the witcher, elder scrolls 4 oblivion, titan quest, loki, neverwinter nights osv.

Isis
8/4/08, 9:27 PM
#51

WoW, WC 3, Oblivion och alla FF-spelen, Devil May Cry-spelen och KH 1 + 2 :D … and Zelda!

Isis
8/4/08, 9:27 PM
#52

WoW, WC 3, Oblivion och alla FF-spelen, Devil May Cry-spelen och KH 1 + 2 :D … and Zelda!

Denna kommentar har tagits bort.
LM
8/8/08, 11:04 PM
#54

Vanligt brädspel så tycker jag att Drakborgen är riktigt bra. När det gäller PC spel så brukar jag och min sambo spela Red Alert tillsammans. Sen gillar jag yahoos detektivspel man kan ladda hem :-) På Xboxen så måste jag säga Guitar Hero, längtar tills jag har råd att köpa rock band :-D

Inflyttad
8/13/08, 1:15 PM
#55

#54 Nya eller gamla drakborgen?

Jag gillar den gamla mycket bättre, speciellt om man modifierar spelet något. Ingen av oss som spelar har överlevt någon gång under i alla fall de senaste deceniet.

Ett annat brädspel som är kul är sagan om ringen, har spelat det många gånger och aldrig lyckats överleva…

Man får ju läsa reglerna till ondingarnas fördel så är det så mycket skojjigare…

Annons:
Babas
8/15/08, 2:38 PM
#56

final fantasy spelen om de är rollspelTungan ute

LM
8/25/08, 10:49 PM
#57

#55 hm…svårt, det första är ju helt galet svårt, tror inte att jag överlevt någongång. Det andra är väl lite väl enkelt jämfört med första. Det skulle göras ett mittemellan så vore det perfekt :-)

Jag har nåt sagan om ringen spel hemma, men det är nog inte samma du tänker på. Kommer inte på vad det heter, men man kör två styckna bara, strategi…

weareanidiot
8/26/08, 12:24 AM
#58

Jag gillar både datorspel och rollspel. I datorspelsväg gillar jag mest spel som typ Sim city och Civilization, men WoW är också kul. Annars rollspelar jag i Virtuella Vita Tornet som är baserat på Sagan om Drakens återkomst.

Saqin
10/30/08, 11:50 AM
#59

Just nu är jag helt nere i Thief-Deadly Shadows, men Oblivion och Guild Wars är också två favoriter.

Weera
11/1/08, 3:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

The Sims 2.

Har typ 8 expansionspaket Oskyldig

Upp till toppen
Annons: