Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 3890 ggr
EmmaG
8/23/09, 12:07 PM

Avatar

Till julen kommer Avatar, spännande spännande

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Vippelicious
8/23/09, 3:52 PM
#1

Ahadu! Den verkar skitball!

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Azmaria
8/23/09, 11:10 PM
#2

tänkte först på att de skulle göra anime serien Avatar me riktiga skådisar. men sen när ja såg trailern hade ja helt fel xD

men denhär ser ju intressant ut :) ska nog se den när den kommer ut.

Make Pasta not War, Vee~

Frida
8/24/09, 12:08 PM
#3

#2 De ska även göra en spelfilm av animeserien. Trailern hittar du i en kommentar till tråden The last airbender.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Abico
8/24/09, 8:40 PM
#4

Det ser spännande ut :P

Hanna 

ShitGoose
12/21/09, 7:53 PM
#5

Den är jätte bra! :D

Medarbetare på Sphynx iFokus

Hennum
12/22/09, 2:34 PM
#6

ska se den idag i 3D. har aldrig sett 3Dbio innan :D spännande.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
Ashtar
12/22/09, 3:04 PM
#7

Årets film! Seriöst! Den var sjukt bra, bättre än vad jag trodde, och jag har längtat skitmkt! Såg den i fredags och ska se den med 3D nu på fredag igen! Missa INTE!

Tinwe
12/27/09, 7:07 PM
#8

Jag vill verkligen se den! Läste att 60% av hela filmen är animerat! Skrattande Ska bli otroligt spännande att se den!

Det kommer ju ut en till film 2010, Avatar - The Last Airbender. Någon som sett serien? :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Nesslan
12/27/09, 7:21 PM
#9

Jag vill se den! Måste ta mig tid och gå på bio :) En annan film jag ser fram emot är Percy Jackson!

ShitGoose
12/27/09, 8:14 PM
#10

#9 Den verkar asbra! :)

Medarbetare på Sphynx iFokus

Peppe
12/27/09, 10:20 PM
#11

#8 jag har sett serien =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Tinwe
12/28/09, 12:41 AM
#12

#11 Trevligt! :D Jag är jätte spänd inför filmen :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Runko
1/2/10, 2:32 AM
#13

Sett den nu och de är lätt en av årets bästa filmer :D

Annons:
Frida
1/15/10, 1:34 AM
#14

Nu har jag äntligen fått se den (i 3D), biljetterna säljer ju som smör i solsken. Helt underbar film!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

alver
1/26/10, 6:08 PM
#15

jag tykte Avatar var en utad dom bästa filmerna jag har set

fiffiluren
1/26/10, 8:07 PM
#16

Bästa filmen jag någonsin har sett!!! Dock var den förutsägbar, men det gör inget, för den var förutsägbar till det bättre Glad

Så nu vet jag iaf vars jag ska återfödas i nästa livGlad

Sehvrin
1/26/10, 8:49 PM
#17

Eftersom jag är lat kopierar jag det som jag skrev på film.ifokus Tungan ute

Nu har jag äntligen sett filmen, tyvärr inte i 3D, men det var en upplevelse ändå. Den levde helt klart upp till mina förväntningar.

Handlingen var visserligen inte så orginell och väldigt förutsägbar, men det visste jag redan sen innan, samt att jag älskar klichéer och stereotyper. Sen har Cameron själv, om jag förstått det rätt, erkänt att det är en sci-fi variant på "Dansar med Vargar".

Hela filmen var väldigt snyggt gjord och kändes väldigt sällan animerad och trots att jag inte såg den i 3D så fanns det ett visst djup i bilderna och det dök upp ett och annat tillfälle av svindel.

Det fanns en hel del bra skämt i filmen också (några som det verkade som bara jag och mina kompisar fattade). Två favoriter:

"Du förstör provet med ditt saliv." och namnet på den värdefulla metallen "unobtanium".

En annan sak vi hade roligt åt var "helikopterödlorna": Hur sjutton har de evolverats fram? Med tanke på vilka rovdjur man fick se så borde det inte vara så effektivt försvar, särskilt när de själva snurrar ("Där är faran… nu försvann den… där är den igen… nu försvann den… osv")

En sak jag funderar lite på är varför de inte kopplade upp sig med varandra med sin svansflätagrej under scenen då de var intima, det känns som om det vore naturligt?

Och när vi ändå pratar om svansflätagrejen: Den introducerades väldigt dåligt. När Jake satt och lekte med den för första gången så trodde både jag och mina kompisar att det var nåt djur han hittat på golvet och insåg inte förrän rätt långt senare att det var hans svansflätagrej.

På det hela är jag väldigt nöjd med filmen Skrattande

(Här är en rolig review som är rätt klockren, även om jag inte håller med om slutsatsen: Bum reviews: Avatar )

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Skogselva
1/26/10, 9:31 PM
#18

Jag tycker kvinnorna i filmen var överranskande starka. Neytiri var häftigast i hela filmen. Glad 

Som språknörd kan jag ju inget annat än att älska filmen - conlanges är så roliga och det var kul att höra dem tala språket.

Något avundsjuk på de blåa figurerna dock, jag vill också vara barfota!

(Filmen hade naturligtvis varit bra utan conlang också, men hade förlorat på om Neytiri varit annorlunda.)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

MiniAndMe
2/2/10, 5:51 PM
#19

wow! den är en underbar film!!!

EPiCFAiL
2/7/10, 1:26 PM
#20

Det är nog den bästa film jag sett på väldigt länge, James Cameron är otroligt bra! :D

Annons:
Frida
2/8/10, 11:12 AM
#21

Jag har gått och blivit skogstokig tror jag. Ska iväg idag och se den i 3D igen Skrattande

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Nenn]
2/9/10, 12:50 AM
#22

#21 Hehe men den var bra.Flört

fiffiluren
2/9/10, 1:07 AM
#23

hade också velat se den igen men jag måste isf åka 40 mil för att kunn se den. här i stan har dom redan visat klart den plus att vi inte har den i 3D här…

lillNasse
2/15/10, 1:21 PM
#24

den äägäer! e den besta filmen som finns! det kommer bli svårt att slå den! I LOVE IT! jag är galen i den! HELT GALEN!

denstore
2/15/10, 1:33 PM
#25

Måste sticka ut hakan, och säga att jag tyckte den var ganska kass. Visst, snygga effekter, och en massa aktion, men vad mer? Handling? Njae, tveksamt. Intressanta karaktärer? Inte direkt. Budskap? Inget nytt i alla fall.

Azmaria
2/15/10, 5:22 PM
#26

#25 håller oxo med dig där, filmen kändes tom på handling som istället fylldes med ett snyggt utseende ;)

och jag kopierar det jag har sagt på film.ifokus:

jag såg filmen för någon vecka sen och var inte så överraskad av handlingen, MEN däremot var teknologin, utseende och specialeffekterna något höjdundrande sak, speciellt med 3D.

Handlingen som vissa har sagt var väldigt förutsägbar och jag gissade faktiskt rätt på hur det hela skulle sluta. Sedan fanns det typiska stereotyper som drog ner lite till på filmen enligt mig. Så historien skulle gärna fått vara lite annorlunda för mig om den ska bli ett "mästerverk" och "som plåster på såren" satsade de istället på utseedet som var överraskande bra. ^^

Make Pasta not War, Vee~

bokis
6/2/10, 9:42 PM
#27

Jag såg den förra året och jag tycker att effekterna är suuuuperbra.

MEN manuset är ju så förutsägbart. Så jag tycker verkligen inte att det är den bästa filmen jag har sett.

Någon som tycker som jag?

Annons:
bokis
6/2/10, 10:57 PM
#28

Men bra är den ju.Glad

TerriZue
6/13/10, 6:54 PM
#29

Jag håller till viss del med om att manuset är en aning förutsägbart men mig stör det inte alls. Jag tycker ändå att filmen är otroligt spännande och jag älskar den! Det är utan tvekan en av de absolut bästa filmer jag nånsin sett… jag är ganska säker på att det är den absolut bästa. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Upp till toppen
Annons: