Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1131 ggr
EmmaG
3/9/09, 2:01 PM

Franklyn

En brittisk lågbudget sci-fi/fantasy gothiskfilm.
Hur låter de mån tro? 
Franklyn som nyligen hade brittisk premiär är iaf just detta.. När den kommer till Sverige återstår dock att se tyvärr.

Storyn utspelar sig mellan 4 personer, dels på Londons gator och dels i den paralella världen Meanwhile city.
Preest, en maskerad typ som förbereder sig för att mörda sin nemesis i Meanwhile city.
Emilia, en självmordsbenägen konstnär som söker att återbinda kontakten med sin mor.
Milo som letar efter sin ungdomskärlek och..
Esser, en fader som söker igenom Londons gator efter sin mentalt sjuke son.

Mer info på IMDB 

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Sehvrin
3/9/09, 7:02 PM
#1

Lågbudget? I sådana fall har de varit väldigt duktiga på att satsa på rätt saker, för det såg inte ut som en lågbudgetfilm O.O (Beror iofs hur stor budgeten är för att räknas som låg)

Filmen verkar rätt intressant om man dömmer efter det man fick se i trailern. Får nog ta och kolla in den nån gång =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

EmmaG
3/9/09, 7:49 PM
#2

Jag reagerade oxå på de.. Enligt tidningen SciFiNow så är de en superlågbudget på "6 million pund", dvs ca 76 miljoner svenska kronor.

Om de är lite eller ej.. ja, vad vet jag :-P

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Sehvrin
3/9/09, 8:54 PM
#3

#2 Ah, då kanske det är lågbudget för film, men inte lågbudget för mig. När man kommer ner mot $200 000 då kan jag tänka mig det som lågbudget. (Det var kostnaden för att göra "Dr Horrible's Singalong blog" och den blev vettig, iofs jabbade många, inklusive skådespelarna, gratis, men 6 miljoner pund räknar jag fortfarande inte som superlite…)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

EmmaG
5/6/09, 1:26 PM
#4

*smyger in o puttar lite*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Upp till toppen
Annons: