Annons:
Etikett11-spel
Läst 4191 ggr
[Theriss]
10/4/07, 11:41 PM

World of Warcraft

Vilken karaktär tycker du är roligast att spela?
Vilken klass?
Yrken?
Vilken "sida" föredrar du att spela?

Annons:
Nidnal
10/5/07, 4:38 PM
#1

Rogue och shaman tycker jag bäst om att spela :) Fast på yrken tycker jag bäst om tailoring, passar inte så bra ihop tyvärr… Horde eller alliance spelar ingen roll faktiskt, nu är jag alliance för att jag ville vara draenei.

FredrikN
10/5/07, 5:56 PM
#2

Kör för tillfället en Draenei Shaman med herbalism och alchemy. Lirar på frostmane

Anno
10/5/07, 6:50 PM
#3

Min favoritroll skulle vara en draneidruid, tyvärr går inte den kombinationen. Så nu varvar jag på en nightelf-druid, och två draneier (paladin och priest).

druiden är alchemy/herbalist och det funkar bra. paladinen är miner/blacksmith och det gillar jag också. Priesten är ganska låglevel och jag provar just nu på tailoring med henne. Gillar dock "skördeyrkena" som miner och skinner.

Frida
10/5/07, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kör human rogue på Neptulon. Hon har mining och blacksmithing och världens fularmour (se bilden). Men jag älskar henne i alla fall.

Har även en nelf hunter på samma server och hon har som så många andra hunters skinning och leaterworking. Har även en liten blood elf priest på Chromaggus med mining och jewelcrafting som jag spelat mest med den senaste tiden.

Hur mycket spelar ni andra?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Driadia]
10/6/07, 2:08 AM
#5

jag körde Resto druid Night elf, med herb och alchemy. Körde även lite gnome mage, som hade enchanting och tailoring. Plus att jag har minst 20 karaktärer till på lite olika servrar. Dom jag nämnde finns på shattered hand. Prova på pojkvännens hunter vilket var skoj, men att spela upp en är väldigt tråkigt. Jag är en resto druid ända in i själen, får panik när någon förlorar hp och jag inte kan heala.

ForceA
12/3/07, 9:24 PM
#6

Är tauren warrior lvl49 Med alchemy och skinning :)

Annons:
Madde80
12/4/07, 2:35 PM
#7

Mina favoriter är de "vackra" raserna, oftast kvinnliga, t.ex blodsalv, människa, gnom, nattalv. Föredrar Warlock och Mage, gillar att man har pet som man inte behöver mata i den ena och skadan man gör i den andra ;).

Älskar mining, kan springa och hacka en hel kväll med en lägre levlad karaktär bara för känslan av att det kommer ge mycket guld :). Gillar även tailoring, vilket passar bra med mina klasser.

Horde/Alliance spelar ingen större roll, men mina favoritplatser att börja är soliga och vackra, t.ex Elwynn Forest - man vill ju  inte bli deppad det första man gör ;).

Har inte spelat på ett par månader nu, tyvärr - det har funnits alltför mycket annat att lägga tid på för tillfället.

mackeNR1
12/4/07, 7:37 PM
#8

Class:Hunter

!Tauren!

Server:Wildhammer

Sida:Horde!!

Level:27

Frida
12/6/07, 4:57 PM
#9

#5 Känner igen det där med känsla av panik: blev helt tossig när jag hade cooldown på kick eller kidney shot när castermobs började kasta spells när jag raidade med mitt förra guild. Speciellt när vi körde BWL och jag blev satt på att kontrollera casters (minns inte namnet på dem) medan övriga raiden rensade upp allt övrigt. Då satt man nästan och grät när man såg att en spell var på väg och man inte kunde stoppa den Generad

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[tiiia]
12/12/07, 7:35 PM
#10

klass : Druid och hunter.

karaktär: Tauren och Orc.

server: Twillights hammer

Och lite uppenbart är det nog att jag spelar på hord sidan :) Det är helt enkelt den sidan som tilltalat mig mest :)

whisper
1/2/08, 7:30 PM
#11

Blood Elves, Dreanei och Trolls är de raser jag tycker bäst om. Klassen är tveklöst warlock men jag gillar också Shaman och Paladin, ska göra lite försök på Druid och Hunter, men har inte hunnit så långt ännu :)

Min högsta karaktär (för närvarande) är en Blood Elf, female, warlock med Skinning & Tailoring.

För närvarande håller jag till på Quel´Thalas och Wildhammer.

Hallonsaft
1/3/08, 3:31 AM
#12

Jag har bara spelat i.. eh.. mindre än två månader, så jag har bara en karaktär än så länge. Dock så älskar jag henne.

Hon är dwarf och warrior, och till yrke har hon mining och blacksmith. Servern är Sha´tar, men det känns som om det inte spelar någon roll vilken server det är, såvida man bara spelar en rollspelsserver. Det är ju rollspelet som gör det så roligt. Om det bara hade varit att springa runt att levla och slå ihjäl monster så hade jag nog inte tyckt att det var lika kul. Det är underbart att käfta med folk och att berätta inlajvhistorier.. samt naturligtvis att skriva bakgrund till karatkären så att man vet hur den ska bete sig när folk säger olika saker…

Inanna
1/4/08, 2:30 AM
#13

Har fått WoW i julklapp - men inte satt igång ännu… Rädd att uppslukas totalt!

Vad kostar det per månad? Hur mnga timmar i veckan måste man lägga för att "hänga med"?

Glad

Annons:
Madde80
1/4/08, 10:57 AM
#14

#13

Det kostar knappa 13 Euro i månaden, det beror lite på hur lång tid i taget du betalar för. Men skillnaden är inte så stor att jag skulle gå från månadsbetalning till tre/sex månader i taget. Jag tycker det är riktigt billigt om man (som vuxen) jämför med att det kostar motsvarande två dagars lunch ute. Och för det får jag spela hur mycket jag vill i en månad :).

Tiden som behövs bestämmer du själv, det är helt upp till vilka mål du har med spelandet. Jag och min sambo spelar litegrann "för oss själva", dvs oftast är vi två i grupp och gör questar tillsammans, vilket gör att det inte spelar någon större roll hur mycket eller lite vi spelar. Igår tog vi upp spelet igen efter flera månaders paus.
Spelar du med många vänner som i sin tur spelar mycket, och gillar att vara ute och raida, så är det naturligtvis roligare om du försöker hålla takten med dem. Men skulle du hamna på efterkälken så kan du oftast bli hjälpt med lite svårare questar av någon av dina höglevlade vänner och på så sätt komma ikapp, så det är ingen större fara å färde där heller. (Är du som jag, som fortfarande efter ett par år halvseriöst spelade inte har en karaktär av högsta level, men många låg och halvhöga, så är det bara att vänta på att dina vänner startar nya och hänga med dem då, eller spela solo.)

Under min "värsta" tid av WoWande spelade jag varje dag efter jobbet så fort jag kom hem, tills läggdags, och hela helgerna. Dvs all ledig tid jag hade. Ingen bra idé - efter ett tag började jag må dåligt av att tiden flög iväg utan att jag gjorde något "nyttigt", och det krävdes några veckors paus från spelandet för att jag skulle tycka att det var kul igen. Så bara en liten varning ;). Spela gärna på kvällar och helger, men försök att ta åtminstone en eller ett par dagar i veckan som du inte spelar alls, och spela inte från morgon till kväll på helgerna - försök komma ut i friska luften lite också ;) Kolla till exempel bara till karaktären och kanske några auktioner på morgonen, gå och gör något annat av dagen, och gör speladet till ett kvällsnöje när du annars hade tittat på TV. Det är ett väldigt uppslukande spel, och jag tänker nästan hela tiden på att jag vill hem och spela med min Azraela, eller kanske starta upp en Mage ;). Fniss, det är bra att ha disciplin!

Så, ett väldigt långt svar på en kort fråga, men hoppas du fick lite inblick i allt :).

whisper
1/4/08, 12:48 PM
#15

#13 Jag köper Prepaid Gamecard, det funkar enklast för mig. Kostar omkring 300:- för 60 dagars spelande

Frida
1/4/08, 1:53 PM
#16

Prepaid Gamecards kostar 249kr.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Inanna
1/4/08, 4:50 PM
#17

Tack snälla #13, #14 och #15! Nu har jag lite mer kött på benen så att säga… ;-)

Med risk för att blotta min okunskap fullständigt: Var kan man köpa Prepaid Gamecards?

Frida
1/5/08, 12:26 AM
#18

#17 De finns att köpa i (så gott som) alla affärer där du köper datorspel. Säljer de WoW säljer de gamecards. Tror dock inte att leksaksaffärerna har dem även om de säljer spelet, men jag är inte säker.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Maria.G
1/5/08, 7:22 PM
#19

min main lvl 60 bloodelf alch+herb (bäst)

min alt bloodelf pala lvl 21 än så länge e den ok =)

yrken mining+ench

whisper
1/5/08, 8:31 PM
#20

#16 de jag har hittat här på gotland har gått på 295kr.. orättvist *ler*

Hade gärna sett att de var ännu billigare :)

Annons:
Frida
1/6/08, 2:43 PM
#21

#20 Har sett dem här i västra Sverige för just 249kr och inget annat. De tog nästan exakt lika mycket för dem i London.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

whisper
1/7/08, 11:29 AM
#22

#20 Måste ta en koll på stället som säljer här på Gotland igen med andra ord, förhoppningsvis har de också samma pris. Annars får man väl flytta ;) Allt för WoW :P

Frida
1/7/08, 3:02 PM
#23

#22 Eller bara åka på semester och köpa då =P Ne men då är det ju bättre att välja månadsbetalning om man har möjlighet till det.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Ijin
1/8/08, 10:32 PM
#24

Dwarf Priest, Alchemy Herbalism:P

Calathea
1/18/08, 1:35 PM
#25

Troll Hunter och stolt över det! :) Dragonscale Leatherworking & Skinning…

Har även en BloodElf Priest (Shadow) med Gnomish Engineering & Mining

Fick låna min syrras sambos Tauren Warrior för att boosta en gång, var superkul med Warriors! Ska defenetivt göra en!

Siggen
4/19/09, 3:19 PM
#26

Förut har jag spelar Night Elf - Hunter, gillar att man kan ha djur. Men sen tog jag bort den gubben av någon anledning och gjorden en gnome - Mage :) Nöjd med min lilla Gnome faktiskt :) Spelar på brorsans acc när han inte är hemma, vilket inte är så ofta, så jag hinner intre spela spec mycket. Dock så saknar jag min älskade Night Elf Rynkar på näsan

Mvh Sigrid

Frida
4/19/09, 4:38 PM
#27

#26 Prata med en GM så kan han/hon skaffa tillbaka den åt dig. Du kan nog inte vänta dig att få allt guld och alla items charen hade men du kan få tillbaka den vid den level den hade, vilket alltid är något. Min pojkvän fick tillbaka sin lvl 56 paladin ett år efter att han tog bort den.
Just nu kan det dock vara lite svårt att få uppmärksamhet av en GM i och med den nya patchen, men försöka går alltid.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
nejlikan
4/19/09, 7:13 PM
#28

* Night Elf

* Hunter

*Miner och skinner

* Alliance

:)

ali97
4/19/09, 7:59 PM
#29

blood elf mage

werner
4/19/09, 11:53 PM
#30

Troll Shammy Elem/Resto är min favvo..

Annars Mage..

Horde sidan ofc

Tailoring, alcehmy, herb ocj JC är väll roligast.. tråkigast är nog fan BS och Miner :S

Ijin
4/21/09, 12:41 AM
#31

Tauren Shaman - Mining/Jewelcrafting (Money!)

Siggen
4/21/09, 12:54 AM
#32

#27 Hihi, så viktig är den inte. Var inte hög lvl alls, bara 28-29 något tror jag. :)

Mvh Sigrid

werner
4/21/09, 12:58 PM
#33

#32 lvl 20 kan du ju bli på en natt så det är bara att göra en ny ;P

Frida
4/21/09, 11:09 PM
#34

#32 Finns även en annan intressant väg man kan gå för att både få upp charen i hög lvl snabbt samt kunna spela mer: be brodern att skaffa ett konto till (som du betalar för). På så sätt får båda han och du fördelar samtidigt som ni kan spela tillsammans och levla snabbare. WoW classic kostar ju numera inte mer än 150kr och då ingår två månaders gratis spelande.

Om kontot dessutom är registrerat på honom så kan du transfera din mage till det andra kontot och har på så sätt tillgång till att spela när du själv vill.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
werner
4/22/09, 2:17 AM
#35

testade recruit a friend för ett tag sen och det går snabbt som fan, 3 dubbla xpn och summon friend så det går snabbt att komma till den andras punkt, skit smidigt.

mohammad97
4/23/09, 12:38 AM
#36

jag tycker att  det är roligast att vara blood elf paladin

carsbo
4/24/09, 12:18 AM
#37

gnome warlock ftw :D har en lvl 60. gnomes e så söta o warlocks e coola tkr jag

har en 45 troll hunter oxå, hunter är en kul klass och troll tog jag för dom e lite häftiga

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

werner
4/24/09, 2:31 AM
#38

Wiiho fick de där jävla myntet nu har fiskat efter ett specefikt guld mynt i 2 veckor dalarans fontän ^^

Frida
4/24/09, 12:04 PM
#39

#38 Haha, jag var klar på några få dagar. Fast jag hade kanske tur Glad Jag har dock aldrig fått upp råttan i dalaran eller fisken i ironforge trots många många försök. Tänkte kanske pröva att få sköldpaddan men det lär ju inte hända Rynkar på näsan

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

werner
4/24/09, 5:29 PM
#40

#38 nej jag loggade bara in 1 gång per dag 2 timmar och fiskade i 2 veckors tid så det är även mitt fel men just ett Guldmynt fick jag inte upp på länge..

Råttan har jag kämpat med inget, sköldpadda verkar rätt hopplöst att få upp och old crafty i ironforge och orgrimmar verkar också dödsdömt :S

Regn
5/3/09, 1:02 AM
#41

jag har en lvl 51 night elf hunter :) jag tycker om hunter, det är en lätt klass, och så har de ju pet.

fast den coolaste kombinationen är draenei mage.

har inte orkat läsa tråden men ska nog göra det sen.

Annons:
werner
5/3/09, 1:39 AM
#42

Jag har kastat alla mina hunters just pga att det är väll för slappt ^^

Vippelicious
5/5/09, 7:11 PM
#43

Slängde iväg min hunter alldeles nyss mot en av mina vänners SJUKT mycket sämre gearade mage. Rätt nöjd dock :P När man väl har fullt naxx25 gear finns det inte så mkt att göra som hunter, bara trycka på explosive shot typ…

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Xannadu
5/24/09, 8:33 PM
#44

För mig spelar inte ras speciell stor roll

Klass för instanser och raids självklart dvärg präst med långa flätor och det är ett måste att ha flätor.

För att Grinda en massa så gillar jag Hunter bäst men även mage men föredrar ändå Hunter ;)

kicki13
5/25/09, 3:05 PM
#45

Jag gillar raserna Blood Elves och Dreanei för dom är så vackra

Favorit klasser är Hunter och Warlock för dom har en pet

werner
5/27/09, 2:34 AM
#46
  • Finns ett wow forum på iFokus nu!
mohammad97
5/28/09, 12:34 PM
#47

jag har en paladin blood elf mining blacksmithing har dock en paus ska börja spela igen om 2 veckor

[Rindel]
7/29/09, 2:45 PM
#48

Troll Hunter bruar jag spela men när jag tröttnar så spelar jag på min Human Paladin

Annons:
Clayfore
8/7/09, 4:04 PM
#49

Human och night elf ^^
Paladin slår allt muhahhaha annars e de kul med rouge och mage
minig och blacksmithing e la roligast men tailoring e kul :)
Alliance är bäst haha
Server e neptulon
min lvl e 52 nog ^^

Namn : Snakeisa jag vet sugit namn -.-

[Alexandra89]
8/15/09, 11:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Jag kör på min Eivor som är en Night Elf Druid lvl 80.

Hon kör Dps och Healer, mest Dps.

Skinning och Leatherworking är hennes yrken.

Spelar på Trollbane. Och har mitt eget guild, Sju Sorters Apa.

Pallas finns det för mycket av :p Och är inga jätte bra healers, man dör innan det hunnit castat haha ^^

Frida
8/16/09, 12:48 AM
#51

#50 Då har du hittat dåliga pala healers. Min man är main healer när vårt guild raidar och han är paladin th_biggrin

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Alexandra89]
8/16/09, 12:56 AM
#52

#51

Haha, såklart gäller det inte alla ^^

Men i stort är det inte det bästa tycker jag. Sen har ni väll flera som healar när ni raidar :p

Frida
8/16/09, 12:57 AM
#53

#52 Givetvis, men det är bara en till och vem det är varierar ofta från gång till gång.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Alexandra89]
8/16/09, 1:01 AM
#54

#53

Okej.

Vad brukar ni köra för raids?

Frida
8/16/09, 1:07 AM
#55

#54 Naxx, Ulduar och när semestrarna är över blir det nog en del av den nya som jag inte ens minns namnet på. Vi kör bara 10-manna eftersom vårt guild är litet där alla känner någon irl som i sin tur känner någon annan i guildet irl osv.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
[Alexandra89]
8/16/09, 1:11 AM
#56

#55

Okej :)

Vi är också ett komis guild det flesta känner varandra, bara ett par som ingen vet vem det är.

Vi kör just nu massa HCs bara. Förökte mig på Naxx 10´med några i G och med andra. Kom bara till den bossen där man måste gå rätt och det blir grön lava grejs som dödar allt ^^

Ekorren-perro
8/17/09, 5:14 PM
#57

Jag har Warlock, Druid, DK i 80, sedan har jag alla andra klasser i lvl 70+, alla utom Warrior.

Jag tycker Human är bäst att spela = "Every man for him self" + Repp 10%.

Warlock är superkul.

Jag har Herb för Lifeblood.

Tailoring för Gear.

Alliance tycker jag är mycket roligare och enklare än Horde.

Jag är Guild Master av: "We Killed Your Kitten" , Vi håller på att geara upp dock inann vi inv mer folk för raid :P

~Perro "Ekorren" Kalevra~

~Sajtvärd~Svåra Tider.ifokus~

~The Life Is Full Of Shiit - Dont Be In It~

~Livet Är Aldrig Lätt När Det Är Svårt!~

Vippelicious
8/17/09, 6:18 PM
#58

Jag har kört Warrior, Hunter, Shaman, Mage i level 80. Raidat Ulduar, Naxx, Bt osv.

Jag gillar Alliances utseende mest, men jag tycker mer om Hordespelarna. Alliance har en förmåga att bara ge en småbarnslogik…

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

[Rindel]
8/17/09, 9:28 PM
#59

Föredrar faktiskt numera Warhammer framför WoW. Har en polare som är en av de bästa Druidarna på hans server så jag tröttnade på hans tjat… Nu slipper jag det genom att vara en av två i mitt samhälle som spelar Warhammer. :P

Paltn
8/21/09, 2:47 AM
#60

Kört Horde i 3-4 år, avskytt alliancen av nån anledning. (tills nu)
3 Horde 80s, warrior tank, balance druid och en pvp-rogue.
Utöver det en 71 Warlock och en bunt 10-40.

Dock lessnat på horde nu, kör Gnomes på en pvp-server som en rejäl omväxling, skulle jag aldrig trott för 1 år sedan att det skulle vara kul med alliancen =).

Favoritcharen hittils har varit Tauren Warrior tank, grymt kul.
Men då tiden till aktivt raidande gick till annat viktigt irl så har den hamnat lite åt sidan, så lvlar alliance istället då jag har tid.
Gnome DK favorit utav dem.

// Paltfan

[Rindel]
8/24/09, 9:57 AM
#61

Åh vad jag längtar efter WoW Cataclysm!

[Alexandra89]
8/24/09, 12:12 PM
#62

#61

Neeee, blir ju bara massa läskiga ställen att vara på! Så måste man lvla igen :p

Annons:
[Rindel]
8/24/09, 10:34 PM
#63

Haha :P Men man kan ju vara typ Human Hunter, Goblin och Worgen :P Chill ju :)

[Alexandra89]
8/25/09, 12:26 PM
#64

Gillar inte hunters :p Men det blir nog bra. Rätt sjukt att inte humans kan ha varit hunters innan =/ lol…

[Rindel]
8/25/09, 5:31 PM
#65

Jepp… Ännu fulare är att Troll kan vara Druids nu eller Dwarf Shaman eller Undead hunter xD

werner
8/26/09, 1:24 AM
#66

#65 inte ännu men snart ser det ut att vara här.

[Rindel]
8/26/09, 10:00 AM
#67

Jaja ;)

Gaiezza
5/20/11, 1:05 PM
#68

Worgen!

Hunter!!!

Night elf!

Druid!

Bacon, svaret är bacon. 

Upp till toppen
Annons: