Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1122 ggr
EmmaG
1/1/08, 3:29 PM

Titta, var det där Frodo stod?

En ganska så roande artikel i DN om författaren Johan Ajvide Lindquist (har bla skrivit Låt den rätte komma in) som besöker inspelningsplatserna ur Härskarringen på Nya Zeland

_"Så jag tänker att naturligtvis är Ringen en jättegrej i Wellington och naturligtvis är ett foto av Peter Jackson det första man möter efter att ha fått sina skor rengjorda. Sedan får man bana sig väg mellan souvenirbutikerna med Gandalfhattar och Stingkopior.

Jag har fullständigt fel, ska det visa sig.
Förutom det där fotografiet kommer jag under de tre dagar vi stannar i Wellington inte att se en enda sak som har med "Sagan om ringen" att göra.
Inte en pryl, inte en bild, inte en plakett. Ingenting._ "

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=718688

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
EmmaG
1/7/08, 7:21 PM
#1

*putt*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Sehvrin
1/7/08, 9:15 PM
#2

Fantastiskt att inga spår finns kvar efter filmen (nåja, nästan inga) biologen i mig blir glad, filmfantasten lite mindre glad ^^'

Helt ok artikel att studieflykta med ;)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

EmmaG
1/7/08, 9:19 PM
#3

Ja för landets skulle är det bra givetvis! Men det hade vart kul om nån håla av Hobsala fanns kvar tex

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Hennum
1/9/08, 10:01 PM
#4

härligt. fast ni har rätt. ett litet hobbithus hade ju inte varit fel. blir säkert någon som bygger nåt snart och tjänar pengar på turister som vill komma in o titta? kanske för få som är intresserade iofs.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

EmmaG
4/7/08, 4:51 PM
#5

*putt*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Chessan
4/10/08, 12:38 PM
#6

Nyligen när jag var i Nya Zealand, dock inte i Wellington men på söndra ön och nere i Queenstown så fanns det saker som hade och göa med sagan om ringen, bla så kunde man vandra en slänge där de spelat in och få se vissa av rekvisita sakerna, en annan sak var att man kunde ta en ridtur runt där de har spelat in vissa av scenerna (jag var på en ridtur, inte den specefikt där de visade LOTR scener men trots det red man förbi dimmiga bergen…) och liknande saker. Men många saker är annorlunda, så som the remarkables är en bergskedja som man ser flera gånger i filmen, men på riktigt ligger dte rus runtomkring som har blivit bortklippta…

Annons:
Upp till toppen
Annons: