Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1683 ggr
Frida
1/7/08, 10:21 AM

Inkheart

Hittade en nyhet på Catahya.net om en ny filmatisering av ännu en fantasybok. Har tyvärr aldrig hör talas om boken Inkheart men filmen ska ha amerikansk premiär i mars medan det ryktas om svensk premiär i början på 2009?! Hur som helst låter det intressant i mina öron så jag ska nog leta lite mer. Här finns sidan jag hittade nyheten på.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Frida
1/7/08, 10:26 AM
#1

Och här är en direktlänk till filmens hemsida med trailer. Tycker att det ser rätt lovande ut.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
1/7/08, 1:39 PM
#2

Spännande!
Jomen vänta…Såg ju trailern för denna då jag var på Guldkompassen

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Sehvrin
1/7/08, 3:18 PM
#3

Låter spännande, blir nog til att se den =)

Och skurken hade ju god smak: Yay för "duct tape" (silvertejp & co)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

EmmaG
1/7/08, 3:26 PM
#4

"Yes, duct tape. I love duct tape!" *flinar*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

EmmaG
2/16/08, 7:06 PM
#5

Var det alltså nu i mars den skulle komma i USA?
Men först i Sverige -09?? Galenskaper? Eller..?
(Men kommer den bara i USA kan man ju alltid tanka hem den iofs)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Frida
2/17/08, 7:36 PM
#6

Vad jag förstod det som så skulle den ha premiär i USA nu i mars. Får se om jag (eller någon annan) hittar mer aktuell information om hur det blir med filmen i Sverige.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Vilya
2/23/08, 12:26 AM
#7

Oj, jag har hört talas lite om den där boken, verkar vara en rätt spännande historia :)

 I vilket fall tycker jag det är jättekul att fler fantasyhistorier blir filmatiserade! Hurra för det ^^

Frida
3/5/09, 1:42 PM
#8

Nu är det snart dags för Sverige: imorgon har filmen premiär. Se trailer och köp/boka biljetter här. Dessvärre har de bara alldeles för tidiga visningstider på filmen hos oss i Göteborg. Så jag får vänta till nästa vecka innan jag kan se den Rynkar på näsan Kanske efter tentan på tisdag.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

ulliga-flickan
3/5/09, 5:16 PM
#9

Boken heter Bläckhjärta och har Hört att den är bra (:

Frida
3/5/09, 6:10 PM
#10

Ja det är den svenska översättningen som har den titeln. Orginalet heter dock Tintenherz och är första boken i en triologi. De andra böckerna heter Tintenblut och Tintentod, som kan översättas till bläckblod och bläckdöd. Jag är mycket för att läsa böcker på originalspråk men jag vet inte om jag vågar mig på en tysk serie. Är i och för sig en barn-/ungdomsbok så det kanske skulle fungera.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
3/9/09, 3:52 PM
#11

Nån som sett den/planerar att se den?
Jag ska helt klart se den så fort jag ser den dyka upp på bion här. Va så länge senjag va på bio nu så börjar få abstinens ^^

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Frida
3/9/09, 9:06 PM
#12

Japp, är bestämt nu att jag och en kompis ska iväg och se den imorgon efter vår långkörartenta. Kan se om jag kanske till och med hinner slänga upp en artiekl om det hela senare på kvällen.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Frida
3/10/09, 7:45 PM
#13

Har nu varit och sett filmen, den var verkligen jättebra! Har lagt upp en artikel som ni hittar här. Ni får förlåta mig om det står lite kryptiskt men jag har så svårt att skriva om filmer. Jag vill ju att andra ska få upptäcka saker och ting själva utan att jag kommer och spoilar allt för mycket.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
dragontear86
3/10/09, 9:27 PM
#14

den verkar bra.. ska nog ta å gå på den.. hihi.. dra med syrran

TerriZue
3/12/09, 1:07 AM
#15

Jag vill verkligen se den filmen, jag gillar verkligen huvudskådisen. :) Kommer bara aldrig ihåg vad satan han heter. :/

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

EmmaG
3/12/09, 8:15 AM
#16

#15 Brendan Fraser

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Calico
3/12/09, 9:51 PM
#17

Min syster har läste Bläckhjärta för ganska länge sedan och älskar den. Så redan när vi såg att den skulle ha premiär så lovade jag att vi skulle gå och se den. Nu gäller det bara att pricka in biobesöket någon dag som passar oss båda. :) Själv har jag inte börjat läsa boken än men ska göra det så fort jag är färdig med Den mörka materian. Vill nog dessutom hinna se filmen innan jag läser boken.

/Matilda

TerriZue
3/13/09, 12:10 PM
#18

#17 Ni får inte gå utan mig! :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Calico
3/15/09, 4:02 PM
#19

#18 Haha! Jag kan meddela dig när vi har lyckats bestämma när vi ska gå.

/Matilda

AnnaFreds
3/22/09, 11:52 PM
#20

Har sett den nu, jag kan bara säga att jag älskar den!!!

Brendan Fraiser (Mo), Paul Bettany (Dustfinger) och Andy Serkis (Capricorn) var ju helt underbara i sina roller! Och vi får inte glömma Helen Mirren! Denna film kommer nog upp bland mina favoriter, har dock inte läst någon av böckerna men planerar att göra det snart. Skrattande

Annons:
Migoff
3/28/09, 11:58 PM
#21

Böckerna äger! Ska se filmen någon dag :)

Upp till toppen
Annons: