Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 4827 ggr
FerretCrow
2009-09-10 13:10

Alvnamn

Vet någon en bra sida där man kan kolla sitt namn på alviska?

hittae en gammal tråd men en länk men länken verkar tyvärr inte fungera längre.

mvh erika

Annons:
Frida
2009-09-13 15:10
#1

Tyvärr kan jag inte hjälpa med en sådan namngenerator. Men "vanliga" alvnamn kan du ju annars själv "bygga" med hjälp av en alvisk ordlista, denna sida erbjuder ordlistor för quenya. Om du vet vad ditt namn betyder så är det bara att leta upp det eller de orden och sedan hitta motsvarande ord i quenya (eller sindarin eller andra alvspråk som det finns ordlistor för). Välj det ord som du tycker mest om och gör om det (böjningar, peta in extra bokstäver etc) en aning så det tilltalar dig.

Som exempel betyder Frida "skön, älskad". På quenya skulle det bli vanya (från beautiful) och melda (från beloved). Här skulle jag nog välja att behålla Vanya som det är, eller möjligtvis komma på ett namn med melda i sig.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

FerretCrow
2009-09-13 15:36
#2

tack så hemskt mycket frida =) ska sätta mig och kolla detta då jag har tid men nu är lille sonen sjuk så nu är det han som passas upp här hemma =)

Skogselva
2009-09-13 17:17
#3

Jag tror jag lyckades hitta namngeneratorn igen, men den verkar inte vilja fungera. Dessutom verkade sidan lite konstig. Sökte på "chris wetherell" elves, (var noga med citattecknen!) om det är så att någon vill leta vidare själv.

http://onlyneforum.on.funpic.de/elf.htm

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
2009-09-13 17:26
#4

Här är en annan sida, men då får man bara förnamnet. De svenska namnen fungerar inte, tydligen, i alla fall inte mitt, så jag förengelskade mitt mellannamn det blev "Manwathiel", så lite kul kan man ju ha Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: