Annons:
Etikettot-ej-fantasy
Läst 2400 ggr
EmmaG
2008-01-05 13:57

OT - Möhippa

Oj oj oj, igår var en märklig dag!
Mina dagar brukar bestå av dega framför datorn, kanske diska/städa lite tills det att sambon kommer hem vid 4-5 någongång, då äter vi, ev. åker & handlar osv
Så jag tar min dag igår ifrån början så fattar ni varför jag är trött idag ^^
Kl 10 så kommer svärmor & säger att vi ska åka ut till festlokalen för att kolla på lite grejer. Sen åker hem till stan igen, ränner runt & snackar med florister & köper tackgåvor till tex kökspersonalen, tärnan, värdparet etc..
Sen var det bara att springa hem för att få in gerbilen Pinky i transportburen & iväg igen till veterinären för avlivning..

Är hemma kanske 1-1½ timme. Då kommer äldsta svägerskan kl 15,00 för att "vi skulle kolla lite på musik till vigsel i kyrkan". Det väller in ett tjejgäng på 7 personer i min lilla hall! Surprised
Säger åt mig att ta på mig en "mormorskappa" med brunpäls.. Gissa vad jag ska bli utklädd till!? Wink Jo, en råtta såklart!!
Kappan har en svans, jag får på mig en mössa med påsydda öron, rosa vantar som tassar & blir sminkad med en rosa nos & morrhår! Laughing

Ner med mössan över ögonen, för nu får jag inte se vart vi ska.. Vi hamnar givetvis mitt på torget med ett stafli, vattenfärger & en skylt som det står på "Porträttbild 5kr". Givetvis ska jag ragga kunder & måla av dom Laughing
Mina 2 första kunder gick jättebra, snabbt & lätt. Skitkul! Att gå 3 år Estet, bild & form i gymnasiet lär en sig tydligen att måla som en 4-åring ^^
Sen var det ingen mer som ville ha denna tjänt - konstigt nog. Det var svinkallt & blåsigt. Ner med mössan över ögonen igen, vi drar vidare!

Denna gång hamnar vi på badhuset här i stan. Vilket var första gången för mig sen dom byggde om för bra länge sen, så det var lite extra kul. En av kompisarna jobbar här så hon hade fixat så att vi fick va nere i relaxavdelningen. Lite roligt är att tidigare på dagen hade jag fått hem en broshyr i brevlådan om badhuset & tänkte då att till relaxavd. ska jag ta mig nångång! Det dröjde inte så länge ändå ^^
Väl där nere så tog kompisen fram ett stort fruktfat med melon, apelsin, kiwi mm & mineralvatten som vi fick mumsa lite på.

Sen var det bastun nästa. Kompisen ifråga har läst till badmästare så hon gjorde lite extra av bastun. Hade nåt tyskt ord jag inte kommer ihåg, men hon hade i esteriska oljor i vattnet hon slängde på, så det luktade jättegott och skulle va bra för lite olika grejs.. Sen så stod hon och viftade runt detta med en handduk ^^
1½år på badmästarutbildningen lär en alltså att vifta med en handduk Laughing Confused

Sen gick vi ut till bubbelpoolen & myste lite. Var oxå ute en sväng till den allmänna delen, provade på virvelströmmen & rutchkanorna ^^
Vi var på badhuset några timmar alltså, jättetrevligt!

Sen var det vidare till sista stoppet, ner med mössan över ögonen igen alltså. Denna gång hamnade vi i våran kyrka! (inte en "vanlig" kyrka") Lagade tacos, åt massa godis & chips..Satt & hade trevligt & tjatade en massa!

Superroligt, och jag är supernöjd med hur min möhippa blev!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
leja
2008-01-05 16:39
#1

Låter riktigt trevligt. Kul för dig. Blev du söt som råtta?

Vad ska man ha som signatur tro?

EmmaG
2008-01-05 19:08
#2

Ja, jag blev nog rätt söt tror jag ^^
Får visa bild sen…

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

EmmaG
2008-01-05 19:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild ifrån igår.. Utklädd till råtta & ifärd att måla porträtt

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Sehvrin
2008-01-05 20:30
#4

Vilken söt råtta =)

 Låter som om du hade en bra dag.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Sosso
2008-01-05 21:18
#5

Vad är möhippa?

EmmaG
2008-01-05 22:58
#6

#4 det hade jag!

#5 Förklaring;
- "Möhippa, ibland även kallad hippa, kallas en fest som av kvinnliga vänner anordnas för en kvinna som står i begrepp att gifta sig."
- "Hippa har jag för mig är ett äldre ord för fest. En kvinna är mö innan hon gift sig. En fest innan giftermålet blir alltså möhippa. Killarnas motsvarighet heter svensexa. Sven är ett gammalt ord för ung man, en sexa är en festligare kvällsmåltid."
- "Möhippan kom till på 1800talet någongång och endast ungmö'r var med på denna fest (singlar alltså) "

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Upp till toppen
Annons: