Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1196 ggr
EmmaG
4/26/08, 2:20 PM

Mouth of Sauron

Ja, det finns säkert tusen kassa parodier på LOTR på youtube men Mouth of Sauron är en av mina favoriter i filmen.. här i en annorlunda form *S*
http://www.youtube.com/watch?v=1Zyam549BS4

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Yaeko
4/26/08, 4:40 PM
#1

HAHAHAHHAHAHAHHAAAHHAHAHAHH XDDDDD

Twister
4/26/08, 4:58 PM
#2

Tycker personligen inte den va spec bra, vi har väl lite olika humor kanske. ;)

Min favorit av sagan om ringen parodierna är nog Sagan om Saftkalaset, kan aldrig få nog av den! X'D Fast roligast är nog endå när man kommenterar parodierna med komisar. ;)

Twister
4/26/08, 5:00 PM
#3

Föresten, på tal om "The mouth of sauron"… Enligt boken ska ju han vara en människa.. Tycker det är lite dåligt att de missat det i filmen, om de nu missat det…?

leja
4/26/08, 6:20 PM
#4

Tyckte den var kul iallafall. Är han inte en människa? En korrupt ruttnande sådan?

Vad ska man ha som signatur tro?

EmmaG
4/26/08, 9:13 PM
#5

Ja, jag tolkar oxå honom som människa - men en förvriden sådan.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

moondancer
4/27/08, 3:15 PM
#6

hahah, underbar!!!!

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Vilya
5/1/08, 3:16 AM
#7

Haha! XD Älskar deras miner, så pinsam stämning ;)

Angående Saurons form så ja, Jag ser honom också som människa. Fast de har väl inte direkt missat det i filmen, i flashbackarna så är han ju någon slags människa.. Bara väldigt dold i sin svarta rustning. :P

Sen så är han väl även i boken mer något slags väsen, ett "allseende" öga liksom, efter att ha varit utan ringen länge och nästan dött? (Eller minns jag fel?) Så jag tycker inte att de har gjort något större fel i att porträttera honom som den där röda brinnande grejen.. Om det är det ni menar XD

 Edit: Eller om det var den där budbäraren som menades, så ja han ser väl ut som en människa? bara lite rutten och med dåliga tänder ;D

EmmaG
5/1/08, 11:15 AM
#8

#7 Ja, de va budbäraren som menades =)
Jag tycker han har ett vackert leende! ^^

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Azmaria
5/4/08, 6:09 PM
#9

håller med tvåa lite..alla har olika humor. men däremot så gillar jag mer sagan om ändringen istället.

http://www.youtube.com/watch?v=KopOIxqG7sQ

Make Pasta not War, Vee~

Fantastik
5/6/08, 1:18 PM
#10

Nja, the mouth of Sauron är underbefälhavaren i Barad Dûr. Vad han är är öppet för diskussion… han skulle kunna vara en Nazgûl (inte troligt), en människa (en svart Numenorit) eller… något helt annat - en maia av något slag. jag är tveksam till att en människa skulle ha titeln "underbefälhavare". Det känns som om något mer kraftfullt skulle ha den positionen.

Upp till toppen
Annons: