Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 1554 ggr
[magic13m]
11/4/09, 9:48 PM

Kul länkar och tips

Har lite tråkigt… v_v

Kan ni inte ge mig lite tips på roliga webbsidor och sånt? Behöver inte vara fantasyrelaterat även om det såklart är kul. Men huvudsaken är att det är någon sida/blogg ni tycker är kul och inspirerande att läsa på.

Skrattande

Annons:
Frida
11/5/09, 9:26 AM
#1

Jag klarar inte av bloggar som skriver om mode och sådant utan vill ha lite mer innehåll när jag läser. Den enda blogg som jag aktivt följer är Matmolekyler eftersom den är intressant och jag lär mig mycket nytt om mat och kemin som ligger bakom smakkombinationer, koktider och sådant.

Lite fantasy:
Jag har en förkärlek för web comicen Looking for Group. Genialisk tolkning av saker som sker i World of Warcraft. Kan nog vara kul även om man inte någon gång spelat WoW men jag tror en del av de små (och brutalt roliga) detaljerna går förlorade.
Det berömda YouTube-klippet Looking for Group: Slaughter your World är alltid värd en titt eller två (OBS! kan vara stötande och rekommenderas inte till yngre personer).

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Sehvrin
11/5/09, 12:49 PM
#2

#1 LFG är kul även om man inte spelar Wow Flört

Om man ska fortsätta på spåret webserier så har jag två favoriter:

Girl Genius (lite fantasy, mycket steampunk) och xkcd (kommer med varningen: "Warning: this comic occasionally contains strong language (which may be unsuitable for children), unusual humor (which may be unsuitable for adults), and advanced mathematics (which may be unsuitable for liberal-arts majors).")

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Frida
11/5/09, 2:21 PM
#3

#2 Haha, ja du har nog rätt. Är väl egentligen bara i början som det är "väldigt mycket" WoW, kommer ju en del annan fantasy och blandade citat senare.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Upp till toppen
Annons: