Annons:
Etikettot-ej-fantasy
Läst 2234 ggr
Frida
3/10/09, 8:13 PM

OT - Metallica 7/3 2009

På begäran av vår kära Sajtvärd kommer härmed en tråd om Metallicas kosnert som var i Globen nu i helgen. Jag vet inte hur många av er som har koll men de skulle ju ha två spelningar, en på lördagen och en på söndagen. Både jag och pojkvännen är väldigt glada att vi gick på lördagen eftersom den andra konserten ställdes in bara en timme innan den skulle börja. Sångaren James Hetfield hade fått åka akut till sjukhus för vad som var en misstänkt matförgiftning.

I alla fall, konserten var riktigt bra. Såg Metallica första gången när de var på Ullevi för fem år sedan vilket var innan jag började lyssna på sån musik (jag kunde inte en enda låt). Men med en sambo som spelar bland annat Metallica för jämnan är det svårt att inte lyssna och sedan älska.
Jag är inget jättefan som har stenkoll men jag kände igen det mesta. Pojkvännen var dock helt lyrisk och babblade på glatt efteråt om att "det där var deras första låt och den spelar de nästan aldrig, och den där låten är en cover som de aldrig har spelat live innan." Att vi sedan hade väldigt bra sittplatser (tredje raden precis i höjd med scenen som stod mitt i arenan) gjorde ju inte direkt saken värre Flört 

Nu får du komma med frågor Emma för jag vet inte vad jag mer ska/kan berätta, står still just nu…

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Frida
3/10/09, 8:17 PM
#1

Här finns konsertens låtlista med skribentens kommentarer. Tro inte på allt ni läser i kvällstidningar gäller även här.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
3/10/09, 11:08 PM
#2

Nä, har inga frågor direkt, tyckte bara att de va kul att läsa lite!
Men va de bra för övrigt då? Lät de bra etc?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Frida
3/11/09, 9:08 PM
#3

Ja det var faktiskt riktigt bra. Förbanden, som jag glömt av vilka det var, hade ju som vanligt sämre ljud men när Metallica stod på scen lät det helt felfritt. Jag är i och för sig inte jättekräsen på sånt men ibland märks det väldigt tydligt när saker inte låter som de borde. Sen är det ju skillnad för mig som alltid har öronproppar på konserter så ljudet blir ju lite annorlund.

De hade väldigt trevliga pyrotekniska effekter lite då och då under hela framträdandet. Vanliga flammor som brukar vara populärt, ni vet sådana som bränner i hela ansiktet även om man sitter på långt avstånd. Men de hade även mer kontrollerade lågor som brann i olika färger såsom blått, rött och grönt. Riktigt snygg effekt!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

moondancer
3/11/09, 9:45 PM
#4

vad avundsjuk jag är. Hade varit riktigt kul att vara där.

Hur dyra var biljetterna? (dom brukar gå på en hel del)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Frida
3/11/09, 10:20 PM
#5

750kronor stycket kostade våra sittplatser på tredjeraden på läktare A7 (för den som orkar kolla Globens planöversikt, scenen var mer än dubbelt så stor som den mittersta ringen). Som sagt, väldigt bra platser så det var inte så farligt för att vara de dyraste biljetterna. Billigaste gick väl strax under 400kronor tror jag.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

moondancer
3/11/09, 10:41 PM
#6

Det låter inte allt för farligt (inte för att man skulle ha råd med 750-kronors-biljetter, men 400-kronors hade nästan gått bra)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Frida
3/11/09, 10:45 PM
#7

Haha, ne det är inget jag personligen köper i vanliga fall heller. Men nu var det en julklapp till pojkvännen så då vart jag inte riktgit lika snål Flört

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Niike]
4/8/09, 1:17 PM
#8

Oj, trodde biljetterna var mycket dyrare än så.

Ska ni på Metallica i sommar också?

Frida
4/8/09, 10:30 PM
#9

I sommar? Menar du konserten som blir av i Globen i maj (någon annan vet jag inte om). För den koserten är för dem som köpte biljetter till dagen efter vi var där eftersom den spelningen blev inställd.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Niike]
4/9/09, 8:12 PM
#10

#9 I Hultsfred på Sonisphere den 18 juli :) Länk

Frida
4/9/09, 9:15 PM
#11

#10 Ja just det ja, Sonisphere hade jag glömt av Tungan ute Men nej vi ska inte dit. Har ingen större lust att betala så mycket för att bara se Metallica ännu en gång. Vi sparar oss till andra band på Metall Town och Storsjöyran istället.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Niike]
4/10/09, 11:56 AM
#12

#11 Okej. Och ni har ju precis sett dem Flört

Upp till toppen
Annons: