Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1609 ggr
Salish
5/17/10, 11:55 PM

Nån som läst?

… Silmarillion eller The Hobbit? Funderar på att läsa nån av dom nu när jag snart läst ut Ringen-trilogin.
I så fall, är dom bra?

Annons:
denstore
5/18/10, 12:33 AM
#1

De är väldigt olika. Silmarillion är som en bakgrundsbeskrivning av världen där Ringen utspelar sig.

Bilbo är ett äventyr, som utspelar sig innan Ringen-trilogin.

Salish
5/18/10, 12:57 AM
#2

Bakgrundsbeskrivning verkar inte så kul. Ska kanske läsa Bilbo då. Är den bra?

Halvdansken
5/18/10, 1:02 AM
#3

Prova. Jag är inte så förtjust i den. Men smaken är olika.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Salish
5/18/10, 1:13 AM
#4

Okej, men nu vet jag vad jag vill läsa! Kan ta bort tråden.

denstore
5/18/10, 1:17 AM
#5

Jag tycker Bilbo är en av Tolkiens bästa. Bra berättande, utan krångel. Som en trevlig matiné-film utan bjäfs.Glad

Salish
5/18/10, 1:56 PM
#6

Men jag läser kanske Bilbo då. Blir intressant att se den när den kommer på film också =)

Annons:
Azmaria
5/24/10, 9:46 PM
#7

jag rekommenderar att du läser the hobbit ^^ jag tycker att den var väldigt bra fastän den kanske inte var likt sagan om ringen triologin. den är mer lättare och barnvänligare? xD haha..jag skulle kategorisera så här:

sagan om ringen triologin= för äldre

the hobbit= för yngre.

jag vet faktiskt inte orsaken, det bara kändes så, kanske det har att göra med språket? den är lättare förstådd i the hobbit? ^^  I don't know, men jag tycker att du skall läsa den. :) för den är bra. :P

Make Pasta not War, Vee~

KastKatt
5/28/10, 10:24 AM
#8

Jag älskar Bilbo/the hobbit, tycker nästan att det är den bästa boken. Den finns även i "serietidning" och allt är fortfrande kvar! De beskriver ju inte omgivningen men de säger fortfarnde samma saker som i boken. Så, gillar man serietidningar, är den underbar ;D

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Upp till toppen
Annons: