Annons:
Etikett04-konst-och-eget-skrivande
Läst 3215 ggr
[Angel88]
2010-10-28 16:23

Läs prologen till min nya novell (eng)

In the cold night and red desire

 by Evelina Törngren

Prologue

I could feel something freezing pressing against neck, and yet it felt like it was burning, burning with a flame of ice. My head was spinning, my eyes could not focus on anything. As the night drew colder, the shadows grew darker and darker. Why did I have to go out this night, this freezing night, with its moon shining full and beautiful. I can't remember the reason any longer, wasn't I on my way to a party at Saras place?. Why do I feel so heavy, why do I feel so cold and yet so warm? Oh, is started snowing, I wish I could see the beautiful little snowflakes, but I can only feel them melt on my face and body.

"Saya, my beautiful little Saya". I could hear the soft voice whisper in my ear. The voice of that something who felt so heavy and cold on top of me. The burning, yet so freezing pain in my neck started again. I tried to scream, but my lips would not move.

"Shh, Saya, It's okay, you don't have to be afraid". "The pain will go a way soon, just bear with it for a little longer". The voice was still a soft whisper, but I could hear it more clearly now. As my vision grew clearer, my head stopped spinning. I could see the silhouette of Akiras face, the most beautiful and the most terrifying person that ever lived in this world. I could smell the cold night from his black long hair that fell onto my face. Suddenly he kissed my lips, he forced his tongue inside my mouth. There was a slight taste of something salt, sweet and metallic, was it blood?. The thought took me by surprise, and then by fear.

" Akira why did it tasted like blood?, is it mine?", I whispered whit a thin voice.

" Yes, but it's not yours my dear, it's mine".

"And soon you'll join me and the night", he said with a strong voice, but still yet as a soft whisper. As I drew my last breath, I could feel my heart stop, to fall a sleep and then to wake up into a new life in the forever night of red desire.

*

Annons:
Abico
2010-10-28 23:48
#1

Jag tycker att den var spännande :) Får man fråga varför du skriver på engelska? Om man får komma med lite kritik också tycker jag att det känns knasigt att du byter tempus i slutet av första stycket. Och sedan känns det som om det fallit bort lite bokstäver och blivit fel ord här och var men det är bara slarvfel misstänker jag.
Keep up the good work!

Hanna 

[Angel88]
2010-10-29 00:28
#2

#1 jo det är så att jag läser Eng B på hel distans nu, och det stog att jag skulle skriva en kort histoeria på eng mellan 250-300 ord. Och jag tycker det är kul att skriva på eng, och så är det väldigt bra träning. Har sökt in på lärar linjen i Engelska på högskolan med så det är lika bra att hålla igång.

Kan du skriva viklet som blivit fel, det är nämligen så att jag har stavnings programet på så det kan hända att den ändrar atumatiskt. Sedan så har jag dyselexi med. :)

Tack för ditt inlägg :)

Skogselva
2010-10-30 00:07
#3

against neck ska ju naturligtvis vara against my neck, du har också skrivit whit istället för with. Flört

"Oh, is started snowing" ska vara är "Oh it started snowing"

Du har som sagt också blandat tempusen i första stycket.

Sedan tycker jag att den här meningen låter konstig:

"I could feel my heart stop, to fall a sleep and then to wake up into a new life in the forever night of red desire."

Jag skulle skriva:

"I could feel my heart stop beating, my body falling asleep only to wake up into the new life of the eternal night filled with crimson desire." Crimson betyder ung. den blodröda nyansen du syftar på.

Själv ska jag bli spansk- och engelsklärare. Och det är viktigt att hålla igång, och skriva + läsa är bra sätt att hålla igång språket, och framför allt känslan för grammatiken. Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Angel88]
2010-10-31 04:19
#4

# åh tack… Ja det är ju inte alltid lätt att hitta alla fel :). Tack!, tur att jag inte sickat mitt uppdrag ännu ;), chans att rätta lite fel till då :). thihih… Jo jag vet hur viktig gramatiken är. Har aldrig fått chansen att lära mig den i skolan då lärarna i fråga var "lata" och inte orkade ta tag i min dyselexi. Så jag fick bara lätta saker, och det var si och så med gramatik och stavning, vilket i stintur lädde till ett helvete i gymnasiet i eng A. Det jag har lärt mig nu är för att jag lever i en värld av engelska just nu. Tittar bara på filmer på eng utan text eller med engelsk tex, har dator och mobil på eng samt läser på eng och har  börjat med att lära mig Japanska nu med från eng som grund, japanska-engelska och tvärt om funkar toppen.

[Angel88]
2010-10-31 04:37
#5

oki nu har jag rättat felen blev det bättre?

In the cold night and crimson desire

By Evelina Törngren

 Prologue

I could feel something freezing pressing against my neck, and yet it felt like it was burning, burning with a flame of ice. My head was spinning, my eyes could not focus on anything. As the night drew colder, the shadows grew darker and darker. Why did I have to go out this night, this freezing night, with its moon shining full and beautiful. I could not remember the reason any longer, wasn't I on my way to a party at Saras place?. Why do I feel so heavy, why do I feel so cold and yet so warm? Oh, it started snowing, I wish I could see the beautiful little snowflakes, but I can only feel them melt on my face and body.

"Saya, my beautiful little Saya". I could hear the soft voice whisper in my ear. The voice of that something who felt so heavy and cold on top of me. The burning, yet so freezing pain in my neck started again. I tried to scream, but my lips would not move.

"Shh, Saya, It's okay, you don't have to be afraid". "The pain will go a way soon, just bear with it for a little longer". The voice was still a soft whisper, but I could hear it more clearly now. As my vision grew clearer, my head stopped spinning. I could see the silhouette of Akiras face, the most beautiful and the most terrifying person that ever lived in this world. I could smell the cold night from his black long hair that fell onto my face. Suddenly he kissed my lips, he forced his tongue inside my mouth. There was a slight taste of something salt, sweet and metallic, was it blood?. The thought took me by surprise, and then by fear.

" Akira why did it tasted like blood?, is it mine?", I whispered with a thin voice.

" Yes, but it's not yours my dear, it's mine".

"And soon you'll join me and the night", he said with a strong voice, but still yet as a soft whisper. As I drew my last breath, I could feel my heart stop beating, my body falling asleep only to wake up into a new life in the eternal night filled with crimson desire.

*

Skogselva
2010-10-31 09:59
#6

Det är bättre, men du blandar fortfarande tempus i början:

I wish I could see the beautiful little snowflakes, but I can only feel them melt on my face and body.

Eftersom resten är i dåtid så ska det förstås vara:

I wished I could see […] but I could only feel

Tråkigt det med lärarna, det var ju verkligen en björntjänst de gjorde. Rynkar på näsan

Men bortsett från skitsaker så som blandade tempus så tycker jag faktiskt att din grammatik och stavning är bra. Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
AnnaMoonshadow
2010-10-31 21:46
#7

jag tycker också det är bra :D och de saker jag skulle ha kunnat påpekat har andra redan tagit upp ^__^ fortsätt skriva!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Angel88]
2010-11-08 01:21
#8

#6 hehe såg att ja missade att ändra det, ska vara could istället för can och ed på wish, tack för hjälpen :) jag uppskattar det värkligen XD

#7 tack :)

Skogselva
2010-11-08 15:48
#9

You're welcome ^^

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: