Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 4964 ggr
[MandaR]
2008-06-09 20:44

Twilight / Om jag kunde drömma.

För ungefär en månad sedan hittade jag boken "Om jag kunde drömma" (Twilight på engelska), och den är jättebra.

Genren är fantasy/romantik/mysterie/komedi. Det låter nog som en konstig genre, men det är helt perfekt.

Boken handlar om en tjej vid namn Isabella Swan (kallas Bella), som flyttar från soliga storstaden Phoenix till regniga Forks, där hon träffar Edward Cullen som visar sig vara en vampyr. Och en massor av saker händer.

Och nej, jag har inte avslöjat mer än det står på baksidetexten. Tror jag xD

Någon som läst? Jag börjar bli lite galen snart, eftersom ingen jag känner har läst den och jag måste prata med någon. INNAN jag måste träffa en psykolog. ;)

Annons:
EmmaG
2008-06-09 21:21
#1

Nä, aldrig hört talas om faktiskt. Skicka den till mig så lovar jag att läsa den!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[MandaR]
2008-06-09 21:33
#2

Skicka?

den är iallafall skriven av Stephenie Meyer. :)

EmmaG
2008-06-09 22:44
#3

Ja, köp & skicka boken till mig ;-)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[MandaR]
2008-06-10 17:40
#4

Tyvärr, jag har inte pengar precis. :p
Det finns ju bibliotek annars… :)

[MandaR]
2008-09-06 15:16
#5

Twilight ska bli till film. *happydance*

okay, har vetat detta länge, men tänkte informera allmänheten, eftersom Sverige inte är ett Twilight-land än. (Typ ingen känner till boken)

Teaser Trailer
Teaser Trailer 2
Tror att en tredje ska komma nån gång.

Den kommer ut 21 November i USA (dagen då Harry Potter skulle komma ut), men vi får vänta tills 2 Januari. Antagligen kommer den tidigare, de kämpar på för att få den så tidigt som möjligt. :]

EmmaG
2008-09-06 17:13
#6

Verkar ju lite intressant =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Migoff
2008-09-09 09:08
#7

Min kompis har tjatat om att jag ska läsa den, så jag får väl ta och göra det om den nu är så bra ^^.

-Carro-
2008-09-14 00:55
#8

Jag läste hela serien på engelska förra veckan. Det är de bästa böckerna jag har läst! Filmen har premiär nu den 21 november, de har flyttat fram den! :)

EmmaG
2008-09-15 16:09
#9

#8 är de 21 nov här i sverige med?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

-Carro-
2008-09-15 21:18
#10

Japp. :)

Existerande
2008-09-16 22:36
#11

Underbar serie verkligen, får dock ofta kritiken att den är väldigt tjejig i och med att det är skräckromantik, men hittils så har jag inte hört någon som tycker att den är dålig. Min personliga favorit är tredje boken om jag minns rätt.

TerriZue
2008-09-19 14:28
#12

Ååh! Detverkar ju vara nåt för mig! Jag ska defenitivt masa mig ner till bilioteket och se om den finns inne. :) Hur många böcker är det? Vill ju hinna läsa dem innan filmen kommer. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[MandaR]
2008-09-20 00:16
#13

Det är fyra böcker, men filmen är bara på den första. :)

Glömde skriva här att filmen flyttats till den 21 November. När jag fick höra det så fick jag hjärtattack och började skrika och få glädjetårar.

Annons:
TerriZue
2008-09-20 16:14
#14

Hehe, då ska jag verkligen pallra mig ner till boblioteket på en gång på måndag. :) Hoppas att de har den. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Bella-R
2008-12-07 14:45
#15

Jag har läst den, sett filmen och är nu på andra boken "När jag hör din röst" och jag är helt besatt utav filmen/böckerna.. den är så sjukt bra att det inte finns ord. Önskar nästan att jag aldrig hört talas om böckerna. Börjar bli jobbigt.

Varning för er som inte läst böckerna/sett filmen: Berättelsen är enormt beroendeframkallande, det kan vara värt att veta! Flört

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Migoff
2008-12-07 19:23
#16

Jag tycker inte den var så himla bra :/

Yaeko
2008-12-07 22:13
#17

Måste verkligen läsa böckerna! Finns alla på svenska? Har för mig att bara två finns på svenska än så länge…

Har sett filmen iaf. Tyckte först att den var dålig men efter att ha tänkt på den så gillar jag den :D fast början var lite för seg och slutet gick för snabbt. Aja, ska inte avslöja för mkt här :P

Bella-R
2008-12-07 22:37
#18

#17 Tre av böckerna har kommit ut på svenska, den fjärde boken är ännu inte översatt vad jag vet. Den finns bara på engelska.

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

EmmaG
2008-12-08 00:11
#19

Men åh nu blir jag ännu mer nyfiken på filmen när ni har lite tvetydiga åsikter om den ju!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Migoff
2008-12-08 09:25
#20

Jag har inte sett filmen, bara läst boken. Men blev besviken eftersom alla snackade om hur OTROLIGT bra den var. den var ok, men inte JÄTTE bra :P

Annons:
Bella-R
2008-12-08 15:40
#21

#20 Jag känner till minst 30-50 pers, som är både tjejer och killar i åldrarna 12-20 år - ALLA fullkomligt ÄLSKAR och avgudar böckerna/filmen.

Sen, för att inte nämna twilightsweden.se, där det är hundratals fans som är helt besatta i Twilight, så har Twilight blivit grymt populär HELA världen över, så ursäkta, men jag vill nog säga att den MINST sagt, är gudomlig ;D

Har faktiskt aldrig tidigare hört talas om nån som INTE gillar den, alla som läst böckerna älskar dom, finns knappt några undantag.

Sen att ha värsta förväntningarna på en bok som man hört ska vara så oerhört bra, förstör nog lite. För då förväntar man sig kanske nåt som inte ens existerar.

Men det är svårt att bara säga att den är bra.. för den är inte bara bra, den är helt sjukt bra, så det knappast finns ord.

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Yaeko
2008-12-08 19:35
#22

#21 GAAAH, vad nyfiken jag blir!! Ska önska mig böckerna i julklapp och får jag dom inte springer jag oh köper dom omedelbums!

Migoff
2008-12-08 19:49
#23

#21 Jag har läst otroligt många böcker (började vid 3års ålder ;) ) och det är så många som har varit så himla mycket bättre. Det är därför jag blev besviken eftersom det inte ens var med på topp-100.

LovisaJacobsson
2008-12-20 20:02
#24

Mina kompisar får damp på mig snart om jag inte läser dom så jag får väl sätta fart xD!

Sehvrin
2008-12-20 21:43
#25

Jag var lite nyfiken på boken/filmen, fast hittade den här och insåg att jag inte var så intresserad längre ^^'

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Migoff
2008-12-20 22:09
#26

#25 Hjälp vad bra beskrivet! Precis så kände jag. En tjej som är så blåst att hon inte fattar att han är vampyr, och sedan bara en massa sliskig kärlek -.-

Bella-R
2008-12-21 12:57
#27

#25 HAHAHA seriöst, det finns förlöjliga sketcher om ALLA filmer, hur man ens kan ta detdär på allvar förstår jag inte, detdär var ju bara en simpel idiot som lät jävligt förlorad o bitter för att alla gillar filmen, men inte han, så känner han sig tvungen att bara gapa o skrika som en efterbliven cp störd unge, som dessutom har en tendens att dampa ur ungefär hm.. hela tiden? xD Haha, jävlar va folk kan spåra ur :P

Läs boken, därefter gå o se filmen, o skapa din egen bild utav det.

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Annons:
EmmaG
2008-12-21 16:23
#28

#25 Skittrolig! Hehe… Men kasnke inte nåt att grunda sin uppfattning om en film på.. *S*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Sehvrin
2008-12-21 17:04
#29

#27 Det var mest att vampyrerna uppenbarligen är väldigt goda samt att det faktiskt finns en glitterscen (hört från flera källor) som gjorde mig mindre sugen på att se den, inte för att jag var jättesugen på att se den före jag såg detta och då främst för alla galna fangirls….

Jag vet att man inte får en ordentlig uppfattning av en film från en sådan "recension",  men de blir inte bra utan en gnutta sanning i sig och dessutom är de ofta väldigt roliga Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Bella-R
2008-12-21 19:53
#30

#29 Du har ju inte ens sett filmen, inte ens läst boken, så hur mycket har du egentligen o säga till om? :) Jag tycker inte att det är den minsta sanning i det han säger, han förlöjligar hela filmen.. äckliga gubbe :S

Det finns såna versioner av alla filmer.. man kan ta den bästa filmen i världen o förlöjliga sådär, då verkar den oxå löjlig. Så simpelt är det.. :) Och jag är inte bitter elr nånting, detdär är bara inte riktigt vad jag kallar humor :S

Hmm.. sen förstår jag inte varför en "glitterscen" gjorde så att du helt plötsligt inte ville se den? :) Du har ju liksom inte ens sett den, och kan inte veta vad denna "glitterscen" innebär eller ser ut. Allt du påpekar verkar du ha byggt upp på rykten du hört. Att vampyrerna uppenbarligen är väldigt goda, t.ex, är en lögn.

Att börja anta och tro en massa saker som man egentligen inte sett/varit med om gillar jag inte, särskilt när det inte ens är sant.

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Sehvrin
2008-12-21 20:33
#31

# 30 men snälla nån, den recentionen var bara den droppen som fick bägaren att rinna över för min del. Och dessutom säger jag inte att boken/filmen är dålig, bara att jag inte är sugen på att se/läsa den vilket inte alls är samma sak.

Jag är ledsen om jag trampat någon på tårna genom att posta länken till videon här, men jag tyckte den var rolig (och skulle göra samma sak om jag hittade nån bra tex om x-men som är en av mina favoritfilmer)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Abico
2008-12-27 22:30
#32

Jag sitter med näsan klistrad i fyran just nu, otroligt bra.
Läste ettan och tvåan på svenska och trean och fyran på engelska - ska man läsa dom så läs på orginalspråket, det ger mycket mer.

Och filmen är skitkass ;)

Hanna 

Abico
2008-12-27 22:38
#33

Så får ni läsa Stephenie Meyers andra bok som inte ingår i samma serie, The Host. Den handlar om "the souls", en ailien ras som tagit över alla människor på jorden och hela jorden eftersom människor är för våldsamma :P I boken får man följa en av dom här själarna som får problem med att ta över en kropp eftersom människan som hade kroppen från början vägrar ge sig av ^^ Riktigt bra den med, finns inte på svenska ännu dock.

Hanna 

ulliga-flickan
2008-12-30 13:25
#34

Jag upprepar (som alla andra) den är såå Beroendeframkallande!!!!!!! Efter jag hade läst boken dag och delvis natt & när jag var klar kändes det som något fattades och blev genast besatt av att köpa den andra boken O.O'' Så en stor VARNING! för mig Oskyldig

Annons:
Flickan
2009-01-02 00:42
#35

även jag har läst de första tre böckerna och sett filmen, de är verkligen jättebra! och karaktererna är så rätt i filmen tror det här är första gången som en film faktiskt gjort en såpass bra bok rättvisa.

Abico
2009-01-02 19:15
#36

Nu är fyran slut för min del, slutet var väl lite sådär ^^ Men så är det väl alltid *s*

Hanna 

TerriZue
2009-01-03 22:22
#37

Jag har inte läst igenom alla inlägg…men vad heter fyran? Jag har bara hört talas om tre…har läst ut första nu och den var GUDOMLIG enligt mig! Älskarde den! Har inte lagt ner den… började läsa igår kväll och är redan klar… har tvåan och trean så ska börja med dem också! :)

Men vilken är fyran då? :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Abico
2009-01-03 22:49
#38

#37 - Fyran heter Breaking Dawn men finns inte på svenska ännu.

Hanna 

TerriZue
2009-01-04 03:15
#39

Usch och fy! Jag läser tvåan nu och jag bara gråter och gråter…

Jag vill inte säga för mycket ifall någon här inte har läst den men snälla sag att det blir bättre… jag orkar inte fortsätta läsa nu, behöver få lite sömn känner jag men jag kommer ha väldigt svårt att sova och inte fortsätta läsa…

Känner mig rätt löjlig som reagerar så starkt på en bok men den har verkligen fått grepp om mig… jag älskar de här böckerna.

#38 Aha! Okej, vet du när den kommer på svenska?

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Bella-R
2009-01-04 12:50
#40

#39 Jag vet hur det känns, jag själv blev helt deprimerad av 2an, den är jätteseg o läsa pga all sorg i den. Knappt så man pallar den :/ Men nu har jag inte så långt kvar, så jag ska nog fortsätta kämpa, vill ju läsa trean ^^

Men jag måste nog säga att ettan var bättre. Blev lite besviken av 2an, trodde den skulle vara bättre än såhär.

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Abico
2009-01-04 12:54
#41

#39 - Det blir bättre, för alla :)

Hanna 

Annons:
TerriZue
2009-01-05 16:33
#42

Jag har läst ut tvåan nu…har knappt kunnat lägga ner den och jag har varit fruktansvärt deprimerad men nu är jag bara glad! Det är helt sjukt att en bok kan påverka så mycket, jag skakar nästan i hela kroppen… Jag hoppas bara att det får fortsätta vara lyckligt genom de två andra böckerna… eller i alla fall att den fjärde boken slutar så lyckligt som jag vill…och lyckligt på det sättet som jag vill!

Jag ska gå med en kompis på filmen idag…jag har redan sett den (en kass verision) så nu vill jag se den på bio…. min kompis ska låna böckerna av mig…men hon ville se filmen inna hon läste boken så att hon inte skulle bli besviken på filmen om hon redan hade läst boken… Jag gjorde samma sak (såg filmen innan jag läste boken) och det tycker jag är superbra för nu kommer jag alltid tycka att filmen är bra på sitt sätt och inte störa mig lika mycket på att vissa grejor inte stämmer…

Jag tycker visserligen att de hade lyckats ganska bra med filmen i helhet… men gud vad jag babblar.. :p hehe märks det att jag är exhalterad eller vad? :P

Fortfarande ingen som vet när den sista kommer på svenska?

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Bella-R
2009-01-05 23:58
#43

Jag har oxå läst ut 2an nu, den blev färdigläst imorse. Jippi ^^
Nu vill jag ha 3an!

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

TerriZue
2009-01-06 00:02
#44

Har trean på lager… :) Vet dock inte om jag vågar börja läsa den innan jag vet när nästa kommer på svenska… tänk om trean inte slutar lika lyckligt som den här? Jag orkar inte med det… jag vill inte gå och vänta i evigheter och sitta som på nålar tills sista kommer… men ändå vill jag läsa näst nuuuu….så fort som möjligt! :)

Någon som läst på engelska och vet om det slutar lyckligt? ;)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Abico
2009-01-06 01:11
#45

#44 - Inte tänker jag berätta hur det slutar.. Inte en chans ;)
Det finns säkert massor av spoiler sidor på nätet men då blir det ju inte lika kul. Så jättesvår engelska är det inte heller och dom är klart bättre på engelska än på svenska ^^

Hanna 

TerriZue
2009-01-06 01:27
#46

#45 Nej, det var inte allvarligt menat.. jag vill inte veta hur det slutar… aldrig… (förutom när jag verkligen läser boken) :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Yaeko
2009-01-06 18:14
#47

Nä, skriv inte hur det slutar för guds skull!!!

TerriZue
2009-01-07 15:13
#48

Nu är jag klar med tredje boken… :) Älskar verkligen de här böckerna men är lite irriterad över hur starkt de påverkar mig… är verkligen helt beroende och det är jobbigt!

Men nu ver jag inte hur jag ska överleva tills sista kommer på svenska… klarar defenitivt av att läsa den på engelska men det känns som att jag vill klara av den på svenska först.. vet inte varför men så har det varit med alla böcker…vill alltid läsa dem på svenska först..

Phu…kommer gå runt som en tickande bomb fram tills jag har den sista boken och jag är fortfarande väldigt nervös inför slutet… jag klarar inte av att det inte slutar lyckligt. Slutar det olyckligt bränner jag sista boken och skriver om slutet som jag vill ha det! ;) hehe!

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Bella-R
2009-01-07 16:48
#49

#48 Du läser snabbt du ;D

Jag tänker vänta innan jag köper 3an, för vill vänta tills 4an har kommit ut på svenska, först då tänker jag börja läsa 3an ^^

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Tussebus
2009-01-08 17:32
#50

Jag är tvärtom #48: jag måste läsa böckerna på engelska. Känns knasigt att läsa dem på svenska. Har väl att göra med att jag läst allt för många dåliga översättningar kan jag tänka mig.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Zessan
2009-01-09 11:13
#51

Min syrra avgudar twilight!

TerriZue
2009-01-09 11:17
#52

#51 Hehe…tjaa… det har jag också börjat göra.. :/ Det är skitirriterande, hur jag än anstränger mig kan jag bara inte tänka på något annat än de där satans böckerna. :P Det är helt otroligt…

#50 Ja, jag vet att de oftast är bättre på originalspråk, håller faktiskt med om det… men jag vet inte, det är nog bara någon skruvad fixidé jag har fått, att jag måste läsa svenska först…

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Abico
2009-01-10 18:30
#53

*yay* Läst just att Stephenie Meyer bestämt sig för att skriva klart Midnight Sun som är den femte boken i serien, trots att kapitel ur den läckte ut på nätet. Till skillnad från de första så skrivs hela boken ur Edwards synvinkel och hur han tänkte och kände under Bellas första skoldag mm.
Jag tror att det kommer bli super :P

Hanna 

Migoff
2009-01-10 22:22
#54

#53 Mina kompisar kommer jubla, men det blir en pina för mig -.- (De babblar väldigt mycket om den serien, tyvärr ^^)

svesh
2009-01-11 00:24
#55

Har precis läst ut den första boken och är som besatt av den - har bara en fråga__är den andra boken lika bra som den första???

Annons:
Abico
2009-01-11 12:18
#56

#55 - Jag tycker att tvåan var den sämsta av de fyra böckerna :P
Men den är klart läsvärd ändå.

Hanna 

Bella-R
2009-01-11 14:33
#57

#55 Nä, det tycker jag inte. Ettan är bättre.

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

TerriZue
2009-01-11 23:58
#58

Jag tycker att tvåan är den sämre…jag har ju bara läst de tre första eftersom jag väntar på att fjärde ska översättas till svenska… men jag tycker defenitivt att tvåan var bra…den var helt otrolig bra skriven.

Nu, när jag tänker efter kan jag nog förresten inte säga att jag tycker den är sämre än de andra, visst den är superjobbig och jag var totaldeprimerad och mådde verkligen skit under större delen som jag läste den men den innehåller ju också många av mina favoritstycken. Dessutom; att den påverkade mig så starkt visar ju bara att den är väldigt bra. :)

Nu vart det lite delade meningar här men jag hoppas att jag inte är alltför förvirrande. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

svesh
2009-01-12 17:50
#59

ok tack! :) Har lite brist på pengar så jag ville bara veta om jag ska köpa den eller vänta 3 mån och låna den på biblotetet.

TerriZue
2009-01-20 11:49
#60

#59 Jag tycker defenitivt att det är värt att köpa den! ::) Den är hur bra som helst, mycket skickligt skriven. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

altrheio
2009-01-26 18:51
#61

O jah! den här boken är så himla bra! håller på att läsa den… jätte spännande man fstnar direkt. alla som inte har läst den bör verkligen läsa den

Mille
2009-01-26 20:58
#62

Har precis börjat läsa fyran nu, ska bli spännande att se hur allting slutar :) Jäklar vad tjock den var jämfört med de andra böckerna!

längtar tills den andra filmen har premiär…

Annons:
TerriZue
2009-01-26 21:07
#63

#62 Oooh! Jag längtar tills den fjärde kommer ut på svenska!

Ser också fram emot den andra filmen! :D

Jag var inne och beställde den första filmen för några dagar sen! :D Så när den släpps får jag den hem i min brevlåda. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tussebus
2009-01-26 21:29
#64

Nån som e sugen på å sälja ettan på engelska? Flört

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

TerriZue
2009-02-04 11:02
#65

Hehe, jag ska faktiskt köpa ettan på engelska… men det hjälper väl inte dig antar jag.. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Mille
2009-02-04 12:18
#66

Läste ut breaking dawn för några dagar sen, kunde knappt släppa den :D

TerriZue
2009-02-04 12:21
#67

Åååååh! Jag längtar så otroligt mycket efter att få läsa den! Blir galen på att den inte finns på svenska än..

Jag kan tala om att det är bra nära att jag bryter min princip och läser den på engelska i alla fall och det har aldrig hänt förut, herrejesus hur besatt får man bli?

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Abico
2009-02-04 14:14
#68

#67 - Bryt din princip vettja! ^^ Du kan ju få vänta ett halvår annars.. Dom är så långsamma med att översätta bra böcker *s*
Och den är bättre på engelska ;)

Hanna 

Toltaren
2009-02-04 20:45
#69

Den är helt underbar :D Boken alltså! Och filmen är enormt bra gjord också! :D<3

Annons:
altrheio
2009-02-04 20:55
#70

Älskar boken som sagt.  Har snart läst ut den första och ska låna de två andra från skolbiblioteket.  Är ju så spännande!

KAN INTE SLUTA LÄSA!    Haha!Skrattande

Calico
2009-02-04 23:50
#71

Jag älskar också böckerna. Var först och såg filmen tillsammans med TerriZue och lånade sedan dem två första böckerna av henne. Dagen därpå sträck läste jag dem två första böckerna och kunde knappt vänta tills jag fick låna den tredje. Men bara ett par dagar senare köpte jag alla tre böcker och nu vill jag ha dem på engelska. Längtar tills den fjärde boken kommer ut! Funderar faktiskt på om jag ska läsa den på engelska, vet inte om jag orkar vänta tills den kommer ut på svenska. Kan tillägga att jag är en riktig bokmal och slukar alla böcker som kommer i min väg och dem här är med bland favoriterna.

/Matilda

Toltaren
2009-02-05 00:40
#72

Twilight fantaster; har ni läst boken 'Twilight' ur Edwards synvinkel? De 77 första sidorna finns på Stephenie Mayers hemsida ^^ Dock bara på engelska, och det är inte säkert att den kommer ut, men ändå ^^

TerriZue
2009-02-05 09:42
#73

#72 Jepps, klart man varit inne där och läst. :) Har även läst alla outtakes och extramaterial. :) Helt underbart! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Anna-hfg
2009-02-08 23:10
#74

Jag gillade inte filmen. Ska man filma efter en bok tycker jag att man ska hålla sig så mycket man kan till orginalet. Påhittade grejor och omskrivningar bara förstör.

TerriZue
2009-02-10 13:17
#75

#74 Jag håller till viss del med (nu gillade jag ju filmen men i alla fall) Förut var jag sån att jag blev helt tokig om någonting i filmen inte stämde överens med boken. (Så ni kan ju gissa ungefär hur många filmatiseringar av böcker jag gillade…) Numer har jag insett att man faktiskt måste ändra lite i handlingen för att en film ska kunna bli bra. (däremot när det ändrar helt onödiga grejor som är så otroligt lätt att få med i filmen blir jag sne).

Sen har jag också börjat med att se filmen först och läsa boken sen. Många tycker att det förstör boken (det tyckte jag också förut) men jag har upptäckt att jag inte alls ser det så längre. Att veta hur filmen slutar gör inte boken mindre spännande för mig. Jag kan lättar koppla bort filmen från boken än tvärt om. (Någon som förstår vad jag menar?) Och ser jag filmen första så kan jag uppskatta den som en film, en helt enskild film även om den inte håller sig till handlingen i boken. Jag har fortfarande kvar de känslir jag fick första gången jag såg filmen och behöver inte jämföra bok och film.

Ber om ursäkt om det är luddigt och svårt att förstå, har ganska hög feber just nu…

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tussebus
2009-02-15 14:52
#76

Nu har jag faktiskt läst första boken och nästan hela andra med. De är bra och svåra att lägga i från sig ibland. Håller med om att de är bra skrivna.

Dock vet jag inte om jag vill se filmen nu efter att ha läst boken. Det brukar ju inte bli så bra. Kolla bara på ERagon och alla Harry Potter-filmer!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Abico
2009-02-16 09:13
#77

#76 - Nä, se inte filmen om du tvekar - du missar inte mycket ^^

Hanna 

TerriZue
2009-02-16 10:24
#78

#76 Jag tycker du ska se filmen men gå in med inställningen att det bara är en film och inte att den ska skildra samma historia som boken. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Flirr
2009-02-17 13:59
#79

Någon som vet några böcker som har ungefär samma genre som Twilight? Snart så får jag äntligen chansen att läsa den fjärde boken (det var kö på bibblan) och den kommer jag nog sluka som ett marabouchoklad :P . De böckerna var väldigt bra och jag är sugen på att läsa något liknande.

TerriZue
2009-02-17 14:07
#80

#79 Även jag är väldigt sugen på att läsa något liknande… jag väntar ju på fjärde boken på svenska så jag har ju en tid att vänta. Har precis läst ut tredje boken igen och jag vet inte riktigt hur jag ska göra… vill egentligen inte börja om på första redan igen… jag vill låta den vila ett tag men ändå är jag inte redo att släppa den här berättelsen, jag är ju, som sagt helt besatt av den… :/

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Flirr
2009-02-17 14:21
#81

okej, jag läser böckerna på engelska istället. Har redan twilight-abstinens och det var bara tre dagar sedan jag läste ut trean.

TerriZue
2009-02-17 14:26
#82

Hehe, jag ska också läsa dem på engelska sen… men vill läsa på svenska först… men en bra idé kanske vore att läsa de tre första på engelska redan nu och sen ta fyran när den kommer. :) Att jag inte tänkt på det tidigare. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Abico
2009-02-17 14:52
#83

Ni som vill läsa annat bra, dock inte likt Twilight men av samma författare iaf., ska läsa The Host se inlägg #33 i tråden.
Jag hoppas att det kommer en fortsättning på den boken också… Är inte helt förtjust i slutet om detta är slutet, eller ja - slutet var asbra och just därför borde det komma lite till ;)

Hanna 

Annons:
TerriZue
2009-02-17 14:54
#84

#83 Har läst lite om den på hemsidan, ska kanske ge mig på den också, älskar ju verkligen Stephenie Meyers sätt att skriva. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

TerriZue
2009-02-18 15:20
#85

Nuu har jag äntligen i alla fall beställt fjärde boken så jag får den dagen innan den släpps. :)

Måste bara säga att jag blev lite orolig när jag såg den svenska titeln… känns lite jobbigt men jag slutar aldrig hoppas på mitt slut. Blir det inte som jag vill så bränner jag boken och skriver om den.. :P  Eller så bombhotar jag Stephenie Meyer och får henne att skriva om boken själv (Det blir antagligen bra mycket bättre då. :P)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tussebus
2009-02-19 22:46
#86

Vad heter den på svenska då? Anatar att det är Breaking Dawn som hart delats upp i två delar för att kunna sälja mer (eller för att de inte orkade översätta hela boken på en gång). Jag gillade den skarpt! Oväntad. Jag tyckte man väntade o väntade o väntade i alla föregående böcker på att Bella skulle bli vampyr nån gång.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

TerriZue
2009-02-20 09:17
#87

Den heter "Så länge vi andas" eller något sånt…

Och det tycker jag personligen känns som att hon inte kommer bli någon vampyr, som jag hoppas, och det gör mig lite irriterad.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

altrheio
2009-02-20 22:00
#88

Har läst ut den andra boken nu.  Fy va det var sorligt…   men attans vad den blev spännande sen . Det känns som man hölö på att explodera när det blev som mest spännande.    Längtar och Längtar ännu mer tills jag kan sätta klorna i tredje boken!!         Själv tycker jag att den andra boken inte har det minsta gnutta av dåligt i sig.  I börjankände man sig som förkrossad men nu när jag har läst ut den är jag "bättre till omds" eller vad man ska säga. Man påvärkas av att  läsa böckerna väldigt mycket.

Abico
2009-02-20 22:59
#89

#86 - Ja, Breaking Dawn var sannerligen väldigt oväntad ;) Och som jag satt och försökte få ihop allting, det var trassel i min lilla hjärna när saker började hända *s*

Hanna 

Amee
2009-02-20 23:19
#90

Har inte läst den :P

Annons:
Bella-R
2009-02-22 21:05
#91

What?! :O Så Bella blir inte vampyr i tredje boken? Lät ju så i slutet på andra boken, som att hon skulle bli det. Besviken jag blir :( Nu är jag inte så sugen på att läsa trean.

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

TerriZue
2009-02-22 22:05
#92

#91 Jag tycker inte att du ska ge upp, tredje boken är helt otroligt bra, själv kunde jag knappt lägga ner den. Dessutom kommer det ju en fjärde bok. ;) Aldrig sluta hoppas! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

TerriZue
2009-02-22 22:05
#93

Eller rättare sagt; det finns ju redan en fjärde bok, bara att den inte finns på svenska riktigt än.. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Abico
2009-02-23 08:12
#94

Fyran är ju den bästa så missa nu inte den ;)

Hanna 

TerriZue
2009-02-23 10:16
#95

Ååååh! Herregud så himla olidligt! vill ha den nuuuuuu! Önskar att tiden kunde gå lite fortare… bara lite i alla fall så att jag inte behöver vänta ihjäl mig! :/

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Abico
2009-02-23 23:20
#96

#95 - Skadeglädje på hög nivå här ^^ För jag vet hur det slutar *trallar glatt*

Hanna 

TerriZue
2009-02-24 09:45
#97

Skadeglädje är den enda sanna glädjen! ;)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Abico
2009-02-25 10:58
#98

#97 - Absolut ^^

Hanna 

Mille
2009-02-25 16:47
#99

Kolla upp Kelley Armstrongs Otherworld-böcker, gillar ni Twilight så gillar ni nog dom. De två första finns på svenska, sen finns det en massa till på engelska, men det verkar inte finnas någar planer på att överätta dem till sv. i dagsläget :( 

Annars är Bram Stokers Dracula den ultimata vampyrberättelsen. Filmatiseringen av Interview with a vampire med Brad Pitt är också bra, har inte läst några andra av hennes böcker eller sett några andra filmer, men de kanske kan vara nåt?

TerriZue
2009-02-26 11:05
#100

Japp, gillar verkligen Dracula. :) Den läste jag när jag gick i skolan som en del i ett projekt. :) Interview with a Vampire är också riktigt bra, har alltid älskat den filmen. :)

Vampyrer är nämligen mitt favoritväsen och jag har varit smått besatt av dem sen jag var liten. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Mille
2009-02-26 11:31
#101

Francis Ford Coppolas filmatisering gillar jag också :D Även om boken är ett strå vassare. Romantikens bästa bok :) Jag gjorde en lång engelskaredovisning om den boken, med fokus på Minas roll.

Mel Brooks version är ju också fräsig Oskyldig

TerriZue
2009-02-27 09:52
#102

Jag har faktiskt inte sett filemn… eller någon film, vilket är lite irriterande. Jag ska försöka få arslet ur vagnen och skaffa mig lite fler vampyrfilmer någon gång. (Och det har jag tänkt göra de senaste fem åren. :P)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Saqin
2009-03-01 18:36
#103

Sträckläste Twilight igår, älskar den, och nu är det bara att vänta på att adlibris ska skicka 2:an.

leja
2009-03-02 00:02
#104

Såg en artikel om att fyran(stämmer det?) kommer på svenska i mars.

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
TerriZue
2009-03-04 11:14
#105

#104 Japp den kommer nästa vecka. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

ulliga-flickan
2009-03-05 17:15
#106

Jag tycker att hela den här konversationen är spännande men är det nån som kan göra ett till inlägg om samma ämne? (:

Och en sak: ÄR DET INTE NÅN MER SOM HATAR JACOB I BOKEN?? Han är bara så jobbig!!!! Fast det är klart, boken  blir ju liite intressantare när han är med men ÄNDÅ! T-T

*snälla,snälla Stephanie gör ett lyckligt slut för EDWARD & BELLA!!! (inte för den där fördömda Jacob) T-T

Anna-hfg
2009-03-05 20:01
#107

Jag skulle bli glad om den femte boken blev skriven. Men det lär väl dröja eftersom någon klant lade ut utdrag av den på nätet och författaren blev ilsk och slutade skriva. Men vad jag läst av den (finns på författarens hemsida) är den bättre för den är skriven ur Edwards perspektiv (bok 1).

#106 Jag är mer irriterad på Bella. Vilket våp i vissa delar, hysterisk så det förslår.

[Kaninfluff]
2009-03-07 23:31
#108

Jag ÄLSKAR böckerna!

TerriZue
2009-03-08 11:18
#109

#106 Jodå, jag stör mig en hel del på Jacob! Jag kan nog inte sträcka mig så långt som att säga att jag hatar honom för jag tycker egentligen att han är en bra karaktär om han bara höll sig på mattan. Gillar inte alls hans omogna beteende och han är bara för jobbig och dessutom fruktansvärt elak till och från.

#107 Även jag stör mig väldigt mycket på Bella ibland, fruktansvärt dumdristig och elak är hon. Sätter sig själv i första rummet och bryr sig inte om vem hon sårar på vägen…

#108 Du är inte ensam! ;)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

ulliga-flickan
2009-03-10 18:49
#110

#107 Jadå, det är nog så att det är i själva verket bella jag är irriterad på x)

dragontear86
2009-03-10 21:29
#111

den har gått på bio.. riktigt bra film:). böckerna brukar va bättre.. men vet jag inget om.. har ej läst boken…

Annons:
Luckystar
2009-03-11 09:57
#112

Jag såg filmen inatt och jag är besatt! det är såååå sjukt bra :) vart kan man få tag i böckerna på svenska? sen en sak till finns den som tv-serie?

TerriZue
2009-03-11 12:18
#113

#112 Böckerna finns nog överallt där du kan köpa böcker… Jag har sett dem i varenda bokhandel. :) Annars går de ju att beställa på internet.

Nej, de finns inte som tv-serie.

Igår läste jag äntligen ut "Så länge vi båda andas" och herregud! Det är den bästa bok jag någonsin läst, jag satt klistrad och gick inte att kontakta över huvud taget sen jag kom hem med boken i måndags! Den vara bara helt otrolig och jag kan bara inte beskriva hur överlycklig jag är!

Jag kände mig så fullständigt tillfredsställd när jag var klar med den, nästan berusad på något konstigt sätt! :D Vill itne avslöja för mycket här eftersom många kanske inte har läst den än men jag är i alla fall mer än nöjd! :D Underbart!

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Bella-R
2009-03-11 13:20
#114

#113 Så fyran var den bästa? ;)

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

TerriZue
2009-03-11 14:45
#115

#114 Enligt mig var den det. :) Älskade den verkligen… och då menar jag inte bara de bästa i Twilight-saga utan den bästa bok jag någonsin läst. ;D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Calico
2009-03-12 18:53
#116

#106 Jag tycker faktiskt om Jacob (konstigt nog). Visst ibland gör han saker som han inte borde och ibland uppför han sig illa. Men vem gör inte det. Ingen kan ju vara perfekt och jag tror att det är därför jag gillar Jacob. Innerst inne är han en bra kille som gör fel ibland. Men hans brister gör honom bara mer verklig. Glad

#107 Jag tror faktiskt aldrig att jag har stört mig riktigt mycket på Bella. Ibland har jag tyckt att hon reagerat fel eller hanterat något fel, men det är precis som med Jacob. Hennes brister gör henne mer verklig som person. Och med dem brister hon har kan iallafall jag lättare förstå henne och kanske se mig själv i vissa saker hos henne.

#109 Jasså, själv tycker jag att Bella är väldigt mån om hur alla andra mår (dem som hon bryr sig om). Jag har aldrig tyckt att hon sätter sig själv i främsta rummet. Ibland är hon väll lite egoistisk, men det är nog dem flesta.

Fjärde boken är helt klart en av dem bästa böcker som jag har läst. Stephenie Meyer har verkligen gjort ett underbart jobb med den boken. Tillskillnad från sista Harry Potter boken så var jag inte det minsta besviken på "Så länge vi båda andas". Det var härligt att läsa den till och jag älskade den. Skrattande

/Matilda

zuperzita
2009-03-14 11:19
#117

Beställde första och andra boken igår :D Här ska det läsas dom kommer nog på måndag :>> Bäst och ladda med böcker så man har att göra udner dagarna efter som inte våren har lust att komma. Alla tycker att jag borde läsa dom men jag har bara sätt filmen. Men som tur är minns jag itne ett dugg ungifär :>

Frida
2009-03-15 22:13
#118

Har varken läst böckerna eller sett filmen. Får väl kanske göra det någon gång senare i år. Men idag hittade jag något som kanske är er fantaster till glädje (om ni inte själva sett det innan) : Twilight iFokus.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Bella-R
2009-03-15 23:01
#119

#118 Oj, nu tappade jag hakan! Har dom startat en twilight.ifokus?! Förvånad

NAAAJS!! :D

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

TerriZue
2009-03-15 23:03
#120

Wihiiii! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

altrheio
2009-03-20 22:32
#121

Jag har precis läst ut Så läng vi båda andas, Jag fattar inte hur Stephenie Meyer kan vara en sån bra författare! jag satt som fångad i boken kunde typ inte sluta läsa…   Så himla bra är den. Älskar romantiska scener jö ;)

TerriZue
2009-03-21 18:42
#122

Hon är grymt duktig och väldigt bra på att fånga läsaren. Själv sträckläste jag alla böckerna. (Fick dock vänta väääldigt länge mellan tredje och fjärde boken eftersom fjärde inte hade släppts när jag var klar med tredje).

Jag gjorde inget annat än läste… så fort jagvar klar med den ena plockade jag upp nästa och bara läste och läste. Jag är besatt! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Anna
2009-03-26 20:22
#123

#118 Tackar för reklamen! Alla är välkomna in dit, ni som vill!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

cookie89
2009-03-27 15:59
#124

Sträckläste böckerna efter att ha sett den på bio, kännde mig något besatt när en kompis skickade över musiken från filmen också ^^ Jag älskar dem ^^

TerriZue
2009-03-30 12:09
#125

#124 Historien har tydligen den effekten på folk. :p Det är många som är fullkomligt besatta av Twilight-saga. Jag är en av dem. ;)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Salish
2010-03-11 22:40
#126

Faktiskt så tycker jag inte att twilight är så jättebra. Tycker att Stephanie Mayer ändrar bilden av vampyrer lite för mycket. Det är nästan så att jag inte ens kan kalla dem vampyrer, utan halvvampyrer. En vampyr för mig är farliga, inte det minsta vackra och tål inte solljus.

TerriZue
2010-03-19 10:31
#127

Ja, hon har ändrat på många av deras grundläggadne genskaper och kännetecken men jag gillar det faktiskt. Jag tycker det kan avra kul när man leker lite med olika väsen och figurer och framställer dem på olika sätt.

Hur många olika sorters alver och dvärgar finns det inte världen till exempel? :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Zakaraa
2010-03-24 17:24
#128

Har alla 4 på engelska och är helt besatt av dem :P Filmerna är väll så där men det är ju oftast så att böckerna är dubbelt så bra som filmerna. Väntar väntansfullt på 3e filmen (Eclipse) som släpps den 30/6 på bio ;) Trailern är Superbra!

Men precis som några nämnt är väll synen på Vampyrerna väldigt annorlunda för vad man är van vid. Men jag gillar Twilight vampyrerna på det sättet att dom är "vackrare" än människorna att de glittrar i solen är hysteriskt roligt i min mening *SPARKLE SPARKLE*

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

MiniAndMe
2010-03-27 14:06
#129

Jag ÄLSKAAR Twilight! Har läst 3 av dom och ska snart börja med den 4:e! Dom äger

Denna kommentar har tagits bort.
TerriZue
2010-03-30 21:23
#131

Ja, de är helt otroliga! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[Nenn]
2010-04-02 17:31
#132

Jag har läst alla fyra, men bara sett första filmen än.

Annons:
Upp till toppen
Annons: