Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 5116 ggr
Malonne
2011-01-11 20:45

Merchandise, vart då?

Hej, är det någon som vet vart det finns bra merchandise till filmer som Harry Potter och (framförallt) Sagan om Ringen?

Cdon.com och discshop.se har ju bra utbud av Twilight-saker och så, men de har inte andra saker som… Typ en Härskarring i kedja m.m. Eller en Fläderstav, ni fattar? :)

Nån som vet? Helst inte amazon (helst svensk sida), de har ju massivt utbud, men jag vet inte.. lång leverans och dyra frakter till Sverige..

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

Annons:
Frida
2011-01-11 21:44
#1

Är du ute efter riktig merchandise får du nog leta efter utländska företag i alla fall. Dels för att utbudet är mycket bättre och för att det finns väldigt få svenska återförsäljare av just sådan merchandise som du är ute efter. Sen beror det ju också på vilken kvalité du är ute efter.

Som exempel: har en kompis som var ute efter en LotR-ring. Enda stället i Sverige som kan kunde få tag på en sådan i ädelmetall (alltså något som kommer hålla utan att färgen skavs osv) var genom att en butiksanställd i en smyckesbutik hade en kompis vars far var guldsmed (eller silversmed eller va det nu va) och kunde tillverka en.

Du behöver ju inte gå via Amazon utan leta dig direkt till det tillverkande företaget och se om de har egen försäljning först. Sen kan vi ju hoppas att jag har fel och att någon annan här inne har bättre koll på den svenska marknaden. Jag har i alla fall hittat all min merchandise (av kvalité) från Storbritannien och USA.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Skogselva
2011-01-12 13:08
#2

Vet inte vad du letar efter, men Sf-bokhandeln har en del merchandise från Harry Potter och LOTR.

http://sfbok.se/kat/bokkatalog.asp?katalog=8&genre=58

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Malonne
2011-01-12 15:29
#3

1# Okej, tack för bra svar :)

2# Tack :)

Jag drog visst lite förhastade slutsatser om amazon där, ber om ursäkt för det ;) Det blir nog amazon, iallafall. De har tydligen något som heter "Super save shipping", så de fraktar gratis till vissa länder (Sverige inkluderat) om man köper produkter som har det alternativet över 25 pund och om man väljer det alternativet. Okej, det där var ingen bra förklaring, men ni kan ju själva kolla på amazon ;)

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

EmmaG
2011-01-12 16:55
#4

Backlist

Film&Ting

HallofFame

TheMovieShop - Brittisk men man kan välja valutan i SEK & shippar till Sverige. Ingen billig frakt dock..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Skogselva
2011-01-12 17:15
#5

#3 De nada Cool

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Malonne
2011-01-13 18:34
#6

Nu har jag beställt min Härskarring från amazon!:) Den har en 50 cm rostfrittstål-kedja och den är platerad (är det ett ord? Förgylld kanske det heter?) med 14ct guld ;) Den dära eldskriften finns på utsidan av ringen oxå. De hade rea och frakten var gratis, så det hela kostar 396:-, billigt! Leveransdatumet är ca 19-20:e jan, och det var ju inte alls så  länge :]

De har typ rea på vissa LOTR-saker, för att fira 50-årsjubileét i år :D

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

Annons:
Halvdansken
2011-01-16 17:39
#7

Vilket 50-års jubileum??? Böckerna gavs ut 1955-56 ungefär.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Malonne
2011-01-16 21:52
#8

7# 54-55 faktiskt, men på baksidan av böckerna står det att det är femtio år sedan den första upplagan av Ringens Brödraskap gavs ut. Jag vet inte hur de räknat, men jag bryr mig inte heller, för jag fick rabatt på mitt köp ;)

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

Upp till toppen
Annons: