Annons:
Etikettot-ej-fantasy
Läst 1385 ggr
Frida
2008-06-14 13:46

OT - Argare än argast

Måste få avreagera mig lite därav det roliga kategorivalet på detta inlägg.

Någon ******** idiot har försökt sno min moppe i morse och hade lyckats om inte en av grannarna hade vaknat. Med vinkelslip hade personen tagit ström från en lyktstolpe och sågat upp båda mina lås och sedan plockat ut tändningen. Hade inte grannen vaknat hade jag nu varit en moppe fattigare. Men det som gör mig så arg är att jag vaknade strax efter att grannanarna märkte något och jag hörde ingenting! Så här i efterhand funderar vi på om katten reagerade för det va pga henne jag vaknade.

Ännu värre blir det eftersom jag inte märkte något fören jag gick upp fem timmar senare och satte igång datorn och såg att någon hade skrivit om det hela i boendeforumet. Helt förskräckt över att det kunde vara min moppe flög jag upp, drog upp persiennerna och visst var moppen flyttad och saknade en del lås samt hade fått ett nytt. Grannen hade flyttat moppen tillsammans med polisen.

Så nu är jag arg, ledsen och fullkomligt vansinnig. Pappa har varit här och flyttat moppen med släp och jag har redan pratat med polisen tre gånger hittills. Hoppas på att de på något sätt kan få tag i människan för grannen hade någorlunda signalament. Men gissa om jag är glad att jag köpte ett starkare lås i onsdags och satte på. För det va det låset som gjorde att det tog längre tid för honom att såga av.

Aldrig kan man få ha något i fred! Är ju bara några månader sedan pojkvännen blev av med dator och annat när de bröt sig in i lägenheten. Och nu min moppe när jag har den parkerad hos honom. Tror att jag ska försöka få honom att flytta hem till mig snarare än snarast för så här kan det inte fortsätta.

Real mad)

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
leja
2008-06-14 17:40
#1

Vilken tur i oturen att moppen inte blev stulen. Verkar vara någon som har koll på er, då de vet att ni har grejer, kan nog vara ide att få pojkvännen att flytta. Känner med dej.

Förvånad

Vad ska man ha som signatur tro?

EmmaG
2008-06-15 01:37
#2

Herregud, snacka om att anstränga sig för en moppe..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Zabbio
2008-06-15 18:15
#3

Visst är det irriterande? Har blivit av med en moppe och två cyklar. Moppen och första cykeln var såklart ordentligt låsta (i lyktstolpar), men tyvärr var jag tvungen att lämna dem ute ''offentligt'' över natten. Den andra cykeln blev stulen under dagen när jag var borta några timmar med buss. *suck* Vet dagens befolkning inte skillnad på ''ditt'' och ''mitt'' eller vad är det om?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

EmmaG
2008-06-15 20:24
#4

Jag har blitt av med flera cyklar så jag vet hur surt det är. Men när de verkligen är så fast låsta då får man väl ge sig ändå!?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Frida
2008-06-15 21:00
#5

Ja visst är det inte lite skrämmande hur folk verkligen går in för sånt här - med vinkelslip och allt! Är så glad att grannarna vaknade och körde iväg personen att jag gav dem ett presentkort på SF-bio som tack för hjälpen. Tycker att man verkligen ska uppmuntra folk som bryr sig.
Men å andra sidan är det inte konstigt att de gav sig på min moppe eftersom den ser nästan sprillans ny ut och inte har gått 90mil ens. Undrar om personen i fråga hade trott sina öron om han fått veta att den är sju år gammal =P

Har även nästan blivit av med min cykel där jag bodde förut. Kom ut på morgonen så va den borta med låset liggandes på marken. När jag kom hem på eftermiddagen hittade jag den en bit från huset uppställd mot en lyktstolpe (bakhjulet fortfarande låst). Förmodligen såg inte tjuven hur rostig cykeln hade blivit på en del ställen fören han/hon börjat bära iväg den därifrån ^^

Nu har jag i alla fall föreslagit för pojken att han borde flytta hem till mig istället och han verkar inte ha så mycket emot det även om vi sa att vi skulle vänta tills han tagit sin examen =D

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

leja
2008-06-15 23:13
#6

Jag har blivit av med min cykel en gågn, men då trodde jag att jag var helt förryckt. Ställde den vid stationen och kunde sen inte ens hitta cykelstället??

Men polisen sa att tjuvarna tagit hela stället på lastbil. Så hur gör man då, för att få behålla sin cykel?

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
Frida
2008-06-15 23:34
#7

#6 Haha, ja vad säger man om sånt? ingen som reagerade på att en lastbil helt plötsligt far iväg med ett helt cykelställ med "tillhörande" cyklar?!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
2008-06-16 00:03
#8

haha f*n va sjukt..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

leja
2008-06-16 12:21
#9

Ja och inte minst min reaktion. Hur kunde jag INTE hitta cykelstället. Tror jag letade i minst 20 minuter.

Vad ska man ha som signatur tro?

Upp till toppen
Annons: