Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 943 ggr
EmmaG
2008-08-18 19:27

Hobbs Soldier Son ej på svenska

Både jag & min är trogna Hobbfan och har länge undrat varför inte Soldier son kommer på svenska - nu vet vi svaret. Det gör den inte! Gråter
Petrus mailade Natur & Kultur och fick svar;

"Tyvärr har vi beslutat oss för att inte ge ut Robin Hobbs nya trilogi på svenska, och så vitt jag vet är det inget annat svenskt förlag som har tagit sig an den heller. Orsaken är att även om Robin Hobbs läsare är väldigt hängivna, så är det inte tillräckligt många som läser henne på svenska. Därför har vi varit tvungna att tacka nej till serien"

Jag känner att jag inte riktigt har kunskapen eller framför allt orken att läsa såpass tjocka böcker på engelska, men här får jag nog göra ett försök trots allt vad de verkar som

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Frida
2008-08-18 19:52
#1

Det kommer du klara galant Emma, det är lättare än vad man tror bara man väl vågar ta utmaningen =)

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
2008-08-18 20:36
#2

Den som lever får se ^^

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

denstore
2008-08-18 20:38
#3

Jag instämmer. Inga problem för normalsvensken. Mitt råd är dock att inte sitta och slå upp varje ord. Det gör att du tappar enormt med tempo. Se bara till att få ihop sammanhanget. I början brukade jag ha som regel att slå upp ett ord per kväll. Då blir det att man plockar på sig något nytt hela tiden. Dock så har jag nog inte slagit upp något de sista 10 åren. Men visst, det är fortfarande ett och ett annat ord som man har svårt att översätta.

EmmaG
2008-08-18 20:45
#4

Alltså, jag har hyffsat god engelska då jag ser ofta på tvserier med engelsk subtitles, det är nog mest att jag inte har orken att läsa långa texter på engelska, så har de alltid vart för min del. Men nu får man väl försöka ^^

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Upp till toppen
Annons: