Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 2243 ggr
Frida
1/3/11, 2:55 PM

Fantasyåret 2011

Gott nytt år på er alla fantasyfantaster!

Ett nytt år och nya förväntningar. Vad ser ni mest fram emot i fantasyväg under 2011?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Frida
1/3/11, 3:04 PM
#1

Personligen längtar jag fortfarande, och om möjligt ännu mer, efter Scott Lynchs Republic of Thieves som ska komma i februari. Har inte blivit några fler framflyttningar den senaste tiden så jag håller tummarna hårt för att den verkligen släpps i februari nu.

Vidare såg jag att den sjätte boken, Land of Painted Caves, i serien om Ayla av Jean M. Auel ska komma i mars och det är också en efterlängtad uppföljare.

Trudi Canavan släpper nya böcker och även om jag inte hunnit med alla hennes böcker än gläds jag åt nytillskotten. Canavan är nämligen en riktigt bra och trevlig författare.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Thiah]
1/3/11, 4:49 PM
#2

Jag väntar på att Patricia Briggs nya bok Silverborne ska komma hit till finland,  i jan/feb skiftet borde den komma. Skrattande

Sehvrin
1/3/11, 6:10 PM
#3

Jag längtar efter nästa bok i Dresden Files som ska komma i slutet av mars. Annars har jag inte så stor koll på vad som händer och vad som kommer att komma i fantasyväg under 2011, så då är det svårt att längta efter något Tungan ute

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Thiah]
1/3/11, 6:30 PM
#4

#1 Hur många böcker är det i Ayla serien nu? Jag har inte läst någon av dem på jättelänge men dom är ju helt underbara…

Frida
1/3/11, 6:48 PM
#5

#4 Detta blir som sagt den sjätte boken. Fran början var det planerat totalt sex böcker men det verkar som att det kommer minst en bok till efter denna.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Thiah]
1/3/11, 6:53 PM
#6

#5 ah, så länge de håller en bra kvalite är jag nöjd med en extra bok.

Annons:
Caramelbrownie
1/3/11, 9:00 PM
#7

hmmmm… det måst vara att få köpa den senaste dvd boxen med merlin serien :D Och att köpa sista legend of the seeker

Att skriva, är att måla med ord...

medarbetare på Fantasy iFokus

Nesslan
1/4/11, 9:01 PM
#8

Jag ser fram emot en hel den filmer, mer eller mindre fantasy; Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2, Cowboys and Aliens, Thor, Breaking Dawn och även Puss in Boots och Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides.

TV-serier; Merlin season 4 och hoppas på en Vampire Diaries season 3.

Böcker; Stefan's Diaries Bloodlust och the Craving, och jag håller tummarna för att det kommer en fjärde Inheritance bok.

[Thiah]
1/4/11, 9:05 PM
#9

#8 jag är tyvärr lite less på Pirates of the Caribbean. Tycker dom mjölkat ur dem så väldigt. Rynkar på näsan

Nesslan
1/4/11, 9:09 PM
#10

#9 Jag håller med dig, de blir konstigare och konstigare. Men, jag är filmnörd så det blir nog att gå och se den ändå! :)

[Thiah]
1/4/11, 9:11 PM
#11

#10 jag har nog samma problem… Glad

Skogselva
1/6/11, 1:17 PM
#12

Längtar också efter Republic of Thieves, men jag vill gärna också höra något nytt om filmprojektet The Lies of Locke Lamorra och fjärde Pirates of the Caribbean filmen On Stranger Tides

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: