Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 2973 ggr
spiritedaway
2010-08-20 14:13

Vampire diaries

Nån som tittar på den serien?

Jag tyckte den började segt, men nu har jag verkligen fastnat och har lite abstinens efter nästa säsong.

Jag har även börjat läsa böckerna, men jag misstänker att man inte kommer veta vad som händer i serien ändå eftersom den är väldigt olik boken tycker jag. Tungan ute
Men jag har bara läst första boken.

Annons:
Frida
2010-08-20 15:46
#1

Jag har sett första säsongen. Det är väl ingen superbra serie egentligen men när jag väl hade sett några avsnitt så kunde jag inte sluta titta, var ju tvungen att veta hur det gick Tungan ute

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Nesslan
2010-08-20 18:38
#2

Jag har sett första säsongen också, gillar verkligen serien. Jag och några tjejer på min internatskola kollar alltid på ett avsnitt i veckan. Den 9 september börjar nästa säsong, ska bli spännande!

Nesslan
2010-08-20 18:38
#3

*Dublett*

spiritedaway
2010-08-20 19:00
#4

Jag tycker den är bra. Men jag hejjar nog på fel brorsa i serien :P haha

Ingen som har läst böckerna? Dom är inte superbra och serien är nog egentligen bättre. Men jag är lite chockerad över hur olika dom är. Men jag kanske inte har läst tillräckligt mycket än.

Arinya
2010-08-20 22:08
#5

De är nog den bästa serien jag sett eller jaa näst bästa ^^ fastnade redan vid första avsnittet haha !:D

#2 I USA kommer avsnittet ut den 9 september, här i Sverige kommer de ut den 10 september !:D

Bellona
2010-08-28 23:54
#6

Jag har läst böckerna och nog skiljer de sig från tv-serien alltid. Tv-serien verkar bara vara löst baserade på böckerna. I början störde jag mig lite på skillnaderna men det gick över när jag bestämde mig för att se dem som två helt skilda berättelser. Vet inte riktigt vilken som är min favorit. Egentligen gillar jag nog bara Damon i båda två och hade antagligen dumpat både böckerna och serien om det inte varit för honom :P

Annons:
spiritedaway
2010-08-28 23:58
#7

#6 Jag har fortfarande bara hunnit första boken för den som lånat andra boken är seg på att lämna tillbaka den :P annars hade jag nog läst alla vid det här laget.

Men det är nog som du säger om det fortsätter i samma stil som första. Men det gör inte mig så mycket. Jag kanske skulle ha stört mig om jag hade läst böckerna först och älskat dom och sen sett serien.
Men jag tycker inte böckerna verkar sådär superbra heller.

Jag är helt såld på Damon i tvserien i alla fall och sitter ju och hoppas hon ska "byta" brorsa :P haha.

Arinya
2010-08-29 22:33
#8

#7 hahaha håller helt med dig! hoppas också hon "byter" hihihih ;D

Mandusius
2010-09-01 23:20
#9

Den är bra :3 Men så bra nu fick jag veta när den börjar igen! Det tackar man för har ingen tv så ajg får kolla på av snitten på datorn x'D

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Zakaraa
2010-09-04 01:55
#10

Är det säkert att de börjar visa Andra säsongen den 10e?
Dom avbröt ju första säsongen med några avsnitt kvar innan sommaren, är det inte de som visar då? Eller har dom redan visat det?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Arinya
2010-09-04 02:13
#11

Förstår dig inte riktigt men jag jag är säker på att serien börjar den 9 i USA och kommer ut på nätet här i Sverige den 10 ;) men på tv har jag ingen aning.. de brukar väl vara när de bara är några få avsnitt kvar av säsongen?

Zakaraa
2010-09-04 21:39
#12

Jaha ni syftade på nätet, jag menade TV. Vart kan man kolla på de avsnitten då?

På TV (6an) så avbröt de säsongen när det var kanske 3-4 avsnutt kvar. Det var det jag menade

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Arinya
2010-09-04 22:29
#13

#12 jaha :o nä de visste jag inte om ens :o

Annons:
Nesslan
2010-09-10 11:52
#14

Nu har jag sett säsongs premiären! Herregud säger jag bara! Jag tycker verkligen det var ett spännande avsnitt och det ska bli kul att se fortsättningen.

Arinya
2010-09-10 15:06
#15

GAAAH kan knappt hålla mig!! mååååste se de nya avsnittet !!!!!! :D

Skogselva
2010-09-12 23:13
#16

Sett lite, bättre än jag trodde det skulle vara, men jag överlever om jag så missar hela serien, men jag måste säga hur kul jag tyckte det var när Damon läste Stephannie Meyers och kritiserade allt i Twilight.

Köpte första boken när jag var i Madrid förra året, även om det inte riktigt är min genre så tror jag den kan vara okej på spanska - har fortfarande inte läst den. Skäms

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

spiritedaway
2010-09-27 16:15
#17

Nu är jag inne på bok nummer 3. Och böckerna är inte särskilt bra. 
Jag kommer läsa klart böckerna ändå bara för att se vad som händer.

Det finns ju nästan ingen likhet mellan böckerna och serien. Det finns några gemensamma namn. Dock har dom ofta inte ens samma relation som de har i serien. Elenas brorsa finns ju t.ex inte ens i böckerna :P däremot har hon en syster som är typ 4 år istället.

Men serien är jag fast i i alla fall och längtar till nästa avsnitt!

[Emma--]
2010-10-27 23:58
#18

Här är jag med nytt användarnamn. Nu har jag läst klart serien, och ja det är verkligen inget att rekommendera Tungan ute

AnnaMoonshadow
2010-10-31 21:13
#19

jag har sett första säsongen men tyckte faktiskt inte den var så speciell. Helt ok att se men inte mer än så :O

Är lite trött på hela vampyr-boomen som kommit de senaste åren, min kärlek för vampyrer blir känns så mycket löjligare då…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: