Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 4605 ggr
Peppe
7/4/09, 9:13 PM

The last airbender

Nån som sett det på Nickelodeon, gått som barnprogram där. såg igår att dom ska göra en film om Avatar (med riktiga människor). Riktigt spännande tycker jag, speciellt när Jackson Rathbone (vampyren Jasper i Twilight) ska spela Sokka! Trailern tycker jag verkar lovande =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
Peppe
7/5/09, 4:35 PM
#1

haha ingen som kollar på barnprogram här eller? FlörtFlört

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Frida
7/5/09, 9:07 PM
#2

Jag har absolut inget emot att titta på barnprogram, men jag tycker att det som visas numera är helt åt skogen galet. Sen tittar vi inte särskillt mycket på TV här hemma och dessutom har vi inte extrakanaler såsom Nickelodeon.

Kan du inte berätta mer om det här programmet? Finns det en sida där man kan läsa mer om den kommande filmen?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Peppe
7/6/09, 12:59 AM
#3

#2 ska kolla upp det imorgon! =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
7/6/09, 1:54 PM
#4

Det handlar om Aang (munken med blå pil på huvudet) som är den siste luftbändaren som finns kvar. Han är Avataren, vilket innebär att han kan (måste) lära sig kontrollera alla 4 element; jord, eld, luft, vatten, eftersom det är hans uppgift att återställa balansen  eftersom eldnationen håller på att ta över världen. som Avatar är han the master of bending, han kan dra nytta av avatartillståndet (ögonen och pilarna lyser) och då kan han använda sig av alla kunskaper som tidigare avatarer haft och blir mäktigare än någon annan bändare på jorden, men i början vet han inte hur han ska kontrollera det.

serien handlar om hur han lär sig kontrollera dom olika elementen och avatartillståndet för att senare kunna möta eldnationens härskare. eftersom han är luftbändare så är luft det enda element som han kan från början och måste därför hitta olika mästare som kan lära honom resten. samtidigt jagas han av eldnationen, dom planerar att fånga in honom och hålla honom fången knappt vid liv eller försöka döda honom under avatartillståndet, det är nämligen enda gången avataren kan utrotas, om han bara dödas så uppstår en ny Avatar inom nästa element som står på tur. han reser tillsammans med syskonen Katara som är vattenbändare och hennes bror Sokka (som kommer spelas av Jackson). senare stöter dom på jordbändaren Toph.
jag tycker det är en rätt rolig serie ;)

vattenbändning jordbändning eldbändning luftbändning

trailer till riktiga filmen

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Frida
7/6/09, 5:58 PM
#5

Måste säga att det verkar lovande nu när jag har sett trailern. Serien verkar lite intressant den med så jag kanske skulle försöka se att avsnitt eller två någon gång.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Peppe
7/6/09, 6:32 PM
#6

den är inte som vanliga barnprogram, jag brukar faktiskt sitta och skratta gott åt en del saker =)
tyvärr har den inte gått på Nickelodeon sen december men det skulle visst börja i slutet av augusti igen. ska lätt se filmen nästa år iaf =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
Gunpowdersmoke
7/7/09, 2:27 AM
#7

Okej… jag har sett alla avsnitt av den serien och tyckte den var rätt okej, det var ett program för barn så en 19 åring kanske inte uppskattar den ganska oöverraskande ploten och så vidare.
Dock har ajg hört att Katara, som kommer från världens sydpol tydligen ska vara vit… vilket hon inte är hon är väldigt solbränd som många andra folkslag som lever vid polerna är.
Zuko ska däremot vara svart vilket jag finner underligt för de allra blekaste i hela serien är de som firebenders ^^ STORA filmmissar om de gör så…

Baserat på de rykterna.. och ja.. hela serien i övrigt att det handlar om 12-16 åringar så tycker inte jag som om det låter som en bra grund för en bra film^^

Denna kommentar har tagits bort.
Abico
8/24/09, 8:34 PM
#9

Jag har sett vissa avsnitt av Avatar men inte mer, tycker att de svenska rösterna är så löjliga ^^

Men filmen kan nog bli riktigt bra!

Hanna 

Vippelicious
8/24/09, 8:48 PM
#10

Var kan jag hitta dessa böcker? :O

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Frida
8/25/09, 12:25 AM
#11

#10 Finns bara som anime och första samt andra säsongen ("boken") kan köpas på SF-bokhandeln.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Ashtar
8/25/09, 1:26 PM
#12

#9 Om du vill se de engelska (utan text) så finns de på www.dbz-zone.org/avatar.php

Hur bra som helst :D:D:D

Abico
8/25/09, 7:34 PM
#13

#12 - Oh, tacktacktack :D

Hanna 

Annons:
MarHai
8/31/09, 7:38 PM
#14

Jag är ett stort fan av den serien :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Angel88]
2/3/10, 1:51 AM
#15

JAG MÅSTE BARA SÄGA ATT JAG "ÄLSKAR" VÄRKLIGEN DENNA SERIE! (och ja e 21år, hihi har väl barna sinnet kvar)

sett alla avsnitten nu på eng. Tycker den e toppen, men jag tror inte spel filmen kommer att bli särskilt bra. Dock tror jag att den kommer väl bli oki. Fast jag är sur att den måste heta bara The last airbender nu… morr… Bara för den nya Avatar. bläääää….

älskar manga serier…

#12 ett stort tack för denna gåva till webb sida.. Brukar ha så tråkigt när min kille är ute på havet och jobbar (han är ute 6-8 veckor åt gången) då vi ej har någon TV. Hehe nu kommer jag nästan inte ifrån datorn. Kan även nu se om alla mina älsklings serier från när ja var liten…

Jag ger Avatar: The last airbender 100 av 10 möjliga

Tinwe
2/7/10, 11:35 PM
#16

Jag har sett det! Och jag älskar dem! Ska bli väldig kul att se hur Jackson lyckas med Sokkas charmiga sätt! ;) Hört att de ska bli 3 filmer totalt! :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

[Angel88]
2/8/10, 1:45 AM
#17

#16 gud va skönt, trodde dom skulle trycka ihop alla till en film…

Fler som är besvikna på rollsättningen i spelfilmen. Dom är ju inte ens japaner dom som spelar… fel, fel, fel…. till och med tattueringarna å Aang är ju fel..

Tinwe
2/8/10, 11:28 AM
#18

#17 Ja, det finns så mycket vi kommer störa oss på i filmen, det kan jag garantera! Undrar hur dem ska göra Appa och Momo… ^^ Animation lär det ju bli.. ;) Men jag minns hur besviken jag blev på t.ex Eragon filmen.. suck… Men man ska inte förvänta sig för mycket.. Jag kommer alltid tycka att den tecknade serien är bäst!

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

[Angel88]
2/8/10, 1:48 PM
#19

#18 ja gud vilket skämt Eragon filmen är. Den är helt fristående från boken, dom borde döpt den till något annat…

Tinwe
2/8/10, 4:32 PM
#20

#19 Absolut! Hoppas att Avatar lyckas bättre än dem iallfall…

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Annons:
Sunrise
2/21/10, 10:02 PM
#21

Ååh, jag älskar Avatar! (The first one ;))

Har alla säsonger ^^,

[Angel88]
2/21/10, 10:14 PM
#22

#21 var har du hittat dom, vill oxå ha dem!!!!!

Sunrise
2/21/10, 10:51 PM
#23

Ååh, tyvärr så vet jag inte. Min kompis köpte dom i USA ;P Dom är alltså på engelska…

[Angel88]
2/21/10, 10:59 PM
#24

#23 ja men det gör ju inget, vill ha dem på eng… har sett alla avsnitten på eng ändå ;).. vill bara "äga" dom oxå… hihi

fiffiluren
3/1/10, 1:12 AM
#25

jag ääälskar serien! kunde skratta åt något i alla avsnitt tror jag. älskar början då Aang sitter på luftbollen och snurrar in i stenbumlingen, lika kul varenda gång :D

Har hittat en ny trailer till filmen, och jag är helt lyrisk! Dom har klämt ihop hela serien i en film, den verka suuuuperbra! Längtar,  tror jag ser den på bio ;)

Tinwe
3/1/10, 2:30 PM
#26

Ohhh Jag har inte sett den trailern! :D Vad kul ;D jag ska nog med se den på bio :D Hahaha, Sokkas humor är bäst! :D Skrattar alltid åt hans "skämt"… XD " Friendly muchroom! :D GIANT MUCHY FRIEND!" ;D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

fiffiluren
3/1/10, 2:33 PM
#27

#26 asroligt :) hoppas han är lika pucko i filmen :P

Annons:
Tinwe
3/1/10, 3:00 PM
#28

#7 Hoppas jag med! Annars lär man ju bli väldigt besviken.. :/

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Zakaraa
3/4/10, 3:00 PM
#29

När kommer denna film?
Gillar den tecknade serien :P Dock hatar jag att kolla på Nickelodeon då dom alltid visar repriser >.< Kollar på internet istället ^^

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

fiffiluren
3/4/10, 3:04 PM
#30

i juli har den premiär, så den är väl i sverige i agusti eller september Obestämd

Zakaraa
3/4/10, 3:06 PM
#31

#30 får hålla lite koll på detta ^^

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

fiffiluren
5/10/10, 3:51 PM
#32
Peppe
5/10/10, 4:05 PM
#33

den visas inte i sverige förrän den 3 september.

kommer bli i 3D. tror verkligen den kommer bli skitbra!! Skrattande

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

fiffiluren
5/10/10, 4:08 PM
#34

Fan, glömde det… Läääääänge kvar, vill ju se den nu!!! Tror jag åker änkomt till Pite för å se den i 3D (vi har ingen 3D i Kiruna så jag får åka 40 mil till närmsta… blä :P)

Annons:
lillNasse
5/13/10, 10:34 PM
#35

älskar Avatar, har sett alla avsnitt och SHISES vad jag älskar serien, fick nästan abstinens besvär när jag inte kom längre än några avsnitt :O LOOVE IT! men föredrar vissa röster på svenska som sokka, han är så sjukt rolig! :O XD han och aang tillsammans är den perfekta duon, sjukt kul är dom :o längtar verkligen tils filmen kommer :D och det kommer bli 3 st! :D

fiffiluren
5/13/10, 10:44 PM
#36

#35 tre till och med? Ja, dom kanske måste, dom ska ju klämma ihop tre serier i på film, så ska dom ha med allt så måste dom ju nästan. Nu vart det ju ännu roligare!!!Skrattande Hoppas vi inte måste vänta år mellan delarna bara Obestämd

Sunrise
5/13/10, 11:37 PM
#37

Jag måste säga att jag är besviken över rollbesättningen i filmen, tycker inte dom passar.

fiffiluren
5/14/10, 1:56 AM
#38

#37 ne, det är lite blekt… men kanske att man vänjer sig vid dom när man kommer in i filmen, vem vet det kanske blir awsome! :D

Sunrise
5/14/10, 2:03 AM
#39

#38 Ja, får hoppas på det. :)

lillNasse
5/15/10, 1:55 PM
#40

håller med om skådespelarna,  tyckte dom kunde ha valt lite bättre, katara och sokka är ändå helt ok, men zuko(stava rätt?) är jag inte nöjd med dock :(

Sunrise
5/15/10, 5:52 PM
#41

Precis, det är mest zuko jag stör mig på… >w<

Annons:
Peppe
5/16/10, 11:50 AM
#42

ja Zuko känns lite B faktiskt, ser inte så hård ut.

men jag gillar verkligen hur dom gör bändningen i filmen.

#35 wohoo 3 filmer =D

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

lillNasse
5/18/10, 8:53 PM
#43

sen är jag lite besviken på aangs tatuerinagr också :o dom kunde gjort pilarna lite mer liknande från serien :o men annars så är jag ganska nöjd med hur den ser ut :D

Peppe
5/19/10, 11:40 AM
#44

#43 fast tatueringarna i serien är ju inte direkt snygga Flört

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Arinya
7/2/10, 1:28 PM
#45

IHIHIHIHI ska bli kul att se filmen ! stort fan av serien hahahah så sjukt rolig är den! hoppas sokka är lika rolig i filmen!;D

Fling-pling
8/12/10, 9:20 PM
#46

Jag tycker att serien är skitrolig, speciellt Sokka, och vill gärna se den med riktiga människor!

AnnaMoonshadow
10/31/10, 10:00 PM
#47

serien är jättebra, blev dock besviken på filmen :(

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Zakaraa
10/31/10, 10:03 PM
#48

Blev enormt besviken på filmen, tyvärr

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Sunrise
11/6/10, 12:22 AM
#49

Instämmer, filmen var en besvikelse. :c

[Thiah]
1/3/11, 6:54 PM
#50

Har nu sett denna film. Har inte läst böckerna men jag tyckte den ändå kändes väldigt klippt. Man fick ingen direkt känsla av dem trots att den är fint gjord.

Upp till toppen
Annons: