Annons:
Etikett12-varelser
Läst 4454 ggr
Linn
2008-03-09 20:10

Varkatt

Jag läste igår ut Eragon. Har knappt kunnat lägga ifrån mig den de senaste dagarna. Jag är väldigt glad att jag såg filmen först, man blir ju så besviken annars. Och så läser man boken och blir visserligen lite besviken på filmen ändå… Men boken är ju bara så underbar! Jag köpte ettan och tvåan på bokrean och har bara läst ca 20 sidor i bok nr 2.
Jag funderar lite på den här varkatten… Vad är det för fillur? Jag kommer inte ihåg Solembum från filmen, var han med? Någon som hittar en bild på varkatten? Googlar men hittar ingen.. Det är nog hög tid att se filmen igen!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Linn
2008-03-09 20:11
#1

Saphira är ju dessutom så vacker i filmen! :) Det är jag faktiskt glad över att jag såg innan jag läste boken, för jag kan nog inte fantisera ihop en drake som ser så vacker och vänlig ut som Saphira gör i filmen!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

EmmaG
2008-03-09 21:59
#2

Har tyvärr inte läst böckerna så jag kan inte hjälpa till iaf =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Linn
2008-03-10 09:07
#3

OK, det borde du göra! :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Ijin
2008-03-10 15:39
#4

Sapphira är aldeless för snäll i filmen, hon framstår som hårdare och inte lika "glamourös" i böckerna^^

Linn
2008-03-10 21:44
#5

#4 hmm.. ja, kanske.. Men hon är i alla fall väldigt vacker. om man kollar på bokomslaget på bok nr två så ser man Galbatorix´s drake på framsidan och den är gigantisk och ser inte annat än väldigt ond ut.

I bok nr två är det ett tillfälle som fira och Saphira dricker 4a tunnor mjöd och blir riktigt full! Eragon ställer sig upp och lägger handen på bröstet och bugar. När Saphira ska göra lika dant välter hon. Det tyckte jag var väldigt roligt. ^^

Jag laddade ner filmen i morse så jag ska se den i morgon (är inte hemma nu..)

Ingen som har något att säga om varkatten?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

svava
2008-03-11 10:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Varkatt är en varelse som är hälften människa och hälften någon form av kattdjur och normalt antas kunna skifta mellan dessa former, på samma sätt som en varulv, som är en människo-varg. Varkatter förekommer i folklore, fantasy, skräckhistorier och ockultism, men någon verklighet bakom myten har aldrig kunnat konstateras. Wicipeda

Om någon här har sett/läst sleepwalkers så får ni en ganska exakt bild av vad en *Varkatt* är inte så himla vackert
svava

Annons:
Linn
2008-03-11 19:50
#7

Åh, then i see, tack svava. Den såg inte så trevlig ut.. filmen var inte klarladdad.. Får läsa en stund till och sedan se den senare.. illa..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Upp till toppen
Annons: