Annons:
Etikett12-varelser
Läst 2218 ggr
[magic13m]
2010-03-12 19:36

Vilka gillar troll?

Är det fler än jag här som gillar troll? Glad

Annons:
Frida
2010-03-12 20:18
#1

Gillar? Jag är ett! Skrattande

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[magic13m]
2010-03-12 22:00
#2

#1 coolt! Då gillar jag dig! Glad

Azmaria
2010-03-13 17:40
#3

och åter läser jag ordet "gilla" till grilla.  -.-' med andra ord så läste jag rubriken till vilka grillar troll?

haha, vem vet kanske grillade troll smakar gott?

och denna tråd blev humor om man byter ordet igen till grilla i de övrigas inlägg.  xD

jaja, åter till trådets ämne: jaa vem kan inte gilla troll. ;) dom är ju härliga. dom kan vara både visa, dumma, egoistiska, roliga och elaka. Stora eller små. (jag föredrar små). :D hurra för troll.

Make Pasta not War, Vee~

Frida
2010-03-13 17:56
#4

Dumma och egoistiska, jupp det är jag det. Flört

Troll är trevliga karaktärer som allt för ofta gestaltas som stora dumma kolosser. Hade varit kul att någon gång få se en film eller läsa en bok där troll har en viktig deli berättelsen.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Azmaria
2010-03-13 18:02
#5

#4 hah, mumintroll, dom har en viktig del både  i filmer och böcker :D de får vi inte glömma. ;P

Make Pasta not War, Vee~

[magic13m]
2010-03-13 18:05
#6

#3 ha, ha rolig felläsning! Blev en mycket läskigare tråd på en gång! Skrattande

#4 jag håller med dig! Jag gillar mer att tänka på troll som lite luriga men med ganska normalt utseende. Så som de oftas beskrivs i gammal folktro. ^_^

Annons:
Frida
2010-03-13 21:23
#7

#5 Mumintroll ja, de är i sanning en kategori för sig och som dessutom spelar stor roll i de berättelserna. Mina tankar gick mer åt sådana troll som #6 beskriver.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Nenn]
2010-03-14 19:29
#8

#5 Hehe jo mumintrollen är t o m hjältarna.Glad 

#4 Har också saknat troll som mer "normala" på hjältesidan.   Därför har jag i min "berättelse" låtit killen( som huvudpersonen länge såg som sin storebror - han bodde med hennes familj eftersom hennes mamma var hans tränare) ha en del trollblod.     Han är en av de viktiga personerna i berättelsen, "ninjatränad" och med viss imunitet mot gift, samt uthållig och med god mörkersyn.  "Riktiga" troll har de där egenskaperna mer utvecklade (plus att de kan förvandla sig till sten förståsFlört).   Ger även vättar o andra missförstådda upprättelse i berättelsen hehe.  Dock har jag inga onda raser utan de är individer.  Monster, demoner och liknande är en helt annan sak….

[magic13m]
2010-03-14 21:33
#9

#8 Oh, din berättelse låter intressant! Tycker att det är en jättebra idé att ta missförstådda varelser och låta dem få bra positiva roller! Ska det bli en roman eller novell? Blev lite nyfiken nu! :)

[Nenn]
2010-03-14 21:48
#10

#9 Trillogi.  Har skrivit första boken (men inte på datorn o den behöver skrivas om…) och närmar mig slutet på tvåan.  Vill bara skriva mkt snabbare än såhär. Tagit nästan sju år, men efterfoskningarna har förstås också tagit tid (-vill ha den så trovärdig som möjligt).  Men jag vill ju ge ut den NU.Tungan ute

[magic13m]
2010-03-14 23:31
#11

#10 Vet hur det är. Skriver själv på en fantasybok som handlar om alkemi. Har jobbat på den i tre år och har fortfarande mycket kvar. Gör också mycket efterforskningar. Det tar verkligen tid att skriva en bok. Känner precis som du! Jag vill också ge ut min NU! Skrattande Men jag tror att ens bok blir bättre ju längre man jobbar på den. Desto mer välarbetad blir den ju. Glad Och att skriva en triologi är ju ännu större än bara en bok. Tänker du skriva alla delar innan du försöker ge ut dem eller tänker du ge ut den första först och sedan fortsätta på de andra?

[Nenn]
2010-03-25 18:33
#12

#11 Jag tänker skriva alla tre innan jag ger ut den första, men sedan kan jag ju renskriva de andra två på vägen.  Hade jag skrivit snabbt hade jag börjat med den allra första boken (som utspelas innan det här), men eftersom jag skriver i den takt jag gör får jag vara glad om jag ger ut de här tre inom överskådlig tid.Flört  När de här väl är ute kan jag börja jobba på de andra. 

Låter spännande med en bok som handlar om alkemi.  Får säga till när du ger ut den.Glad

[magic13m]
2010-03-25 18:43
#13

#12 Ja, då kommer jag lugnt säga till. Glad Kommer typ springa runt och gör smygreklam överallt ha, ha Skrattande

Du måste säga till när du ger ut första boken i din triologi också!

Annons:
[Nenn]
2010-03-25 22:38
#14

# 13 Lol.  Mm säger vi så.Glad

[magic13m]
2010-03-26 13:13
#15

#14 Ja, det blir en bra deal! Glad

Azmaria
2010-03-26 23:28
#16

ah kom på en film som nyligen har kommit ut.(på hösten förra året) som heter Where the wild things are.  den filmen har troll en viktig betydelse och roll´. Fast jag kan ju inte vara alldelese säker när jag inte har sett den filmen ennu. ^^ men av vad jag ser på trailer verkan den vara gullig och mycket bra :)

någon som har sett den? :P

Make Pasta not War, Vee~

Author7
2010-03-31 15:47
#17

Det beror på vilka slags troll man talar om. Jag gillar små och söta troll som oftast är snälla men stora troll med klubbor likt det i harry potter är också ganska så häfitga Glad

Medarbetare för Days of our lives

Bella-R
2010-04-08 23:27
#18

Jag älskar troll, har gjort sen jag föddes.

Brukade samla på sånadär söta gummitroll som alltid doftade så gott, och leka med dom i vattenpölar ute på gatorna tillsammans med kompisar. ;)

/ Bella

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Upp till toppen
Annons: