Annons:
Etikett04-konst-och-eget-skrivande
Läst 2975 ggr
Gunpowdersmoke
2009-06-26 23:57

Skrivhjälp

Nu vet inte jag om detta passar in i kategoriämnet men det är bara för de som bestämmer på forumet att flytta tråden annars.

Jag skriver en fantasyberättelse. Den har inget namn eftersom jag bara har lyckats avsluta första kapitlet. Hitills har jag kallat den Solified magic. Jag har drabbats av skrivkramp och vill ha hjälp att komma igång och fortsätta och att avsluta hela saken.

Jag lägger upp "novellen" på min hemsida och om du har intresse av att vilja läsa och hjälpa mig vidare på detta så mejla via iFokus eller via hemsidan. Den skrivs på engelska så om någon har lust att hjälpa mig med språket får man gärna göra det, men gör det snällt och pedagogiskt och framförallt så att jag lär mig eftersom jag är ett bokstavsbarn.

http://gunpowdersmoke.zoomin.se/ hemsidans adress, klicka på länken.

http://gunpowdersmoke.zoomin.se/blogg.html komma direkt till novellens sida, gå in på kategorin "Noveller" om du har svårt att hitta.

Annons:
Farwuq
2009-06-28 21:38
#1

Gunpowder, kolla denna sidan: http://www.you2book.com/index.aspx

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Gunpowdersmoke
2009-06-29 02:00
#2

Ja.. jag vet faktist inte vad den sidan kan göra för mig. Jag har en historia på gång allt jag behöver är någon som har ork och lust att brainstorma med mig och ge mig intryck… kanske man kan hitta där också men ska man rekomendera en sida måste man berätta vad en sida kan ge den som man rekomenderar till.

Vippelicious
2009-06-29 12:31
#3

Det kan du göra på den hemsidan. Där lägger du upp dina egna alster, men du kan välja att låta andra ta del av ditt författande genom att skriva egna kapitel till din bok. Det finns även ett diskussionsforum för just din bok där du kan be om hjälp osv :) Rekommenderas starkt!

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Gunpowdersmoke
2009-06-29 12:34
#4

Hmm tvivlar på att jag låter andra skriva min berättelse xD men jag får väl kolla upp hemsidan och se om det är något.

Vippelicious
2009-06-29 12:36
#5

Men du behöver inte spara kapitlen ;) Du kan ju skriva historien parallellt, för att kanske knycka idéerna du får på you2book osv.

Jag använder den mest för konstruktiv kritik, dock har jag inte fått så mycket av den varan ännu, rätt sällan folk orkar kommentera om det inte uttryckligen bes om det!

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Gunpowdersmoke
2009-06-29 12:41
#6

Låter… jobbigt. De kan minsann klaga men inte berätta hur det kunde blivit bättre xD

Men samtidigt är det ju ett bra sett att finna nya bekantskaper och vänner, och har man något gemensamt så är det lättare att bli polare med dem x)
Fast det kanske bara är jag som till 90 % har vännerna via Internet? xD

Annons:
Vippelicious
2009-06-29 12:52
#7

Haha inte klaga jag menade ;) Menar KONSTRUKTIV kritik, det alla författare vill ha :P

Tjae, jag har väl Internetvänner, men jag umgås aldrig med dom annars (a)

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Gunpowdersmoke
2009-06-29 13:00
#8

Jag umgås med mina internetvänner via internet xD

Jo jag vet vad du menade ^^ Men folk tycker om att klaga men de tycker inte om att använda hjärnan och ge en författare konstruktiv kritik som kan hjälp att bygga upp och om berättelsen.

Vippelicious
2009-06-29 13:02
#9

På den hemsidan är ju alla författare, så där får man hjälp om man ber om det ;)

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Gunpowdersmoke
2009-06-29 13:05
#10

Och där finns större risk att man blir bestulen på sin idé xD Sorry nu kanske jag är paranoid.

Vippelicious
2009-06-29 13:09
#11

Visst, risken finns, men förtjänsterna är större enligt min åsikt :)

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Frida
2009-06-29 17:54
#12

#6 Hehe, du är inte ensam om att ha mer internetvänner än "vanliga" vänner. Jag har det likadant i det avseendet att jag "umgås" mer med folk via internet än irl.

Möjlighet att lägga upp berättelser osv här kommer att komma inom kort. Vi ska bara diskutera lite regler och sådant först. Så ha tålamod.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Gunpowdersmoke
2009-06-29 21:07
#13

#12 Okidoki ^^ Jag håller förresten på med en artikel om häxor. Den blir inte klar snabbt men jag kan nog kunna få klar den innan helgen :)

Annons:
Vippelicious
2009-06-30 01:40
#14

Ge mig lite mer tid så kommer det snart en om dvärgar/vättar/tomtar osv ;)

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Gunpowdersmoke
2009-06-30 14:41
#15

Okidoki men jag har paxat häxorna x)

Frida
2009-07-01 15:56
#16

#13 Det låter jättebra. Häxor är kanske inte en jättestor grupp inom fantasy men det finns några böcker som har dem. Tror du att du skulle kunna få in något om besvärjare/magiker/annat liknande också? Det spelar ingen roll hur fort eller långsamt det går. Bara det är väl gjort blir vi jätteglada att folk hjälper till och visar engagemang Skrattande

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Gunpowdersmoke
2009-07-01 17:31
#17

Jag kan ju göra en om människor med magiska förmågor i allmänhet? Inte mutantförmågor som att förlänga armar och annat.
Det finns ganska mycket att läss a och just nu skriver jag grunden och punkter och samlar och kollar informatio och texter om häxor.

Häxor är en ganska populär bifigur tillsammans med andra personer med magiska förmågor som besvärjare och trollkarlar och liknade.

Frida
2009-07-06 22:53
#18

Nu finns det hjälp att få på Fantsy iFokus egna Författartorg.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Upp till toppen
Annons: