Annons:
Etikettot-ej-fantasy
Läst 1614 ggr
Frida
2008-07-11 12:46

OT - En mycket mycket glad medarbetare

Har för drygt en timme sedan fått reda på resultatet av första urvalet till högskolan i höst:

Jag kom in på Chalmers!

th_blissysmile

Satt här hemma med tårarna forsande åt alla håll och kanter när jag loggade in på Studera.nu och såg antagningsbeskedet. Har gått här hemma och varit orolig för att det kanske inte skulle gå vägen eftersom mina betyg låg strax över förra höstens slutliga antagningspoäng och urvalskriterierna brukar ju alltid vara högre i första urvalet. Men jag klarade mig på mitt senaste högskoleprov så nu den 19 augusti ska jag äntligen få börja läsa till civilingenjör i bioteknik.

th_pokal

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Madde80
2008-07-11 14:29
#1

Härligt!!! Grattis :). Bioteknik låter kul, hoppas att du har några utvecklande år framför dig. Själv minns jag bara en bråkdel av det jag lärde mig, men det är en sak man alltid har för sig om man gått på Chalmers - man vet hur man lär sig SNABBT!

Ha kul i höst på nollningen, och fundera på om du kanske ska vara med i en förening - det ger väldigt mycket mer åt skoltiden än bara plugga :). Själv var jag PR-chef för Sexmästeriet på H-sektionen (läste till dataingenjör på "lilla Chalmers" Lindholmen då. Vad jag förstår så har allt slagits samma nu).

Och utnyttja poolen och bastun i kårhuset ;). Det gjorde jag alldeles för lite.

EmmaG
2008-07-11 14:38
#2

GRATTIS!!!!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Frida
2008-07-11 16:16
#3

Tack så mycket!

#1 Jo jag har ju "gått på Chalmers" innan - dvs nästa alla kurser på GUs naurvetenskapliga basår hölls där. Dessutom läser pojkvännen datateknik (ska börja på fjärde året nu) så jag har hängt mer i några år. Sprungit på pubrundor, varit på sittningar, bio, de större festerna… Jag har ju till och med varit med i datasektionens egna guild i WoW 23
Vill helt klart vara med i en förening något år, kanske till och med bygga cortége. Men mest av allt just nu vill jag bara att den 19 augusti ska komma.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

leja
2008-07-13 21:45
#4

Lycka till. Låter kul. Men har själv läst i Uppsala så jag vet hur det är(men inget tekniskt för mig).

GRATTIS

Vad ska man ha som signatur tro?

Yuki
2008-07-18 11:59
#5

Wow! Grattis! Inte undra på att du är glad, och säkert stolt. Vilken dröm. Skrattande Min kompis vill också börja där.

Upp till toppen
Annons: