Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1591 ggr
Vippelicious
2009-05-23 02:38

Skriva berättelser?

Tjabbamors! …eller?

Ja, i alla fall. Frågan är, om man nu vill publicera en Highfantasy historia man har skrivit här, (drygt 50 handskrivna sidor, långt ifrån klar), är det då tillåtet? :P Och hur ska man göra isåfall? För det finns inget bättre än konstruktiv kritik! :)

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Annons:
Frida
2009-05-23 11:35
#1

Hej

Det låter som en mycket rolig idé och jag är inte den som vill hindra folk i sin kreativitet. Ska prata med sajtvärden och andra medarbetaren så ska vi nog kunna ordna något.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Vippelicious
2009-05-23 15:55
#2

Gud vad underbart :D Skulle vara väldigt roligt att få sitt arbete utvärderat ^^

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Farwuq
2009-05-25 15:08
#3

Lägg ut ditt allster på http://www.you2book.com/index.aspx

så att alla som vill kan få läsa. Jag har fem fulla romaner där redan under signaturen: Aurora Borealis

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Vippelicious
2009-05-25 16:00
#4

Åååh tack så mycket!!

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Vippelicious
2009-06-04 15:05
#5

Uuuuaaah det var den bästa sidan i hela mitt liv! :D

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Farwuq
2009-06-04 15:21
#6

Ja, den är bra. Om du har ork så läs mina romaner om Ove och hans något udda liv.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Vippelicious
2009-06-06 15:33
#7

Om du läser min om Mikael och hans magifyllda värld ;)

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Farwuq
2009-06-06 22:04
#8

Ska snoka!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2009-06-06 22:05
#9

Är det den som heter "Beskyddarna"?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2009-06-06 22:09
#10

Ove böckerna är fem romaner skrivna av pseudonym Aurora Borealis.

…det finns sex, men den sjätte har jag inte lagt ut, den sjunde och sista är under skrivande.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Vippelicious
2009-06-07 13:45
#11

#9 Japp, det är den :)
Jag har läst en del av dom, och jag måste säga att jag älskar sättet du skriver på :D Nonchalant (missförstå mig rätt) och "lätt" :D Underbart!

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Farwuq
2009-06-07 14:38
#12

Jag har börjat läsa lite på din bok också, jag gillar din fantasi, jag gillar temat och huvudpersonen.
Man jag tycker att du är lite plötslig i kasten ibland.
Jag har läst prologen fram till där den "svarte" visar de fem raserna.
Jag tycker att du kunde byggt upp stämningen lite mer när han - huvudpersonen - vaknar i stugan. T.ex. Lite mer stämnings- och miljöbeskrivningar innan den svarte träder in och visar sig, låt dem gärna diskutera lite mer innan han - den svarte - kastar pulvret på elden.

Jag ska läsa vidare i vecka!

Flört

Jag brukar säga att en tredjedel är ren lögn i mina böcker, en tredjedel har ett korn sanning i sig och en tredjedel är ganska så sanna. Ove t.ex. har en förebild i vekligheten, huset han bor i har existerat etc.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Vippelicious
2009-06-07 14:49
#13

Jo där kan du ha en poäng, ett av mina största misstag när jag skriver. Jag går alldeles för fort fram för jag blir så ivrig :P Skriva om - skriva rätt när jag väl har hela historien nedpräntad

Då jag älskar highfantasy utgår detta från "lajvfantasyn" och därför är det bara ren och skör lögn ^^

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Annons:
Farwuq
2009-06-07 14:58
#14

Jo, gå inte så fort fram, låt livet leka lite först. Låt t.ex. huvudpersonen genomgå ett riktigt oväder där ute i skogen, låt honom minnas den gångna vintern med alla vedermödor, låt honom minnas en ryslig björnjakt etc.

Och allt detta innan han möter "den svarte", låt oss känna honom rejält först. Den svarte kanske kommer först i kap. 6 av 40 och låt honom gärna få en glimt av den svarte i skogen veckorna innan, bygg upp en mystiskt stämning. Skriv gärna i ordbehandlare i stället för på papper, ha en lång lista med idéer som du plockar i från.

Där behöver bara stå saker som:
Jordskredet, översvämningen, åskvädret, skogsbranden, kampen den ensamme rövaren etc. etc. stoppa sedan in händelserna där det passar och brodera sedan ut det hej vilt med din fantasi.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Vippelicious
2009-06-07 15:12
#15

Hmm, jo du kan ha rätt där. Får tänka över det lite mer :) Tack för hjälpen! Verkligen!

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Vippelicious
2009-06-08 01:00
#16

Tänkte bara skryta lite om att min bok blev veckans bok Oskyldig
Nej, man ska inte skryta, men jag älskar smicker, klarar mig inte utan :P Läs gärna, och ge gärna konstruktiv kritik!

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Farwuq
2009-06-08 08:51
#17

Grattis!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2009-06-09 00:00
#18

Din fantasi och begåvning räcker till en fet roman, slösa inte bort krutet genom att skriva för kompakt.

I ett vanligt liv förekommer det mycket dödtid, då det händer bara vardagliga saker, försök få med lite av det.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Vippelicious
2009-06-09 00:26
#19

Haha tack : Vad glad jag blir nu! :)

Mm väldigt sant. Har svårt att få med dödtiden, jag vill ju få med bra dödtid, och inte bara utfyllnad. Hmm, tål att tänkas på :) Tack för tipsen :D

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Farwuq
2009-06-09 08:59
#20

Läs lite i mina böcker, jag skriver om barndommen, om föräldrarna,  om semestrar, om trädgården, om väder och vind etc. etc.

Du kunde skriva mycket om huvudpersonens liv i skogen om hans hydda, hur han byggde den etc, om en polare/polarinna som han tidigare hade men som dödades/dog t.ex i sjukdom eller i oväder och minnena och saknaden av denne/denna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Farwuq
2009-06-22 19:52
#21

Vippelicious hur går det med ditt skrivande? Jag håller precis på att lägga ut min sjätte roman nu på You2book.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Frida
2009-06-23 13:48
#22

Vill bara meddela att jag inte har glömt av vad jag lovade i #1. Det står bara lite still "bakom kulisserna". Men det har du nog märkt i och med att du är Medarbetare nu Glad

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Gunpowdersmoke
2009-06-27 01:53
#23

Låter kul jag älskar att läsa nya berättelser.
Eftersom din verkar så lång är det bäst att dela upp den i kapitel och märka dem därefter. Själv lägger jag ut min(som jag känenr jag kan jobba med) på min hemsidas blogg.

Vippelicious
2009-06-27 20:27
#24

#21 Jodå, har varit bortrest och fullt iväg nu, men jag jobbar fortfarande på ;) Det är en del övergångar jag har problem med, men det ska nog lossna snart!

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Farwuq
2009-06-28 14:42
#25

#24

Det löser sig nog, du har gåvan.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Vippelicious
2009-06-28 15:18
#26

#25 "The force is strong within this one." xD

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Farwuq
2009-06-28 20:23
#27

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Upp till toppen
Annons: