Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 2172 ggr
zeretki
2007-10-06 01:08

Spoiler: Stardust

Tänkte göra en tråd som innehåller mer spoilers om Stardust filmen, för dom som har sett den…

Emma, flytta den eller ändra om du ogillar något.

EN recension här, som innehåller lite spoilers:

http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_17084554.asp

Själv såg jag filmen ikväll och tyckte den var HELT underbar! Har inte läst boken på väldigt länge och måste nog läsa den igen för att jämföra, men känslan från filmen är verkligen typiskt Neil Gaiman. :)

En lysande film, lika lysande som stjärnorna! :D

Nån annan som sett den och vill diskutera?

Annons:
KarolinaNowak
2007-10-06 01:21
#1

Ja, och jag håller med. Den var helt lysande, min pojkvän var lite skeptisk mot att se den men jag lyckades att övertala honom, och även han gillade den! Min favorit scen var nog den med De Niro på skeppet. Haha! Men det fanns många ögonblick som jag brast ut i skratt. Handlingen var helt okej, och den kändes inte allt för överdriven. Själv har jag inte läst boken, men efter den här filmen känner jag mig väldigt sugen.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Frida
2007-10-07 22:04
#2

Såg den i natt, blev sen bio. Tyckte det var rätt kaotiskt i början av filmen men det blev bättre efter 20-30minuter eller så. de Niro som valsar omkring i damunderkläder = obetalbart!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
2007-10-27 23:38
#3

Precis hemkommen ifrån bion!
Har aldrig läst boken.. Vet inte om det är bra eller dåligt?
Jo, den var bra, helt klart. Men det var inte kärlek vid första ögonkastet som det är med klara favoritfilmer (för min del iaf)
Men efter ett par tittningar tror jag att den iaf kan klämma sig in på favoritlistan =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Honestyisdead
2007-10-29 18:44
#4

Såg filmen, men föll inte för den. Väntade mig nog mer och annat. Den var inte dålig, men inte bra heller, enligt mig :)

Tiril
2007-10-31 23:08
#5

Jag kom precis hem från bion! Jag kan helt enkelt inte sluta le! Den var UNDERBAR! Dom andra fem som jag gick med var nog lite måttligt roade, men dom skrattade. Fast det var nog bara jag som är fantasyberoende. (Jag kan ju tilllägga att det var jag som var diktator och bestämde vilken film vi skulle se.) Imorgon ska jag ner på stan och köpa boken! Just nu är jag kanske lite för exalterad för att kunna skriva något vettigt, så lyssna inte på mig! Lalaa…

Honestyisdead
2007-10-31 23:43
#6

Snacka om att smaken är som baken :)

Annons:
[Maria-Gerbiler]
2007-11-01 00:16
#7

#5 Haha, jag tyckte faktist också att filmen var bra. :) Det var kul att sitta bredvid dig på bion. X)

Men den var kanske lite för glad. Asså det hade varit lite mer spännande om de hade skiftat mer mellan sorgliga och glada scener så att det blir lite variation.

leja
2007-11-01 17:12
#8

Håller med, den var bra men kunde ha varit bättre.

Cool

Vad ska man ha som signatur tro?

mackeNR1
2007-11-01 23:21
#9

Bra film! :D

Frida
2007-11-03 02:23
#10

Min lillasyster såg filmen igårkväll och när jag pratade med henne efteråt sa hon att "den va ju jättebra! Precis som en saga." Kunde knappt hålla mig för skratt: "ja men det är ju det som är fantasy." Skrattande

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Hallonsaft
2007-11-04 23:20
#11

Såg filmen igår, och måste säga att jag blev positivt överraskad. För det mesta är trots allt fantasyfilmer av lågbudgettyp, vilket ockås märks. Men denna var underbar. Ska läsa boken snart också.

Det enda som grämer mig var att jag inte fick tag i biljetter till filmen när den visades i Lund och presenterades av Neil Gainman själv.

Frida
2007-11-04 23:45
#12

#11 Ja det hade varit något! Hade varit trevligt att höra Gaiman "försvara" sitt verk Räcka ut tungan

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Sehvrin
2007-11-05 00:01
#13

#11 En av mina vänner var där (tyvärr kunde jag inte följa med på grund av att det skulle kosta både för mycket tid och pengar Ledsen) Jag är fortfarande jätteavundsjuk på henne (hon fick både en autograf och en kram av Gaiman, samt kommentaren "I made you up.." (hon var utklädd till Döden)) Fast det är inte avundsjuka på ett dåligt sätt, den gjorde tex så att jag bjöd mina vänner på finmiddag när den riktiga premiären var =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Hallonsaft
2007-11-05 00:05
#14

Jag har också några kompisar som var där. Tyvärr sa de inget till mig när biljetterna släpptes så när jag fick reda på det var de slut :(

[tiiia]
2007-12-12 19:55
#15

Den bästa filmen jag sett på länge ;) ett + för min del var ju att det var med illrar i den, även om det gick åt en i början ;)

EmmaG
2007-12-13 12:35
#16

Jag känner faktiskt att jag vill se den igennu..Men det dröjer ju tills den släpps på DVD :-S

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Tiril
2007-12-13 19:46
#17

Jag vill verkligen se den igen.. funderar faktist på att gå på bio! Synd att jag är så snål…

svava
2007-12-13 21:52
#18

Jag tycker att den var lite barnslig, men skitbra.

Ixatrixa
2008-03-03 10:39
#19

En av de bättre filmerna på länge:)

EmmaG
2008-03-03 11:29
#20

Den står så vackert i hyllan med alla våra andra filmer. Jag gillade den faktiskt bättre andra gången jag såg den

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Calico
2008-03-19 23:32
#21

Jag såg filmen idag och älskade den. Tyckte att den var underbar, men sen är jag ju helt galen i fantasy också. Kommer att se den väldigt många gånger till och har planer på att köpa boken. Skulle vara roligt att se om boken är lika underbar som filmen. :)

/Matilda

moondancer
2008-03-22 23:16
#22

Boken är bättre än filmen, men filmen är ändå sjukt bra. Älskar den

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Ahnna
2008-12-25 11:38
#23

Gammal tråd…

Jag såg den igår kväll på TV, blev helt kär! Missade första minutrarna och tänkte inte alls titta på den - jag skulle ju ut i stallet och mocka - men det var nåt som höll mig kvar och sen tittade jag på hela. Skitrolig, ju! Glad (Det som var menat som humor, alltså.) Bra skådespel, bra manus, lagom spänning genom hela. Spökena var ju underbara när de satt på flajern och applåderade och kommenterade historien! *asgarv*

Nu återstår att hitta den på DVD.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

EmmaG
2008-12-25 22:11
#24

Läste min första recension av filmen längre upp här i tråden.. Nu har filmen sjunkit in i mig ordentligt *S* En riktigt härlig mysfilm som ändå är lite av en favorit inom genren får jag säga

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Ahnna
2008-12-26 12:26
#25

#24 Skrattande Jag vill se den igen, från absoluta början, men den verkar inte gå på TV mer nu… (Såg den på en filmkanal som brukar repetera samma filmer med några dagars mellanrum.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: