Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1335 ggr
loreena
10/21/07, 12:38 AM

Fevanna Kargesdotter Side från Furuskogen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla Fantasyälskare! Jag vill tipsa er om min nyutkomna Fantasy roman Vildfågeln, som handlar om den unga Fevanna Kargesdotter Side som bor i ett litet samhälle i den stora Furuskogen. Hon trivs inte med sin livssituation och protesterar mot släktens krav och deras inskränkta livssyn.

En dag lyckas hon få anställning på det lilla världshuset Gyllene Kannan i hamnstaden Hannebor. Tyvärr tar det inte lång stund innan hon råkar ut för ett ruskigt äventyr, och släpas med av den fruktade Zeke Hartgraven och hans anhang.

utdrag ur boken:

Fortfarande höll de mörka skuggorna till runt det dansande eldskenet. Rösterna nådde ibland ända fram och Fevanna var hela tiden på helspänn. Väntan på vad som skulle hända härnäst kändes oändlig. Ibland verkade gestalterna flyta samman i elddansen och hon var vettskrämd för vad som kunde dölja sig under struthuvorna.

Om det är någon som är intresserad av boken får ni gärna skicka ett Pm till mig så kan jag kontakta förlaget. Bokens pris i bokhandeln är 19 euro. (Ahlbergs förlag)

Hälsningar Ann-Britt Kvist från Korsholm i Finland.

Annons:
zeretki
10/21/07, 3:50 PM
#1

Låter spännande! Vad är priset i svenska KR? Och bilr det billigare om man köper via förlaget då, som du skrev?

loreena
10/22/07, 9:14 PM
#2

Hej Zeretki. Tack så mycket. Glad Roligt att du tycker att det låter spännande. Jag har hört mig för hos förlaget och man kan skicka ett mail till Marlene Ahlberg om man är intreserad av en bok. Mailen är ahlbergs.forlag@netikka.fi. En annan möjlighet är att höra sig för vid en bokhandel om de kan tänka sig att ta in ett par exemplar.

Valutakursen just nu är väl där runt 9,1 någonting för svenska kronan. Det blir väl runt en 175 kronor då kanske, hastigt räknat. Matte är inte min starka sida..Glad (Vet inte om det blir billigare via förlaget.)

loreena
5/29/08, 4:02 PM
#3

Lite tips till sommarlektyr i hängmattan..

Fantastik
5/29/08, 5:22 PM
#4

jag har läst boken - jag fick den som recensionsex av förlaget i höstas.

Boken är trevlig, bra och helt klart läsvärd. Dock saknar jag fantasyelementen i den.

Den sekundärvärld som finns där är bara en kuliss - den kunde lika väl utspelat sig i österbotten på 1600-talet utan att storyn ändrats.

Men det är fortfarande en bra bok, i alla fall för en yngre publik.

loreena
5/30/08, 12:22 AM
#5

#4 Tack för ditt svar. Finns det någon recension av boken att läsa på nätet? Jag har tittat in nu som då utan resultat.

Tack för fina ord. Roligt att höra att du finner den läsvärd!Glad 

Jag kan hålla med i det du säger om att det fattas riktiga Fantasyelement i den. Det var förlaget som placerade boken i den kategorin. Innan dess har jag bara skrivit och inte tänkt destomer till vilken genre den hör. Har alltid tyckt om att skriva fiktivt och inte behöva hålla mig inom ramarna för någon viss tidsålder och få nöjet att hitta på namn och ställen självt, men samtidigt velat hålla mig lite till verkligheten angående handlingen.

Har även fått höra lite att boken lämnar många frågor obesvarade och att läsarna velat lära känna personerna bättre och nu så här i efterhanden hade man velat att det skulle framkomma att det finns två delar till som bara väntar på att få komma ut i bokform. Glad Tyvärr vet jag inte om det kommer att bli verklighet. Ledsen

Ha det så bra. Hälsn. Ann-Britt

Fantastik
5/30/08, 10:59 AM
#6

Fins det två delar till? Se till att få dem publicerade!!!! Oavsett fantasy eller ej, så gillade jag din bok skarpt! Elller… det finns inte en chans att få ett manus i word att kika lite på????

BTW, du skulle inte kunna skicka din adress till mig i ett privat PM? I så fall skickar jag min bok och ett frankerat svarspaket till dig för signering :-)

Jo, recensionen finns, men jag har haft problem med min egen sajt, så den syns inte….. Men så fort jag har fått ordning på mitt publiceringsverktyg så kommer den!!

 Under tiden sklulle jag ju kunna publicera recensionen här kanske?

Annons:
EmmaG
5/30/08, 11:39 AM
#7

#6 Kanske du vill lägga din recension som en artikel här? =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Fantastik
5/30/08, 12:16 PM
#8

Jajjamen! Hur gör jag?

Frida
5/30/08, 5:46 PM
#9

#8 Maila Emma eller mig så publicerar vi den åt dig (PMa för adress). Om du inte vill bli Medarbetare vill säga, för det tycker jag minst sagt att du platsar för och vi skulle nog behöva lite hjälp. Men nu gick jag händelserna i förväg. Emma är ju Sajtvärd så prata med henne om det senare förslaget

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
5/30/08, 11:05 PM
#10

#9 Jag har redan skickat ett pm till herrn om saken & väntar på svar 8-)
Och visst har du helt rätt i att han skulle passa som Medarbetare!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

loreena
6/1/08, 11:24 PM
#11

#6 Tack, tack Glad

Jo det finns två delar till som är mer omfattande än den första. Det var egentligen från början en enda bok som jag delade upp för det skulle blivit för mycket. Fevanna kommer att råka ut för mycket öden och äventyr ännu.. 1-an var bara introduktion

Jag skickar dig min adressGlad

Jag vet inte om du har nåt virus på din sida annars.. Båda de två senaste gångerna jag varit inne på din sajt har mitt virusprogram hittat Trojanska hästar i min dator..

#7 Glad Tack!

Josefiina
6/2/08, 12:57 PM
#12

Kul att det är så många som e intresserad av din bok! Glad tycker värkligen du borde få ge ut fortsättningen!

loreena
8/17/08, 10:49 AM
#13

Puttar upp lite..

Annons:
loreena
9/4/08, 11:26 AM
#14

Vart blev den utlovade recensionen av..?  Rynkar på näsan

EmmaG
9/4/08, 1:41 PM
#15

#14 Fantastik har jag inte hört nåt mer av öht tyvärr

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

loreena
9/4/08, 2:19 PM
#16

synd

loreena
11/22/08, 4:11 PM
#17

Min bok finns att köpa på nätet nu också, på AdLibris.Glad ISBN är 978-952-99443-2-3 Den kostar 162 kr.

EmmaG
11/24/08, 12:23 PM
#18

Va kul att den kommit in på en mer stabil bokhandel så att säga! =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

loreena
11/24/08, 2:50 PM
#19

Jo, jättekul!Glad tack

Migoff
11/26/08, 7:40 PM
#20

Vad spännande den verkar!

Annons:
loreena
11/27/08, 10:59 AM
#21

Tack MigoffGlad jag tycker om att skriva spännande/ruskiga historier.

Upp till toppen
Annons: