Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1870 ggr
Frida
8/25/10, 8:43 PM

Bok- & biblioteksmässan 2010

Om knappt en månad är det dags för årets Bok- & biblioteksmässa. Jag försökte kolla igenom programmet men gav upp rätt snabbt, det händer ju så mycket! Däremot ordnar SF-bokhandelen två seminarier som kan vara av intresse för oss fantasyfantaster:

Kick-ass chick-litt fantasy

Livet, universum och allting

Jag som förmodligen bara kommer gå en dag under mässan tycker det är lite synd att de båda seminarierna inte är på samma dag.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Frida
8/30/10, 6:32 PM
#1

Är det någon här som tänkt gå på mässan?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Skogselva
9/2/10, 11:27 PM
#2

Japp, räknar redan ned, men brukar inte hinna med seminarierna, jag är upptagen med att övershoppa böcker. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Frida
9/6/10, 10:49 AM
#3

Jag tänker också gå men kan inte bestämma mig för när. Jag kanske skulle kolla in resten av seminarieschemat så jag kan slå en massa flugor i en smäll. Tror att jag redan har varenda bok som antikvariaten alltid säljer på bokmässan. För det är ju egentligen ingen skillnad i pris på böckerna hos de stora bokhandlarna under mässan (tyvärr).

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Skogselva
9/6/10, 6:34 PM
#4

#3 Sant, men det låtsas vi inte om för då finns det fina ursäkter att köpa många böcker! Tungan ute Fast nu när jag pluggar i Göteborg så springer jag till Sf-bokhandeln stup i kvarten så det vette katten om det finns några böcker kvar att köpa på bokmässan.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Frida
9/6/10, 8:46 PM
#5

SF-bokhandelns monter är förstås alltid kul att titta i. Men trenden de senaste åren har varit att det blivit mer och mer manga än böcker som de säljer under mässan. Synd, men ibland hittar man roliga saker där med.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Skogselva
9/7/10, 4:55 PM
#6

Det har jag inte tänkt på, men lite skönt samtidigt. Det är väldigt överväldigande om det är för mycket böcker. Då kan det få motsatt effekt, åtminstone hos mig, jag orkar inte kolla ordentligt och hittar inget alls.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: