Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 3464 ggr
Ekorren-perro
8/16/09, 11:32 AM

Underworld

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bara ÄLSKAR "Underworld" filmerna:

Första filmen: Underworld

Andra filmen: Underworld - Evolution

Tredje filmen: Underworld - Rise Of The Lycans

Handling:

Första Filmen:

I Underworld råder det krig mellan vampyrer och varulvar.Selene (Kate Beckinsale), är en av vampyrernas bästa på att döda varulvar. Hon tror sig vara nära det yttersta målet: att helt utrota varulvar. Med magasinen fulla av silverkulor arbetar hon allt hårdare för att nå den dagen. Varulvarna gör dock motstånd, och har bland annat uppfunnit ett sätt att lagra ultraviolett strålning i ammunition.

Andra Filmen:

Sagan om kriget mellan de aristokratiska vampyrerna och de otämjda varulvarna fortsätter. Vampyren Selene och varulven Michael har förälskat sig i varandra och börjar utforska sina rötter för att förstå ursprunget till kampen mellan de två blodslinjerna. Samtidigt står de inför en sammandrabbning som kan bli början på slutet för de odödliga raserna

Tredje Filmen:

En historia som berättar ursprunget till den sekelgamla striden mellan en klan aristokratiska vampyrer och deras före detta slavar - varulvar som kallas Lycans. Under medeltiden framträder en Lycan vid namn Lucian som en stark ledare för varulvarna i deras kamp mot Viktor, den grymma vampyrkungen som förslavat dem. Lucien får sällskap av sin hemliga älskarinna Sonja i kampen för frihet mot vampyrarmén.

Min åsikt: Dom är riktigt bra Vampyr/Varulvs filmer! Har sett dom ettpar gånger var :P

~Perro "Ekorren" Kalevra~

~Sajtvärd~Svåra Tider.ifokus~

~The Life Is Full Of Shiit - Dont Be In It~

~Livet Är Aldrig Lätt När Det Är Svårt!~

Annons:
Vippelicious
8/16/09, 7:56 PM
#1

AAAAAAH JAG MED!!!

jag är kär i kate beckinsale!! kollade inte ens på den tredje eftersom att det inte var hon…

Hur är den tredje? värd att ladda ner?

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Ekorren-perro
8/17/09, 2:23 AM
#2

Den är hult underbar den med :D Om du vill ha NER den! Tycker verkligen du ska se den, den är ju om hur allt började :)

~Perro "Ekorren" Kalevra~

~Sajtvärd~Svåra Tider.ifokus~

~The Life Is Full Of Shiit - Dont Be In It~

~Livet Är Aldrig Lätt När Det Är Svårt!~

Vippelicious
8/17/09, 4:08 PM
#3

Sant… Den tankar jag nog ner dirr! :D

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Ekorren-perro
8/17/09, 5:06 PM
#4

Det var bra seed på den :)

Säg gärna sen vad du tyckte om den :D

~Perro "Ekorren" Kalevra~

~Sajtvärd~Svåra Tider.ifokus~

~The Life Is Full Of Shiit - Dont Be In It~

~Livet Är Aldrig Lätt När Det Är Svårt!~

Vippelicious
8/17/09, 6:16 PM
#5

Såg den nu, oooj jäävlar vad den är bra!!

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Ekorren-perro
8/17/09, 8:23 PM
#6

Jag vet! :D

Den är nästan bättre än de andra, men bara nästan :P

Tycker att typ alla är lika bra, lika super bra :P

~Perro "Ekorren" Kalevra~

~Sajtvärd~Svåra Tider.ifokus~

~The Life Is Full Of Shiit - Dont Be In It~

~Livet Är Aldrig Lätt När Det Är Svårt!~

Annons:
EmmaG
8/18/09, 1:34 PM
#7

#1 Inte konstigt att det inte är Kate som spelar eftersom hennes rollkaraktär inte är med i filmen.. (men de vet du ju nu när du sett den)

Skrev såhär om serien för ett tag sen i min blogg;
"Överlag så gillar jag Underworldserien.. Men utseendet hur dem gjorde Michael kunde vart bättre, men de duger. Och när man nu sett alla 3 på raken i princip så märker jag hur många irriterande småfel det finns. Ett exempel är att Sonja i Rise of the Lykans inte alls ser ut som Sonja i tillbakablickarna från Underworld. Hade inte alls några större förväntningar på Rise of the Lykans men den överraskade mig och fastnade. Svagaste filmen i serien är enligt mig Evolution, utan tvekan."

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Vippelicious
8/18/09, 4:17 PM
#8

Evolution är sämst, William ser väldigt dåligt gjord ut.
Personligen gillar jag Michaels utseende, det är liksom mökrt och skrämmande.

Kanonbra filmer! Rekommenderas starkt till alla som är fascinerade av vampyrer eller läderkläder ;)

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

EmmaG
8/18/09, 4:40 PM
#9

Ändrade rubrik. Fram för tydliga rubrier! //Sajtvärd

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Vippelicious
8/18/09, 4:58 PM
#10

#9 Smart move Exlax! :P

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

ThreeSenses
8/19/09, 10:11 PM
#11

Jag gillar ettan och tvåan extremt mycket ;D Dock har jag bara sett dom en gång, men jag får ta och skaffa dom! Kate Beckinsale är såå snygg i den filmen! Sådär mörk och skrämmande ;)

annemaria1962
8/21/09, 8:08 PM
#12

ja, underworld- filmerna är mycket bra oxå! denna typ av vampyrfilmer tycker jag tilltalar mig mycket oxå!

dom är spännande, tillika som dom är mänskliga. man kan verkligen känna för dessa varelser. lika är det med Angel-serierna som gått på tv. dom rör mig mycket oxå.

EmmaG
8/21/09, 8:38 PM
#13

#12 Tycker personligen att Buffy är mkt bättre än Angel.. Gillar Angel oxå, men inte själva karaktären Angel - han är tråkig ^^

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
EmmaG
8/21/09, 11:30 PM
#14

Läste inne hos Catahya;

Enligt rapporter ska en fjärde film i den populära vampyr- och varulvsserien Underworld vara på gång hos Screen Gems. Inga detaljer har dock ännu avslöjats, dock antas filmen just nu komma ut någon gång under början av 2011.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

lifefighter
9/27/09, 11:26 PM
#15

bra filmer!!

toov
10/3/09, 6:07 PM
#16

har faktiskt aldrig hört talas om filmerna, mehn tänker definitivt se dem ! : D

Upp till toppen
Annons: