Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 1086 ggr
EmmaG
11/30/07, 4:01 PM

Hur hade vår värld sett ut...

…om du hade fått bestämma?

Snodde tråden ifrån Utomjordiskt iFokus, men tyckte att det kunde passa lika bra här faktiskt!
Hur skulle du vilja att världen såg ut?
Är du helt övertygad om att tomtar, troll, knytt & enter finns på riktigt?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
EmmaG
12/2/07, 7:13 PM
#1

*putt*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

moondancer
12/2/07, 9:44 PM
#2

jadu, antagligen hade världen varit ganska så kaotisk, eftersom jag skulle göra en hel del beslut som bara va bra för mig, och eftersom jag ibland bara tänker cirka en timme frammåt kunde den världen bli sjukt läskigt kaotisk.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

loreena
12/2/07, 11:49 PM
#3

Hm.. Inga skadliga utsläpp, avgaser, eller gifter överhuvudtaget.. Människan skulle leva ett med naturen och använda sig av transportmedel som inte förstör jorden. Alla skyskrapor skulle vara borta och folk skulle återgått till att leva ute på landet. (Kanske vi jordbor skulle spritt ut oss och börjat leva på nån annan planet så vi slapp att bo trångt.)

Jag har läst Brian L Weiss böcker om reinkarnation och han har skrivit om hur folk som varit i hypnos har upplevt framtiden om ett par tusen år och ungefär skulle jag vilja leva. Folk har slutat kriga och lärt sig sina läxor och bara kärlek och empati existerar. Inget överflöd av djur som slaktas och bara blir liggande i köttdiskarna utan man jagar själv det man äter och odlar sina grönsaker. Den som lever får se..Glad

EmmaG
12/3/07, 11:21 AM
#4

#2 skratt

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

EmmaG
12/28/07, 7:21 PM
#5

*putt*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[tiiia]
12/29/07, 2:06 PM
#6

Lugnt, harmonisk, grönt och vackert. Sen skulle det sjävklart finnas alla möjliga sorters goda sagoväsen. Men eftersom att det nog skulle bli ganska så tråkigt om allt var lugnt hela tiden så skulle man ju behöva lite drakar att gosa och leka med också ;) Nä min värld skulle nog vara ganska så tråkig, fast vacker ;)

Annons:
loreena
6/1/08, 11:35 PM
#7

putt

Yuki
6/18/08, 10:36 PM
#8

Som i Hobsala. Det skulle finnas alla möjliga varelser, och det skulle inte vara stressigt som i vår värld, utan mer kravlöst och lugnt. Naturen skulle vara som i Hobsala också; mycket grönt med träd, buskar och fält. Man skulle färdas med droskor och det skulle inte finnas fordon som bilar, bussar, flygplan, etcetera.

Upp till toppen
Annons: