Annons:
Etikett11-spel
Läst 5521 ggr
Hannez98
2/10/09, 6:00 PM

Bra fantasyspel?

Har någon några tips på bra fantasy spel? jag har trötnat på runescape lite.      Det ska gärna vara något gratis online spel =)

Annons:
WildSpirit
2/10/09, 9:23 PM
#1

Vet inte om det är gratis, men finns det inte något sagan om ringen baserat onlinespel…

Hannez98
2/10/09, 9:45 PM
#2

#1 jag vet inte jag ska söka =)

Luddesmatte
2/10/09, 11:30 PM
#3

Finns gratis demo på ett spel som hater Magic Academy för den som gillar att klura gåtor. Påminner mycket om filmen Harry Potter men det är så kul.

Hannez98
2/11/09, 4:13 PM
#4

#3 okej. hehe:)

Snellen
2/11/09, 4:55 PM
#5

Själv har jag fastnat för Lord of the Rings online, Lotro. Tyvärr är det inte gratis, och jag tänkte mig verkligen noga för innan jag betalade för det, men de har en 10 dagars provperiod som är gratis, och jag blev helt såld på en gång! Nu har jag och fästmannen köpt livstidsprenumeration där och jag är nöjd. Har för mig att livstid motsvarar ungefär 1,5 års spelande, och längre än så har jag tänkt hålla på.

Ramberättelsen är Sagan om Ringen. Du väljer om du vill spela som Hobbit, Alv, Dvärg eller Människa. Alla från böckerna finns där och man får slåss mot orcer och vargar, till och med en balrog eller två.

På det hela taget ett otroligt bra spelsom jag verkligen kan rekommendera!

WildSpirit
2/11/09, 9:00 PM
#6

#5 Det var Lord of the Rings online jag menade i mitt inlägg:)

Annons:
CaithSith
2/13/09, 9:21 PM
#7

Morrowind är ju ett bra spe, jag tror iofs inte att det är ett online-spel :/

Mamadragon
6/17/09, 6:29 PM
#8

Shaiya - ett helt gratis online spel. MMORPG. 

Finns att ladds ner hos Aeriagames. Man kan spela hela "vägen" igenom alla levlar utan att lägga ett enda öre i spelet ELLER så kan man välja att köpa AP (ingame-points) att köpa utrustning o potions för eller andra cooliga grejjor.
Det är lite som WoW fast 18-årsgräns. Inte så mycket rosafluffigt lull-lull, *förlåtförlåtförlåt alla WoWare*

PvP eller PvE, sprnga runt o köra quest vilket man vill….

Light side eller Dark Side

Human - fighter/priest/defender

Elf - ranger/mage/archer

osv osv…

Jag vet många som gått från WoW till Shaiya pga att det är lite "vuxnare" touch, men även en del andra som tycker raka motsatsen.

Ladda ner, ge det några speltimmar och döm själva. Det kostar ju inget…

JAG är iaf helt fast i Light side/Teos

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

Vippelicious
6/17/09, 7:24 PM
#9

World of Warcraft, Warhammer online fast det kostar. Efter antalet spelare är det några av de bästa spelen i världen.

Sedan finns ju Guild Wars, Age of Conan osv. De bra spelen kostar ofta!

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

moondancer
6/17/09, 7:58 PM
#10

Neverwinter nights är underbart!

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Vippelicious
6/18/09, 1:27 AM
#11

#8 Lät sjukt intressant. Hur är det jämfört med WoW om du kan utveckla det? Så som grafik, historia, cinemas, planering, quest osv. :)

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Mamadragon
6/18/09, 1:44 AM
#12

ehm…nu har jag ju inte spelat WoW själv… Men jag ska be min särbo om en lite mer ingående beskrivning/jämförelse om du kan vänta tills i morgon.

Men jag kan säga så mycket som att jag var själv totalt ointresserad av dataspel innan. Skulle bara testa för att sen kunna säga att jag inte tyckte det var roligt…… blev ju lite mer än bara testa då…. är ett halvår senare inne på Ultimate mode (svåraste nivån) och har 4 konton med sammanlagt 10 karaktärer… Skäms

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

Vippelicious
6/18/09, 1:46 AM
#13

Haha då väntar jag med spänning :D

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Annons:
Mamadragon
6/19/09, 2:08 AM
#14

Hmm, nu hade han inte så mycket att tillägga tyckte han utöver det jag redan skrivit Obestämd … Det står en del att läsa om spelet på http://shaiya.aeriagames.com/

Det finns en del filmer på youtube, men antingen så är de privata inspelningar som är jättedåliga eller så är det aeriagames egna o då är det lite fööör bra istället…

Spelet är ju gratis, så varför inte ladda hem o testa ett litet tag? Det är ju lätt att plocka ur datorn igen om man ledsnar.

Hör man dessutom till de som är vana vid WoW eller liknande MMORPG-spel så är det inte så svårt att lära sig kontrollerna o Questandet heller. Ibland har de tom noob-kurser :-) ingame.

Tar livet med en klackspark...NÄR jag orkar sparka överhuvudtaget vill säga...

"Aliquando et insanire iucundum est"

Gunpowdersmoke
6/27/09, 2:00 AM
#15

Jag vill rekomendera Spellforce; The order of Dawn och Spellforce Shadow Wars+Spellforce Dragon Storm(expansion). Alla tre är fantasy och jag tycker de är väldigt bra.

Sen har vi det ganska nya Sacred 2; Fallen Angel, ganska lätt och bra för nybörjare om man väljer rätt nivå xD

Gunpowdersmoke
6/27/09, 2:02 AM
#16

Opps råkade skicka innan jag var klar. De fyra första spelen är inte online i sig men det kan bli online relativt lätt.

Annars finns det ju Guild Wars och det är gratis ^^

JossefinD
6/30/09, 1:37 AM
#17

#5 Verkade roligt :) ungefär hur mycket kostar det ?

Saber
7/12/09, 1:29 AM
#18

Det finns drygt 10-40 "nya" Gratis Online Fantasy Spel (MMO).

Populära är typ

MapleStory

PerfectWorld

Fiesta

Men det finns dussintal andra.

Upp till toppen
Annons: