Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1913 ggr
Skogselva
9/30/10, 10:14 PM

Resenting the Hero

Jag köpte den här boken idag, av Moira J. Moore, tyckte den verkade bra, men det väcker en fråga.

Jag är inte särskilt förtjust i romantiska böcker, och jag hoppas så innerligt att huvudpersonerna Lee och Karish inte blir kära i varandra, det vore så klisché och skulle förstöra alltihop. Obestämd

Så mina frågor är:

Är det någon som läst hela serien?

Om någon gjort det:

Blir de kära?

Var inte rädda för att säga sanningen, ni kommer inte förstöra något för mig. Är det som så att de blir kära så kommer jag inte investera i att köpa hela serien, utan bara läsa första boken.

Av det jag läst så tycker jag boken verkar bra och det gör att jag funderar på att köpa resterande böcker också, men som sagt, jag är så rädd för att författaren ska klampa rätt in i klischéträsket, och då känns det som ett slöseri av pengar.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Frida
10/5/10, 6:54 PM
#1

Har tyvärr inte hört talas om dessa böcker innan. Vad handlar de om?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Skogselva
10/5/10, 7:12 PM
#2

Uj, svår fråga - jag är inte så duktig på att berätta sådant, framför allt eftersom jag bara kommit 50 sidor in i boken.

Klipper och klistrar ifrån google books:

In a realm beset by natural disasters, only the bonded Pairs--Source and Shield--make the land habitable and keep the citizenry safe. But can Dunleavy Mallorough and Lord Shintaro Karish put aside their differences to defeat something even more unnatural than their reluctant affections for each other?

Men det faktum att Shield Lee inte tycker om Source Shintaro får mig att tro att de kommer bli upp över öronen förälskade i varandra, vilket skulle kännas så hemskt kliché. Så'na böcker finns det redan tusentals av. Obestämd Men hittills har den varit bra, och läsvärd. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: