Annons:
Etikett09-musik
Läst 2683 ggr
loreena
10/16/09, 12:10 AM

Ickefantasy

Hej

Vad är det mest icke - fantasyinspirerande som ni lyssnat på när ni läser, målar eller skriver fantasy? Eller lyssnar ni alltid på fantasyinspirerande musik då? Kan vilken musik som helst passa i sammanhanget bara man har tillräckligt med fantasi?

Annons:
Frida
10/16/09, 12:41 AM
#1

Hmm, Slipnot och Disturbed (med flera) måste vara något av den mest ickefantasyrelaterade musiken jag lyssnar på när jag i olika sammanhang "tänker fantasy". Pop borde vara det värsta man kan lyssna på när man ska hitta på något fantasyrelaterat.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[luneri]
3/28/10, 12:57 PM
#2

Pop musik är för mig verkligen icke-fantasyinspirerande musik

Sehvrin
3/28/10, 1:04 PM
#3

Jag lyssnar nog på pop ibland när jag ritar fantasy. Fast jag håller inte med om att det är icke-inspirerande, för det finns många fantasieggande ord och fraser i pop-musik.

Om jag läser och skriver måste jag ha musik utan sång (eller sång som man förstår) och det tycker jag alltid man kan få till fantsy om man vill Flört

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[luneri]
3/28/10, 1:12 PM
#4

#3 Jo det stämmer det du säger.

Jag lyssnar mycket till rytmen i musiken och instrumenten och tycker främst att dessa är väldigt icke-fantasyinspirerande i pop-musik.Men undantag finns det nog.

Jag tycker det är lättare att koncentrera sig till instrumental musik iome att man lyssnar till rytmen i låten då. om det är sång med i låten har jag svårare för att koncentrera mig. det är isåfall om man inte lyssnar på själva texten i musiken:)

NaimaG
3/28/10, 2:23 PM
#5

Nordman, Disturbed, Korn, Iron Maiden, Evergrey, Mudvayne med flera är det jag lyssnar på specielt Evergrey till större delen.

Upp till toppen
Annons: