Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1028 ggr
EmmaG
3/14/08, 7:34 PM

Dödsrelikerna blir 2 filmer

Hämtat ur catahya.net's nyhetsarkiv;

Igår bekräftade producenten David Heyman ryktena om att filmatiseringen av den sjunde boken i författaren J. K. Rowlings populära bokserie Harry Potter, kallad Harry Potter and the Deathly Hallows, kommer att släppas som två filmer. Beslutet togs då filmskaparna inte tyckte sig kunna skära bort tillräckligt mycket av bokens handling för att få plats med det i en enda film, vilket de lyckats göra med de tidigare sex filmatiseringarna.

Den första filmen planeras att dyka upp på bio i november år 2010, med den andra filmen ett halvår därefter i maj år 2011. Filmerna kommer att kallas Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I och Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Ijin
3/14/08, 8:31 PM
#1

WUNDERBART

Frida
3/14/08, 11:20 PM
#2

*hoppar upp och ner så golvet skakar och böckerna trillar ur bokhyllan* Skrattande Ok för att filmerna inte håller så hög klass som jag kunde önska. Men de är bra mycket bättre än många andra filmatiseringar så när jag hör sådana här nyheter blir jag superglad.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
3/15/08, 12:15 PM
#3

Ja, det är faktiskt lite roligt att det blir 2 filmer, hoppas att det blir ett någorlunda bra resultat oxå.
Har tyckt att filmerna vart bra faktiskt - tills att senaste kom. Tyckte den var skitkass som film, så jag hoppas verkligen att 2 sista lyfter sig nu!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Josefinee
3/15/08, 6:34 PM
#4

kan knappt vänta ^^

Hennum
3/16/08, 8:39 PM
#5

hihi, vad trevligt att dom gör så! :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

AnnaFreds
3/16/08, 9:50 PM
#6

Bra att de slipper ta bort så mycket från böckerna, öven om en del kommer att tas bort :)

Annons:
TerriZue
3/21/08, 10:58 PM
#7

Då kanske det äntligen kan bli en film som faktiskt handlar om Harry Potter? :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

elinn
3/24/08, 10:03 AM
#8

Jag har precis läst klart boken om dödsrelikerna och jag förstår verkligen varför de måste göra två filmer.

Att göra en film på två timmar av en bok med 800 sidor kommer inte att ge en rättvis bild av historien så jag ser med spänning fram emot två filmer =)

// ElinN

Twister
3/24/08, 11:18 AM
#9

Super! Har alltid velat att de ska göra något sånt här med alla andra filmerna också!

moondancer
3/24/08, 9:01 PM
#10

filmen kommer ändå kännas ologisk om man bara har sett filmerna, för massa viktiga detaljerhar tagits bort från böckerna när dom gjort dom tidiagre filmerna.

men jag tror den kan bli bra:D

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Josefinee
3/24/08, 9:05 PM
#11

#10 Ja herregud, jag förstår inte hur man skulle kunna fatta filmerna om man inte läst böckerna. Finns ju ingen förklaring till någonting. Speciellt i den tredje, the Prisoner from azkaban, där förklarar som aldrig storyn runt pettigrew och sirius, det är helt stört, de bara accepterar något som egentligen inte har blivit sagt..

Yaeko
4/4/08, 9:42 PM
#12

VAD BRA!! :D

Jag har funderat på hur dom annars skulle ha kunnat göra film om den sista boken.. Det är ju så himla mycket grejer som händer.

Upp till toppen
Annons: