Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 3102 ggr
[Rindel]
2009-09-08 16:14

Sagan om is och eld

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sagan om is och eld är skriven av George R.R. Martin och jag fick den första boken i serien i födelsedagspresent. Jag tycker att boken är jättebra.

Har någon läst något ur serien? Den kom ju ut 2006 så det borde väl någon ha gjort? Vad har ni för åsikter om den?

Annons:
Frida
2009-09-09 14:22
#1

Jag har inte läst de men gått förbi böckerna många gånger när jag har varit på SF bokhandeln och funderat på om jag inte borde ta och köpa dem.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Rindel]
2009-09-09 15:09
#2

Det tycker jag du borde ^^

Frida
2009-09-09 17:59
#3

Varför? Mata mig med lite information så jag blir sugen. Flört
Vad är det som gör dessa böcker så bra, enligt dig?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Rindel]
2009-09-09 18:11
#4

Asså visst jag har inte kommit så långt. Runt 100 sidor bara men det finns mäktiga riddare, tjocka kungar, förrädiska drottningar, kaxiga och schysta prinsar, vackra prinsessor och monster som skräckvargar och något som jag inte ännu vet vad det är. Såg på internet att det även är en film om den här bokserien i görningen. Hoppas den kommer ut. (A)

Men fadern i den här familjen som det handlar om ska ta några av sina barn för att följa med kungen till södern. Modern och resten av barnaskaran stannar kvar i norden. En pojke blir nerknuffad från ett torn då han gillar att klättra men är på fel ställe vid fel tidpunkt och kan därmed inte följa med till södern. Faderns oäkting går med i Nattens väktare och ska patrullera på muren och på dess utsida i norr för modern vill inte ha oäktingen i det som nu är hennes Vinterhed (där de bor). På ett ställe är det lite sorgligt. Ska läsa några hundra sidor till de här dagarna som är kvar på veckan. :)

Det kommer förhoppningsvis bli en mycket spännande upplevelse att läsa klart den här boken. :) Den är ju som sagt redan spännande och sorglig.

leja
2009-09-09 23:42
#5

Och de övriga då ? Känns som om jag läst serien i massor av år. Läste den när den var ny på engelska. Men väntar med spänning på nästa del.

Vad ska man ha som signatur tro?

MaalinF
2009-09-10 10:49
#6

Den är jättebra den här serien. Jag har den på engelska hemma, i 4 delar. Tyvärr finns den väl bara utgiven i 2 delar på svenska som jag läste för många år sedan.

Den kom ut tidigare än 2006 då jag läste den i högstadiet :) Du har nog bara en nyutgåva, Rindel.


 

 

Annons:
[Rindel]
2009-09-10 13:16
#7

Japp, troligen :) Den har ju blivit avbruten flera gånger. Översättnignen alltså. Vad tyckte ni om den? :)

Upp till toppen
Annons: