Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 4906 ggr
Migoff
7/5/09, 10:02 PM

Del 3 - Vad läser du just nu?

Ny tråd då den andra är så lång :)

Inget, ska gå och hitta något bra på biblioteket.

Annons:
Nesslan
7/6/09, 4:11 PM
#1

Arvtagaren 2, Den Äldste :)

Vippelicious
7/6/09, 8:59 PM
#2

Sökaren, del 2 just utläst. Väntar med spänning på att se om del 3 ligger hemma och väntar på mig igen, eller om jag lyckats tappa bort den!

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Saber
7/6/09, 10:22 PM
#3

Läser just nu SF book.

Del 7 i Saga of the Sevens suns.

Efter det tänkte jag börja med Kate Elliots nya serie Crossroads, bok ett heter Spirite gate.

Frida
7/7/09, 5:29 PM
#4

Hör och häpna, jag ska börja läsa Twilight! Har idag varit och köpt Twiligt och New Moon efter att ha sett filmen för först gången igår kväll. Jag är faktiskt imponerad (väntade mig inte så mycket av filmen från början) och det ska bli spännande att se hur böckerna är.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Angelclaw
7/9/09, 4:06 AM
#5

De förlorade sagornas bok

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Vippelicious
7/9/09, 10:21 AM
#6

Attila, the Judgement - William Napier

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Annons:
herakai
7/9/09, 11:08 AM
#7

Håller på och betar mig igenom Sagan om klanen Otori så sakta; har två böcker kvar nu. Hoppas verkligen att de blir bättre nu, tycker varken tvåan eller trean hållt samma höga standard som den första boken, vilket är synd.

Senare vid tillfälle ska jag läsa om hela Deverry-serien (eller, tja, "hela" serien… Det som finns utgivet på svenska iallafall), och läsa om/färdigt Sagan om Gudagåvorna. Och så har jag Så långt vingarna bär som väntar på att bli läst, också, samt ca en hyllmeter diverse F/SF blandat svenska och engelska i pocket som jag inte hunnit läsa än. Var värst vad mycket det blev, nu då. :P

leja
7/9/09, 9:23 PM
#8

Sherwood Smiths tredje delen i serien om Inda. Toppen serie, kan rekomenderas.

Vad ska man ha som signatur tro?

Pehpsii
8/26/09, 6:37 AM
#9

Anne McCaffrey - Moreta, dragonlady of pern (plöjer igenom Pern serien igen)

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Sehvrin
8/26/09, 9:38 AM
#10

Håller på med tredje boken av Tales of Otori (Brilliance of the Moon), fast det går betydligt segare att läsa den än de två första (som jag läste ut på tre dagar). Fast om det beror på att den är sämre eller om det är för att jag inte måste tentaplugga nu är en annan femma Oskyldig

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Rindel]
8/29/09, 12:33 PM
#11

Läser två böcker: Harry Potter och Fången från Azkaban och Kampen om Järntronen av George R.R. Martin.

EmmaG
8/29/09, 7:51 PM
#12

The Heroin diaries av Nikki Sixx

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Sehvrin
8/29/09, 10:41 PM
#13

Har just börjat att läsa om mangan Nausicaä of the Valley of the Wind, då jag fick sjunde och sista volymen tidigare i veckan. Jag läser dock ingen "riktig" bok just nu.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Paimon
8/31/09, 3:45 PM
#14

Läste precis klart You Suck, A Love Story av Christopher Moore. Väldigt bra bok, rekomenderas helt klart!

WildSpirit
9/2/09, 9:15 PM
#15

Jag läser "Varghunden" av Jack London och så lyssnar jag på "Alkemisten" av Angie Sage…Cool

Sehvrin
9/30/09, 10:04 PM
#16

War of the Flowers av Tad Wiliams. Var ett antal år sedan jag läste den för första gången och kände att det var dags att besöka "Älvlandet" igen Flört

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Skogselva
10/3/09, 12:57 AM
#17

Träsvärdet och diamantsvärdet del 2 av Nick Perumov, The Thirteenth House av Sharon Shinn (del 2 av 4 i serien The Twelve Houses) och snart Name of the wind del 1 av Patrick Rothfuss. (Nyss beställt den, väntar på att den ska hamna i brevlådan.)

Folk tycker alltid att jag är knäpp när jag berättar vilken bok (läs "vilka böcker") jag läser. Bara för att jag läser flera böcker samtidigt, förstår inte vad folk menar. Tungan ute

Nåja, är man bibliofil med omväxlande humör så är man, inget att göra åt. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

mackeNR1
10/3/09, 4:59 PM
#18

Läser inget just nu, har just läst ut all twilight böckerna :3

[Rindel]
10/3/09, 11:08 PM
#19

Köpte böcker på bokmässan som jag ska börja läsa snart :)

Frida
10/5/09, 3:17 PM
#20

Igår läste jag ut Breaking Dawn och funderar på om jag nu ska fortsätta med någon av de andra böcker som jag börjat på tidigare eller om jag ska börja på "Stolthet och fördom och zombier". Har lite beslutsångest.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
[Rindel]
10/6/09, 12:02 AM
#21

Stolthet och fördom och zombier låter konstigt så börja med den ;)

Frida
10/6/09, 12:04 AM
#22

#21 Det ÄR konstigt Flört För vad annars ska man kalla en omskriven Jane Austen roman?! En högromantisk bok med en osund portion zombies.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Rindel]
10/6/09, 12:07 AM
#23

Haha ^^ Det låter lysande :D

twilight4ever
10/6/09, 9:21 PM
#24

Harry Potter och den Flamande Bägaren Glad

StuteriSolo
10/7/09, 6:44 PM
#25

Der Krieg der Zwerge av Marcus Heitz, hittade "The Dwarves" som är första boken och upptäckte att den är tysk från början, och det var ju bättre för migSkrattande En mycket bra bok!

smurfevaq
10/30/09, 3:25 PM
#26

JAg ska försöka lyssna på de två tornen en gång till och hoppas att det inte är lika rörigt bland filerna som det var sist. Kan inte läsa dem av någon anledning. Annars så läser jag margit Sandermoserien just nu

denstore
10/30/09, 7:06 PM
#27

Läser om Modesitts Imager i ren protest, då Imagers Challenge inte har kommit ur postens klor än! Fasen vad irriterande det är när man förväntar sig att något ska komma, och hela härligheten ligger på tomgång. Sämre än avbrutet sex!Skrikandes

Annons:
twilight4ever
10/31/09, 11:12 AM
#28

Jag försöker läsa Sagan om Ringen fast dt går nt så bra :|

smurfevaq
10/31/09, 12:26 PM
#29

#28 testa att lyssna på den på ljudbok det gjorde jag och upptäckte då tråkigt nog att jag aldrig skulle kunna läsa den som bok

wolfgrin
11/1/09, 5:05 PM
#30

Har just börjat läsa "A Clash of Kings" av George R.R. Martin och hoppas den håller måttet med ettan.

Ge mer än du förväntar dig att få.

denstore
11/1/09, 6:17 PM
#31

#30 Om inte annat, så kommer det ett par ordentliga överraskningar.Tyst

Själv tycker jag de allihopa är lite ojämna, men det finns ögonblick av storhet i dem alla.

wolfgrin
11/2/09, 8:06 PM
#32

#31 oww spännande ^^

Jo, det har du nog rätt i men än så länge är godbitarna värda läsandet.

Angående #27 får jag allt lägga in en protest, det andra är värre även om det är tråkigt att vänta :P

Ge mer än du förväntar dig att få.

BabyDragon
11/5/09, 9:30 PM
#33

Har nyligen läst Deverryserien 1-13. Har nu börjat med Sagan om Drakens återkomst serien. Är på bok 3 :) So still a long ways too go.

ljusbarn
11/8/09, 12:01 AM
#34

Läser steig larsson-böckerna!! sjukt spännande, tror de kommer bli en succë!

Annons:
Huldan
11/14/09, 12:09 AM
#35

Jade tronen :) Fortsättningen på "hans majestäts drake" Riktigt bra!

nadnadiine
11/22/09, 5:02 PM
#36

Jag läser Sagor från Midgård 8)

BabyDragon
11/23/09, 2:00 AM
#37

Har för tillfället en affär med en icke fantasy bok ;) Läser "Den förlorade symbolen av Dan Brown"

denstore
11/23/09, 9:05 PM
#38

Läste precis ut Modesitts Imagers Challenge, så jag fick plocka fram lite gamla Heinlein istället.

[Rindel]
11/24/09, 10:58 AM
#39

Narrens uppdrag - Robbin Hobb

Runko
1/1/10, 3:49 PM
#40

En vampyrs bekännelse - Anne rice

Skogselva
1/1/10, 3:52 PM
#41

The lies of Locke Lamorra

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
jagga-ewe
1/5/10, 2:24 PM
#42

Heartfire, del 4 i Alvin Maker-sagan, av Orson Scott Card.

Läser om Alvinböckerna eftersom jag inte fick senaste Ender-boken i julklapp. Akademibokhandeln kunde inte ens ta hem den, maken tänkte inte på att beställa från SFbok i tid. Nåja, då är det lätt att bestämma att det blir ett besök i Sthm eller Gbg snart. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Nesslan
1/5/10, 2:37 PM
#43

Nu läser jag Percy Jackson och Monsterhavet.

mysen
1/6/10, 8:31 PM
#44

Väktarens Misstag sjukt bra serie av Joseph Delaney

Glad

SHV-Pysen
1/12/10, 8:47 PM
#45

Jag läser för tillfället "Club Dead" av charlaine harris. Tänkte plöja mig igenom hela sookie stackhouse serien  och sen ta twilight

[Thiah]
1/20/10, 12:05 AM
#46

Jag läser just nu 2 böcker

Sex,lies and vampires

och

Wicked Lovley.

Wicked lovley har jag aldrig läst förut så jag har ingen aning men de 10 första sidorna är väl mysiga ;). den ska handla om feer i alla fall. Den andra boken har jag som "ligga i badet bok". Läst den flera gånger och jag tycker den är underbar och lagom lätt.

denstore
2/11/10, 1:58 AM
#47

Har precis läst ut Feists At the Gates of Darkness.

Sådär bok. Inte något av hans bästa, men kanske inte något av de sämsta heller. Tyvärr känns det lite som att Feist har tappat gnistan.

Tog då tag i Arms Commander som är den senaste i Modesitts Recluse-serie. Helt OK, och fyller i lite av luckorna som har funnits i historien.

Abico
2/11/10, 10:42 PM
#48

Har just läst ut fjärde boken i serien om Temeraire, Svartkrut och eld av Naomi Novik (tack och lov finns det ytterligare två! Ska bara få tag i dom..) och den var superbra! Tur var det för annars hade jag inte orkat mig igenom två böcker till. Första boken i serien var bra, tvåan och trean sådär men fyran riktigt bra :P

Nu ska jag lägga på ett kol och läsa ut The Carpet People av Terry Pratchett eftersom jag måste ha den avslutad för ett skolarbete (gillar verkligen inte att läsa mot en deadline..). Har inga åsikter om boken ännu för såpass långt har jag inte kommit i den.

Hanna 

Annons:
Emmieline
2/25/10, 8:10 PM
#49

igenom dina ögon av stephanie meyer ^^ älskar henne!

bokis
3/4/10, 8:10 PM
#50

Jag har börjat läsa Skämmerskans dotter. Jag köpte den på bokrean. Har dock inte kommit så långt men den verkar bra.Glad

Salish
3/8/10, 10:20 PM
#51

Lord of the Rings - The Return of the King

Läste de två första böckerna på svenska, men sen skulle vi läsa en bok på engelska i skolan precis efter att jag läst ut De Två Tornen och jag ville inte läsa två böcker så ja, jag köpte The Return of the King istället ;)

denstore
3/8/10, 11:31 PM
#52

Brent Weeks Shadow's Edge. Sådär bok, hitintills.

Frida
3/9/10, 1:49 AM
#53

#52 Mycket bra böcker! Andra boken kan vara lite händelselös tills det hela börjar komma igång igen

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

denstore
3/9/10, 9:09 PM
#54

#52 Den första var ju OK, även om jag kanske tyckte den var lite förutsägbar av och till. Och ibland kan man ju fråga sig varför Fantasyförfattare har så svårt att bryta loss från våra miljöer. Jag kan nästan bli lite besviken när jag hittar samurai-svärd i fantasy. Det känns bara fel….

Tinwe
3/10/10, 8:25 PM
#55

Jag läser Vren (den tredje boken) av Lotta Olivecrona. Fast samtidigt så läser jag Brisingr, lite jobbigt. :P

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Annons:
denstore
3/18/10, 7:05 PM
#56

#53 Så, nu var det färdigläst. Helt OK, även om jag fann det lite på tomgång ibland, och handlingen lite tunn ibland. Vet du om hans fjärde bok är helt fristående, eller ifall den har anknytning till de här?

Frida
3/18/10, 7:19 PM
#57

#56 Den är början på en helt ny triologi vad jag har förståt.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

denstore
3/18/10, 7:33 PM
#58

#57 Hmmh, det retar mig att man inte får veta vad som händer med vissa personer…

Frida
3/19/10, 12:17 PM
#59

#58 Ja jag väntar mig nästan en fortsättning med tanke på hur den sista boken slutar.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

denstore
3/21/10, 7:13 PM
#60

#59 Jo, man kan ju hoppas.

Storyn var åtminstone ganska bra, och jag gillade karaktärerna överlag. Ibland kändes det lite för självklart, och jag hade nog velat ha lite mer förklaring och beskrivning av världen och dess historia. Det var mycket "referenser" till mer eller mindre mytologiska figurer och det känns som att författaren antingen skulle skrivit mer eller mindre om det.

Det värsta är att de är slut nu. Nu måste jag hitta något annat som jag kan trivas med, för det är tomt på olästhyllan…Gråter

Frida
3/21/10, 8:44 PM
#61

#60 Har du läst något av Fiona McIntosh? För där har du tre olika serier som heter duga. Komplexa och engagerande med oväntade vändningar.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

denstore
3/21/10, 10:52 PM
#62

#61 Vilken ska man börja med?

Annons:
Frida
3/22/10, 12:10 AM
#63

Spelar ingen roll, det är helt olika handlingar. Men The Quickening är den första serien hon skrev så jag började med den.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

knutteknop
3/23/10, 7:51 PM
#64

jag läser just nu 2 böcker en i skolan och en hemma Bilbo-en hobbits äventyr och överlden 3:e boken (kommer ej ihåg vad den heter)


Myrtorpets Möss och Kaniner

twilight4ever
3/27/10, 8:53 PM
#65

Läste precis ut House of Night: sveket :) En riktigt bra bok för alla vampyrälskare =D

NaimaG
3/28/10, 1:46 AM
#66

Hade önskat det var en fantasybok jag läser men det är det ju inte så jag får återkomma när jag väl är på en. =D

Fling-pling
9/13/10, 6:25 PM
#67

Jag läser New moon/När jag hör din röst för andra gången och har precis läst ut Uppvaknandet och Kampen (dubbelvolym - vampire diaries)

[wylga]
9/16/10, 8:04 PM
#68

Jag har precis börjat läsa Fågeln som vrider upp världen.

WildSpirit
9/17/10, 12:14 PM
#69

Jag har precis läsy ut "Stardust" av Neil Gaiman för andra gången (väldigt bra bok)

Ska börja på en bok som heter "Things Fall Apart" av Chinua Achebe (skoluppgift)

Annons:
[wylga]
9/17/10, 8:44 PM
#70

#69 Åh, är det måhända den boken som filmen med samma titel bygger på? :)

WildSpirit
9/18/10, 12:27 AM
#71

#70 Det beror på om du menar Stardust eller Things fall apart..

Om du menar stardust så, ja, filmen bygger på boken även om de skiljer sig lite åt. Men om du tycker om filmen så tycker jag verkligen att du ska läsa boken, den är grymt bra (annorlunda) skrivenSkrattande

Om du menar Things fall apart så vet jag faktiskt inte om den har någon filmatisering…

[wylga]
9/18/10, 1:19 AM
#72

#71 Jag menar Stardust. :) Älskar filmen, men boken är alltså också bra? Måste läsa den någon gång.

[Wildglow]
9/19/10, 10:28 PM
#73

Just nu läser jag På kudde av gräs, andra delen i sagan om klanen otori. En serie som jag rekomenderar starkt ^^

[BellaO]
9/28/10, 11:26 PM
#74

Eragon för fjärde gången:) ska snart hugga in på lite andra böcker jag fått från min faster^^

[Thiah]
10/20/10, 8:43 PM
#75

Blood Bound av Patricia Briggs.

BabyDragon
10/21/10, 4:30 PM
#76

Diamantsvärdet och träsvärdet del 2. Riktigt grym och hemsk men kan samtidigt inte sluta läsa.

Annons:
Arinya
10/23/10, 8:36 PM
#77

Percy Jackson and the Olympians: The Lightning Theif :D braaaa bok :D

WildSpirit
10/23/10, 10:24 PM
#78

"Neverwhere" av Neil Gaiman, otroligt bra än så länge..

[Emma--]
10/28/10, 12:04 AM
#79

Gör ett nytt försök på eddings böcker.

Taalar
10/31/10, 3:52 PM
#80

Avslutade nyligen bok 19 i svenska Wheel of Time, får se om det blir bok 20 snart eller om det blir lite annat.

Haplo
12/28/10, 2:16 AM
#81

Toll the Hounds av Steven Erikson

Bok nr 8 i serien A tale of The Malazan Book of the fallen.

Helt underbar serie! Rekomenderas starkt.

Arinya
12/28/10, 2:18 PM
#82

Percy Jackson - The Sea of Monsters av Rick Riordan :D

Nesslan
12/28/10, 6:11 PM
#83

the Vampire Diaries Uppvaknandet och Kampen - L.J Smith

Annons:
[Thiah]
12/28/10, 8:01 PM
#84

Drakens bok- A.J Lake.

djurifrihet
12/29/10, 12:16 AM
#85

Temeraire - Jadetronen (bok 2)

Hittills har dom varit jätte bra men tvåan e lite segare än första boken än så länge tyvärr.

Abico
12/29/10, 1:26 PM
#86

#85 - Den serien är riktigt bra, även om delar av den är lite seg - håll ut! :P

Hanna 

Salish
12/30/10, 12:29 AM
#87

Harry Potter och Fenixordern.

djurifrihet
12/30/10, 12:37 AM
#88

#86 haha vad bra!:)

Upp till toppen
Annons: